تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 می 2021 - 11:18
کد خبر : 40820

گوگل یک ابزار جدید برای تشخیص امراض پوستی معرفی کرد

گوگل یک ابزار جدید برای تشخیص امراض پوستی معرفی کرد

گوگل یک ابزار جدید برای تشخیص امراض پوستی معرفی کرد گوگل در جدیدترین تلاش خود در بخش سلامت یک ابزار وب جدید طراحی کرده است که از هوش مصنوعی برای کمک به تشخیص شرایط پوستی، مو یا ناخن افراد می‌کند. گوگل..

گوگل یک ابزار جدید برای تشخیص امراض پوستی معرفی کرد

گوگل در جدیدترین تلاش خود در بخش سلامت یک ابزار وب جدید طراحی کرده است که از هوش مصنوعی برای کمک به تشخیص شرایط پوستی، مو یا ناخن افراد می‌کند. گوگل این ابزار را دیروز در کنفرانس I/O 2021 به نمایش گذاشت و اظهار امیدواری کرده که بتواند آن را تا آخر امسال عرضه کند.

با استفاده از این ابزار، افراد از دوربین گوشی خود برای گرفتن عکس از سه نقطه در صورت یا دست‌شان استفاده می‌کنند؛ آن‌ها سپس به یک سری سوالات درباره نوع پوست خود و سایر علایم پوستی پاسخ می‌دهند تا این ابزار لیستی از احتمالات ممکن درباره رنگ پوست یا موی آن‌ها ارایه کند

کارن دسالوو (Karen DeSalvo) رئیس واحد سلامت گوگل گفته است:

ما برای تشخیص رنگ پوست افراد از فناوری هوش مصنوعی استفاده کرده‌ایم. افراد زیادی از ما درباره شرایط پوستی خود می پرسند، بطوریکه ما سالانه بیش از ۱۰ میلیارد سوال درباره این موضوع از سراسر دنیا دریافت می‌کنیم.

البته متخصصان پوست می‌توانند به افراد کمک کنند تا اگر دچار شرایط خاصی از قبیل بیماری‌های ساده یا حاد پوستی شدند بتوانند شرایط پوستی خود را تشخیص دهند. اما متاسفانه تعداد این متخصصان در سراسر دنیا کم است و دسالوو امیدوار است که ابزار جدید گوگل به مردم کمک کند تا بدون صرف وقت زیاد برای جستجوی آنلاین شرایط پوستی خود، اطلاعات لازم در این زمینه را بلافاصله توسط ابزار جدید دریافت کنند.

گوگل

تیم گوگل برای آماده کردن این ابزار، میلیون‌ها تصویر از مشکلات پوستی، هزارن تصویر از پوست‌های سالم و ۶۵ هزار تصویر از درمان‌های کلینیکی مربوط به امراض پوستی را به ابزار یاد داده‌اند. ضمن اینکه این ابزار فاکتورهایی مانند سن، جنس، نوع پوست و نزاد را هم در محاسبات خود لحاظ می‌کند. گوگل گفته است که ابراز جدید خود را بر روی هزار تصویر از مشکلات پوستی در طیف گسترده‌ای از بیماران تست کرده است و این ابزار در ۸۴ درصد مواقع، شرایط صحیح پوستی فرد جزو سه گزینه اول پیشنهادی توسط ابزار بوده است.

مطالب مرتبط:

  • مایکروسافت کمپانی تشخیص گفتار با کمک هوش مصنوعی با نام نیوانس را می‌خرد

  • ساخت حسگر سروتونین با استفاده از هوش مصنوعی

ابزار جدید گوگل بر پایه کارهای قبلی این شرکت در زمینه استفاده از هوش مصنوعی برای تشخیص شرایط پوستی افراد ساخته شده است. گوگل نتایج اولین مطالعه خود درباره یک سیستم یادگیری عمیق سلامت‌محور را بهار سال گذشته منتشر کرد. این سیستم می‌تواند ۲۶ شرایط پوستی مختلف را با همان دقتی که متخصصان پوست تشخیص می‌دهند، تشخیص دهد. گوگل در ماه آوریل امسال نیز نتایج مطالعه دیگری را منتشر کرد که نشان می‌داد سیستم یادگیری عمیق این شرکت می‌تواند به پزشکانی که تخصص پوستی ندارند کمک کند تا شرایط پوستی افراد را با دقت بیشتری تشخیص دهند.

گوگل همچنین مشغول همکاری با یک تیم تحقیقاتی از دانشگاه استنفورد است تا میزان کارایی ابزار جدید خود را در مراقبت‌های سلامتی تست کند.

گوگل برای ابزار جدید خود، یک نشان درجه یک دستگاه پزشکی از اتحادیه اروپا دریافت کرده است که آن را به‌عنوان یک دستگاه با ریسک پایین معرفی می‌کند. البته این ابزار هنوز توسط سازمان غذا و داروی آمریکا ارزیابی نشده است.

منبع: The Verge

0منبع مقاله

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.