تاریخ انتشار : یکشنبه 31 ژانویه 2021 - 15:50
کد خبر : 29677

یک کامپیوتر اپل ۱ با قیمت ۱.۵ میلیون دلار برای فروش قرار گرفت

یک کامپیوتر اپل ۱ با قیمت ۱.۵ میلیون دلار برای فروش قرار گرفت

یک کامپیوتر اپل ۱ با..

یک کامپیوتر اپل ۱ با قیمت ۱.۵ میلیون دلار برای فروش قرار گرفت

استیو جابز از هر لحاظ انسان بزرگی بود که نه تنها با کمک نبوغ و البته تیم منتخب خود اپل را دو بار به اوج قله‌های موفقیت رساند بلکه زندگی بسیاری از ما را تغییر داد و شاید هم‌اکنون نیز در حال استفاده از ایده‌ها و محصولاتی باشیم که اولین بار توسط او ارائه شدند. بنابراین علاقه بی‌حد و حصر برخی از افراد به خرید متعلقات او عجیب نیست.

هر از گاهی چنین روندی تکرار می‌شود. یعنی یکی از وسایلی که زمانی به استیو جابز تعلق داشته است در سطح اینترنت پدیدار می‌شود و معمولاً خریداران بهای گزافی را برای آن پرداخت می‌کنند. جدیدترین محصول مربوط به یک کامپیوتر اپل ۱ است که سال‌ها پیش توسط استیو جابز و دیگر شریک آن در تاسیس شرکت اپل، استیو وزنیاک ساخته شده بود. این کامپیوتر هم‌اکنون با قیمت ۱.۵ میلیون دلار برای خرید روی وب‌سایت ebay قرار گرفته است. حتماً با خواندن قیمت اعجاب انگیز این محصول شگفت‌زده شده‌اید اما چرا باید این‌گونه باشد؟ در حقیقت طبق توضیح وب‌سایت ebay باید از این دید به آن نگاه کنیم:

این یک فرصت استثنائی است زیرا اکنون تنها ۶ کامپیوتر مجهز به چوب Byte Shop KOA شناخته شده وجود دارد که اکثر آن‌ها درون موزه نگه‌داری می‌شوند و این محصول در مقایسه با آن‌ها از شرایط ظاهری بسیار خوبی در تمام زمینه‌های خود بهره‌مند است. همچنین بدنه این محصول طی سالیان متوالی گذشته درون یک محفظه ویژه نگه‌داری شده است تا در برابر گرد و خاک و خوردگی محافظت شود.

در حقیقت این یک کامپیوتر مبتنی بر تابع‌ها است که اکنون حتی از زمان تولید خود در ۴۵ سال گذشته (سال ۱۹۷۶) نیز باارزش‌تر است. صاحب این کامپیوتر پیش از این جزئیات قابل توجهی در مورد مالکیت آن ارائه داده است:

سند اثبات واقعی بودن این کامپیوتر در شماره ۷۹ دفتر ثبت اسناد رسمی اپل به عنوان خریدار دوم برای من موجود است. من مالکیت این محصول را در اوایل سال ۱۹۷۸ از صاحب اصلی آن جهت ارائه یک کامپیوتر جدیدتر اپل ۲، دریافت کردم.

خریدار جدید افزون بر دریافت کامپیوتر، یک نسخه دیجیتال از دفترچه راهنمای مشتریان اصلی این محصول، شماتیک‌ها، راهنمای اولیه، رابط و راهنمای کاست آن را نیز به دست خواهد آورد.

جابز و وزنیاک در اوایل سال ۱۹۷۶ اپل ۱ را تولید کردند تا آن را به عنوان اولین محصول خود به مشتریان بفروشند. پیش از توقف تولید این دستگاه، تنها حدود ۲۰۰ نسخه از آن تولید شد. این کامپیوترها آن زمان قیمتی برابر با ۶۶۶.۶۶ دلار داشتند. استیو جابز از جمله افرادی محسوب می‌شود که حتی اکنون حدود ۱ دهه پس از مرگش، تاثیرات عظیمش بر دنیای فناوری را نمی‌توان انکار کرد.

اپل که اکنون به عنوان میراث جابز و یار قدیمی‌اش در حال رشد و توسعه است، از پیشرفت دست برنمی‌دارد. برای مثال این شرکت مدتی پیش پتنت‌های جدیدی را در ایالات متحده به ثبت رسانده بود. حال گزارش‌های جدید مشخص کرده‌اند که اپل در حال تحقیق است که سیری (دستیار صوتی این شرکت) چگونه می‌تواند صداها و موقعیت انتشار آن‌ها را تنها از طریق لرزش تشخیص دهد. دو پتنت لو رفته فاش می‌کنند که این شرکت در حال مطالعه روش‌های مختلف است تا محصولاتش افراد را تشخیص دهند یا با آن‌ها تعامل داشته باشند.

یکی از این پتنت‌ها به این اشاره دارند که سیری افراد مشخصی را از طریق صدایشان و دستور‌های مختلف آن‌ها تشخیص دهد. دستگاه مجهز به این فناوری، از میکروفون‌های مرسوم بهره نخواهد گرفت و در واقع حتی نیازی به میکروفون نخواهد داشت. با وجود این که اپل به دنبال ساخت چنین فناوری‌های نوظهوری است، اما گاهی اوقات همه نیاز به فرصتی برای بازنگری دارند. نظر شما در این‌باره چیست؟ آیا کامپیوتر اپل ۱، ۱.۵ میلیون دلار ارزش دارد یا تمام متن آگهی فروش و فرایند خرید آن یک حماقت به تمام معنا است؟

0منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.