تاریخ انتشار : شنبه 8 می 2021 - 7:18
کد خبر : 35389

گوگل برای مقابله با اقدام رکو، یوتیوب تی وی را به برنامه یوتیوب اضافه کرد

گوگل برای مقابله با اقدام رکو، یوتیوب تی وی را به برنامه یوتیوب اضافه کرد

گوگل برای مقابله با اقدام رکو، یوتیوب تی وی را به برنامه یوتیوب اضافه کرد یک هفته پس از آنکه گوگل و رکو وارد مذاکره شده اند، این دو شرکت هنوز نتوانسته اند برای تمدید حضور یوتیوب تی وی به پلتفرم بزرگ ش..

گوگل برای مقابله با اقدام رکو، یوتیوب تی وی را به برنامه یوتیوب اضافه کرد

یک هفته پس از آنکه گوگل و رکو وارد مذاکره شده اند، این دو شرکت هنوز نتوانسته اند برای تمدید حضور یوتیوب تی وی به پلتفرم بزرگ شرکت رکو به توافق برسند. اما گوگل در این بین یک راه حل جدید و ارزان را پیدا کرده است. گوگل از این پس اجازه می‌دهد تا مردم مستقیماً از برنامه اصلی یوتیوب به یوتیوب تی وی دسترسی پیدا کنند.

کاربران یوتیوب طی چند روز آینده گزینه رفتن به یوتیوب تی وی را در برنامه اصلی یوتیوب مشاهده خواهند کرد. وقتی کاربران این گزینه را انتخاب کنند، به پنل کاربری یوتیوب تی وی منتقل می‌شوند. این گزینه ابتدا به دستگاه‌های رکو اضافه می‌شود (چراکه یوتیوب تی وی از پلتفرم رکو حذف شده است) اما در پلتفرم دیگر نیز به یوتیوب خواهد آمد.

در واقع، گوگل برنامه یوتیوب تی وی را در برنامه اصلی یوتیوب خود جای داده است و به نظر می‌رسد یک راه حل بسیار خوب برای مقابله با اقدام رکو باشد. گوگل گفته است که هنوز تلاش می‌کند تا با رکو به توافق برسد تا اطمینان حاصل شود که دسترسی مشترک مشتریان این دو شرکت به یوتیوب تی وی ادامه داشته باشد، و یادآوری کرده است که برنامه یوتیوب تی وی برای کسانی که این برنامه از قبل نصب کرده اند، همچنان قابل استفاده است.

مطالب مرتبط:

  • ویژگی جدید یوتیوب برای نظردهی در مورد زمان مشخصی از ویدیوها

  • بخش جدید کنترل کیفیت ویدئو های یوتیوب گیج کننده است

  • اپلیکیشن یوتیوب تنظیمات جدیدی را برای کیفیت ویدئو دریافت کرد

رکو: گوگل یک انحصارگر غیر قابل کنترل است

اما اقدام گوگل از آن جهت هوشمندانه است که در صورتی که شرکت‌های دیگر نیز یوتیوب تی وی را از پلتفرم خود حذف کنند، آن‌ها نیز بتوانند از این ویژگی از طریق برنامه اصلی یوتیوب استفاده کنند. البته سخنگوی گوگل به د ورج گفت که این راه حل فقط برای مشاهده محتوا در یوتیوب تی وی است و در حال حاضر مشتریان نمی‌توانند از طریق برنامه یوتیوب هزینه اشتراک خود را پرداخت کنند.

بعد از ظهر جمعه، رکو به آخرین اقدام گوگل در مورد یوتیوب تی وی پاسخ داد و این شرکت را یک انحصارگر بزرگ خواند. رکو همچنین از تصمیم گوگل برای ادغام این سرویس‌ها با هم انتقاد کرد.

بیانیه کامل رکو در زیر آمده است که نشان می‌دهد این شرکت در حذف برنامه اصلی یوتیوب نیز ابایی نخواهد داشت:

اقدامات گوگل رفتار واضح یک انحصارگر کنترل نشده است که قصد دارد رقابت عادلانه را از بین ببرد و به انتخاب آزادانه مشتری آسیب برساند. اعلامیه ادغام یوتیوب اصلی و توتیوب تی وی، شیوه‌های تجاری غارتگرانه مورد استفاده گوگل را نشان می‌دهد که کنگره، دادستان کل و نهاد‌های نظارتی در سراسر جهان در حال تحقیق در مورد آن هستند. رکو از یوتیوب تی وی حتی یک دلار ارزش افزوده را درخواست نکرده است.

ما تنها از گوگل خواسته‌ایم که رفتار ضد رقابتی خود را در مورد دستکاری نتایج جستجوی کاربران به سود مالی خود متوقف کند و خواستار این شدیم تا گوگل دسترسی به داده‌های حساس را که امروز هیچ شرکت دیگری در پلتفرم ما دریافت نمی‌کند، متوقف کند. در پاسخ، گوگل به کار خود در استفاده انحصاری از یوتیوب برای مجبور کردن یک شرکت مستقل (یعنی رکو) به پذیرش توافق نامه‌ای که هم برای مصرف‌کنندگان مضر است و هم برای رقابت عادلانه سودمند نیست، ادامه داده است.

گوگل در پست وبلاگ خود در روز جمعه گفت که در حال مذاکره مداوم و طولانی مدت با رکو است تا با این شرکت به توافق برسد. گوگل همچنین اصرار دارد که سازندگان سخت‌افزار از رمزگشایی‌ای وی ۱ پشتیبانی کنند. گوگل در مورد این موضوع گفت:

این مذاکرات برای اطمینان از وجود یک تجربه مناسب و سازگار با یوتیوب در دستگاه‌های مختلف، از جمله دستگاه‌های خود گوگل است. با پشتیبانی سخت‌افزاری از‌ای وی ۱، کاربر می‌داند که چگونه در برنامه یوتیوب پیمایش کند و چه انتظاراتی داشته باشد. ما با حسن نیت و با هدف تجربه بهتر کاربران، مذاکرات خود را با رکو ادامه خواهیم داد.

رکو استدلال کرده است که الزامات گوگل غیر منطقی است و منجر به افزایش قیمت محصولات این شرکت خواهد شد.

منبع: The Verge

0منبع مقاله

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.