تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 می 2021 - 5:56
کد خبر : 40643

گوگل: بیش از ۳ میلیارد دستگاه اندرویدی فعال در دنیا وجود دارد

گوگل: بیش از ۳ میلیارد دستگاه اندرویدی فعال در دنیا وجود دارد

گوگل: بیش از ۳ میلیارد دستگاه اندرویدی فعال در دنیا وجود دارد در حال حاضر بیش از ۳ میلیارد دستگاه اندرویدی فعال در دنیا وجود دارد. این خبر را سمیر سامات (Sameer Samat) نایب‌رییس مدیریت محصولات گوگل، د..

گوگل: بیش از ۳ میلیارد دستگاه اندرویدی فعال در دنیا وجود دارد

در حال حاضر بیش از ۳ میلیارد دستگاه اندرویدی فعال در دنیا وجود دارد. این خبر را سمیر سامات (Sameer Samat) نایب‌رییس مدیریت محصولات گوگل، دیروز در کنفرانس I/O 2021 داد. این کنفرانس امسال به صورت آنلاین برگزار شد.

مطالب مرتبط:

  • قابلیت های اصلی اندروید ۱۲ معرفی شد؛ ورود به فاز بتا

  • اندروید ۱۱ در راه سامسونگ گلکسی A12 و A02s

گوگل از زمان آخرین کنفرانس توسعه‌دهندگان خود در سال ۲۰۱۹، بیش از ۵۰۰ دستگاه اندرویدی فعال و از سال ۲۰۱۷، تعداد ۱ میلیارد دستگاه اندرویدی فعال به اکوسیستم خود اضافه کرده است. این آمار از طریق گوگل پلی استور به دست آمده‌اند و شامل آن‌دسته از دستگاه‌های اندرویدی که از اپ استورهای دیگری استفاده می‌کنند نمی‌شود. این دستگاه‌ها شامل آمازون فایر و همچنین ده‌ها هزار دستگاه اندرویدی چینی می‌شود که اجازه استفاده از اپلیکیشن‌های گوگل را در داخل چین ندارد. این بدین معنی است که تعداد دستگاه‌های اندرویدی فعال احتمالاً بسیار بیش از آن چیزی است که سامات در کنفرانس دیروز اعلام کرد.

اپل نیز اوایل امسال اعلام کرده بود که بیش از ۱ میلیارد آیفون فعال در دنیا وجود دارد که حالا می‌توان گفت تقریباً یک‌سوم تعداد دستگاه‌های اندرویدی دنیاست. این موضوع نشان می‌دهد که سلطه گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های اپل تا اندازه بسیار زیادی فقط محدود به ایالات متحده آمریکا و چند کشور دیگر است و این سیستم عامل اندروید است که در همه کشورها گسترش پیدا کرده است.

منبع: The Verge

0منبع مقاله

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.