تاریخ انتشار : یکشنبه 31 اکتبر 2021 - 18:10
کد خبر : 46735

۵ دلیل که نوار وظیفه ویندوز ۱۱ بدتر از ویندوز ۱۰ است

۵ دلیل که نوار وظیفه ویندوز ۱۱ بدتر از ویندوز ۱۰ است

۵ دلیل که نوار وظیفه ویندوز ۱۱ بدتر از ویندوز ۱۰ است با وجود تمام شوق و اشتیاقی که اطراف ویندوز ۱۱ وجود دارد، مشخصاً نوار وظیفه (Taskbar) این نسخه از سیستم عامل مایکروسافت به اندازه ویندوز ۱۰ کارآمد ن..

۵ دلیل که نوار وظیفه ویندوز ۱۱ بدتر از ویندوز ۱۰ است

با وجود تمام شوق و اشتیاقی که اطراف ویندوز ۱۱ وجود دارد، مشخصاً نوار وظیفه (Taskbar) این نسخه از سیستم عامل مایکروسافت به اندازه ویندوز ۱۰ کارآمد نیست. ما در این‌جا به ۵ نکته‌ای می‌پردازیم که نوار وظیفه ویندوز ۱۱ را بدتر از نسخه پیشین جلوه می‌دهد. همچنین سعی می‌شود برای هر یک از این موارد یک راه حل نیز ارائه شود.

شما نمی‌توانید نوار وظیفه را به کناره‌های صفحه منتقل کنید

نوار وظیفه ویندوز ۱۱

شما می‌توانید در ویندوز نوار وظیفه را به سمت راست، چپ و حتی بالای صفحه منتقل کنید. این ویژگی اجازه می‌دهد کسانی که دوست دارند از نوار وظیفه در مکان‌های دیگری استفاده کنند، این امکان را داشته باشند.

بسیاری از افراد هم طی سال‌ها استفاده از توزیع‌های مختلف لینوکس و یا مک او اس، به قرارگیری نوار وظیفه در طرفین صفحه یا بالای آن عادت کرده‌اند.

مطالب مرتبط:

  • آموزش شخصی سازی کردن نوار وظایف ویندوز ۱۱

به صورت رسمی چنین قابلیتی برای نوار وظیفه ویندوز ۱۱ تعریف نشده است و متاسفانه شما نمی‌توانید آن را به طرفین صفحه منتقل کنید. البته این امکان وجود دارد که شما با دست بردن در رجیستری، نوار وظیفه را به بایا صفحه منتقل کرده و از آن استفاده کنید.

انتقال نوار وظایف به سمت راست یا چپ صفحه حتی با این روش هم ممکن نیست و باید امیدوار باشیم که مایکروسافت در به‌روزرسانی‌های آینده، این ویژگی را در اختیار کاربران قرار دهد.

ابعاد نوار وظایف به سادگی قابل تنظیم نیست

نوار وظیفه ویندوز ۱۱

شما در ویندوز ۱۰ به سادگی می‌توانید ابعاد نوار وظیفه را شخصی‌سازی کنید؛ آن را بکشید تا بزرگ‌تر شوید و آیکون‌های بیشتری را نمایش دهد ولی در ویندوز ۱۱ روش کار این‌گونه نیست. در ویندو ۱۰ حتی می‌توانید ابعاد آیکون‌ها را هم به شکل مناسبی تغییر دهید.

اگرچه تغییر ابعاد یاد شده در ویندوز ۱۱ هم ممکن است، اما جلوه خوبی به‌خصوص در رابطه با متن‌ها در عمل مشاهده نمی‌شود.

یک روش وجود دارد که از طریق رجیستری به شما اجازه می‌دهد این مشکل را دور بزنید و به سادگی از میان ابعاد موجود یکی را انتخاب کنید. با این وجود، انتظار می‌رود که مایکروسافت یک راه حل رسمی را برای این مشکل ارائه دهد.

ساعت در نمایشگرهای چندگانه نمایش داده نمی‌شود

نوار وظیفه ویندوز ۱۱

بررسی ساعت و تاریخ در ویندوز ۱۰ کار سختی نیست. ساعت و تاریخ هر دو در قسمت پایین، گوشه صفحه قرار گرفته‌اند و کافی است که چشم خود را برگردانید تا متوجه زمان شوید. به همین ترتیب ساعت و تاریخ در تمام مانتیورهای چندگانه مورد استفاده، سرجایشان باقی می‌مانند.

