تاریخ انتشار : یکشنبه 19 سپتامبر 2021 - 13:22
کد خبر : 44711

ضرورت و اهمیت طراحی لوگو برای کسب کارها

ضرورت و اهمیت طراحی لوگو برای کسب کارها

امروزه با گسترش روش ها و درگاه های مارکتینگ و برندینگ طراحی لوگو مناسب برای هر کسب و کار و برندی ضروری شده است. طراحی لوگو بخش از خدمات تجارت الکترونیک و دیجیتال مارکتینگ امروز به حساب می اید. چرا طراحی لوگو مهم است؟ لوگوی شما چهره برند شماست. فرض کنید هر آنچه برای رقم

امروزه با گسترش روش ها و درگاه های مارکتینگ و برندینگ طراحی لوگو مناسب برای هر کسب و کار و برندی ضروری شده است.

طراحی لوگو بخش از خدمات تجارت الکترونیک و دیجیتال مارکتینگ امروز به حساب می اید.

چرا طراحی لوگو مهم است؟

لوگوی شما چهره برند شماست. فرض کنید هر آنچه برای رقم زدن یک کسب‌وکار موفق لازم بوده را آماده کرده‌اید. محصولات و خدمات مناسبی را تدارک دیده‌اید، کارکنان خوبی را استخدام کرده‌اید و در بازار مشغول به فعالیت هستید، اما چهره‌ای بصری برای کسب‌وکارتان ترسیم نکرده‌اید؛ در این صورت، چگونه خواهید توانست خودتان را به مشتریان بشناسانید، مشتریانی وفادار به دست آورید و در نهایت، آمار فروشتان را ارتقا بدهید؟

دنیای تجارت امروز، میدان رقابت‌هاست. شما در هر حوزه‌ای که فعالیت کنید، به‌طور قطع و یقین، افراد دیگری هم هستند که خدمات و محصولاتی یکسان یا مشابه با شما را عرضه می‌کنند. در چنین دنیایی، مشتری، تنها در عرض چند ثانیه، تصمیم می‌گیرد که از بین خیل عظیم کسب‌وکارها، کدام‌یک را برگزیند و از او اقدام به خرید کند.

در این بخش به بررسی طراحی لوگو برای چند کسب و کار معروف می پردازیم:

طراحی لوگو پزشکی و دندانپزشکی

طراحی لوگو پزشکی برای آن دسته از پزشکان و دکتر هایی که مطب شخصی دارند و به دنبال ارتقا سطح کاری خود هستند مناسب می باشد. طراحی لوگو پزشکی باعث می شود تا بیماران در همان ابتدا ورود به مطب، به کار و حرفه شما جذب شوند.
کسانی که در حوزه پزشکی فعالیت دارند، می دانند که انتقال حس مثبت در ابتدای صحبت با بیمار یک مزیت در کار به حساب می آید. این حس مثبت می تواند با طراحی لوگو و نصب آن بر روی ابتدای ورودی مطب و یا بر روی کارت ویزیت شما همراه باشد.
همچنین بسیاری از دکتر ها مخصوصاً دندانپزشک ها، امروزه سایت هایی مختص به خود طراحی کردند و مشغول برندسازی و مشتری یابی از این طریق هستند. طراحی لوگو دندانپزشکی می تواند برای صاحبان سایت های اینترنتی در حوزه دندانپزشکی مناسب باشد.

هر لوگو باید مطابق و مرتبط با حرفه و شغل مورد نظر باشد. به گونه ای که مشتریان در نگاه اول هم بتوانند شغل مخاطب را تشخیص بدهند و هم در ذهن و خاطره آنها باقی بماند.
یکی از ساده ترین طرح های لوگو پزشکی استفاده از علامت به علاوه می باشد.
همچنین در برخی لوگو ها از علائمی همچون قرص، برگ گیاهان، ضربان قلب، پیوند های مولکولی و … استفاده می شود. هدف استفاده از این علائم، معرفی شغل و حرفه آن کار می باشد.

 

طراحی لوگو آرایشی و بهداشتی

در طراحی لوگوی آرایشی باید نمادها و رنگ ها بیان کننده جوانی، زیبایی، جذابیت، ظرافت و رایحه های طبیعی باشند. این ها نمادهایی هستند که مخاطبین را به سمت لوازم آرایشی جذب می کنند.
در طراحی لوگوی بهداشتی توجه به نماد ها و رنگ هایی که بیان کننده طراوت، سلامت و شادابی باشند تاثیر عمیقی بر روی مخاطبین خواهد گذاشت.
با به کار گیری صحیح رنگ ها، نمادها و تصاویر زیبا و خلاقانه می توان یک لوگوی منحصر به فرد طراحی و ارائه کرد. یک طراحی لوگو مناسب باید بیان کننده ویژگی های محصول مورد نظر باشد تا بتواند در اولین نگاه تفاوت آن را با دیگر رقبا به رخ بکشد از اینرو طراحی لوگو آرایشی و بهداشتی می تواند به ارتقا رتبه برند شما کمک شایانی بکند.

 

طراحی لوگو سالن زیبایی و آرایشگاه بانوان

طراحی لوگو سالن زیبایی عموماً با بهره گیری از عناصر زیبایی همچون تصاویر چهره و مو می باشد. همچنین در طراحی لوگو برای این مشاغل می توان از ابزار هایی همچون قیچی و شانه نیز استفاده کرد.

طراحی لوگو سالن زیبایی با توجه به خلاقیت و سلیقه طراح انجام می شود. اما مخاطب نیز می تواند در صورت داشتن ایده ای منحصر به فرد، این موضوع را به طراح انتقال دهد تا در طراحی لوگو شریک باشد.

امروزه استفاده از رنگ های طلایی و بلوند در طراحی لوگو آرایشگاه مد شده است. همچنین برخی افراد از ترکیب رنگ های مشکی و طلایی نیز استفاده می کنند.

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که تبلیغاتی را در اینستاگرام مشاهده می کنید و با اینکه زبان آن تبلیغ غیر فارسی است و برای شما مفهوم نیست اما لوگو و آرم شرکت مربوطه را تشخیص می دهید و به بزرگی آن مجموعه پی می برید.

برند بودن شما و لوگوی شما تفاوتی برای هیچ کس قائل نیست. هر کسی با هر زبانی در هر جای دنیا می تواند با دیدن لوگوی شما، کار و شغل شما را بشناسد.

اما بدون داشتن یک برند و لوگوی اختصاصی این حرفه شغلی چقدر دوام خواهد آورد؟ آیا مشتری های جدید را همچنان به سمت خود جذب می کنید یا بعد از مدتی کوتاه، رقیب هایی که در همان شهر دارید جای شما را خواهند گرفت؟

اگر تا به امروز به این موضوع پی نبرده اید، هم اکنون دست رو دست نگذارید و به فکر ایجاد یک برند و لوگوی اختصاصی برای خود باشید تا به کسب و کار خود یک هویت حرفه ای و با دوام ببخشید.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.