مشاهده همه مطالب ویندوز ۱۱

در ویندوز ۱۱، ساعت و تاریخ تنها در قسمت راست نمایشگر اصلی نمایش داده می‌شوند. اگرچه این مشکل هم چندان بزرگ به نظر نمی‌رسند و حتی حل آن با یک راه حل رسمی از سوی مایکروسافت دشوار نیست، اما تجربه کاربری را به کل مختل می‌کند. ظاهراً اگر افراد زیادی به اضافه شدن این ویژگی یا دقیق‌تر، به بازگشتن این قابلیت به ویندوز علاقه نشان دهند، بعید به نظر می‌رسد که مایکروسافت از انجام آن سر باز زند.

عدم امکان استفاده از لیبل‌های کلاسیک پنجره‌ها

نوار وظیفه ویندوز ۱۱

ویندوز ۱۰ این امکان را فراهم می‌کند که شما لیبل‌های متنی را در کنار پنجره‌ها به شکل گذشته در نوار وظیفه مشاهده کنید. چه کاربران ویندوزهای نوستالژی مانند ایکس پی و چه کاربران ویندوز ۱۰ به خوبی این ویژگی را به یاد دارند.

اگر پنجره‌های زیادی روی صفحه باز نباشند، این ویژگی کمک می‌کند که شما از روی متن، سریعاً به صفحه مورد نظر خود وارد شوید.

در ویندوز ۱۱ تمام پنجره‌های شما در آیکون‌های خود خلاصه می‌شوند؛ حین استفاده، حین مخفی شدن و حین یافتن پنجره مربوطه، شما تنها با آیکون رو به‌ رو هستید. متاسفانه مایکروسافت دیگر اجازه نمی‌دهد که لیبل آیکون‌ها در کنار آن‌ها قرار بگیرد. به این ترتیب اطلاعات کاربران تازه‌وارد به سیستم عامل از محل قرارگیری پنجره‌ها و ماهیت آن‌ها کمتر از قبل شده است.

این لیبل‌ها خیلی راحت می‌توانند به چنین کاربرانی در یافتن پنجره‌ها و تشخیص آن‌ها کمک کنند. به نظر می‌رسد که حذف این ویژگی یک اشتباه کامل است که شاید مایکروسافت در آینده به آن پی ببرد.

نمی‌توان فایل‌ها را روی آیکون‌های نوار وظیفه درگ کرد

نوار وظیفه ویندوز ۱۱

در ویندوز ۱۰ برخی از اپلیکیشن‌ها به شما اجازه می‌دهند که با کشیدن و رها کردن فایل روی آیکون آن‌ها در نوار وظیفه، حتی قبل از آن که اپلیکیشن در حال اجرا باشد، اجرا شده و فایل مذکور را هم باز کند. به همین شکل نسخه یاد شده ویندوز اجازه می‌دهد که فایل‌ها را با کشیدن و رها کردن در نوار وظیفه، سنجاق (Pin) کنید.

این راه حل‌ها بدون هیچ‌گونه اغراقی، مفید هستند و سریعاً کار شما را راه می‌اندازند. در ویندوز ۱۱ انجام هیچ یک از این کارها ممکن نیست و با کشیدن فایل‌ها روی نوار ابزار، یک نماد غیرمجاز به شما نمایش داده شده و عملیات انجام نمی‌شود.

مطالب مرتبط:

  • آموزش حل مشکلات رایج ویندوز ۱۱

مثل تمام قسمت‌های دیگر، ما امیدواریم که مایکروسافت این مشکل را هم مانند تمام مسائل دیگر رفع کند. همان‌طور که می‌دانید شرکت‌ها بعد از عرضه یک محصول مانند سیستم عامل، به تدریج مشکلات آن را برطرف می‌کنند و حتی ویژگی‌های جدیدی را هم به آن می‌افزایند.

به هر نحو، ما در حال صحبت از حالا هستیم و چیزی را بازگو می‌کنیم که واقعیت است. نوار وظیفه ویندوز ۱۰ به سادگی می‌توانید در این زمینه ویندوز ۱۱ را شکست دهد، از او عبور کند و کیلومترها پشت سر بگذارد.

منبع: How to Geek

منبع مقاله

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.