تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 20 ژانویه 2022 - 20:33
کد خبر : 502622

همه چیز درباره قهوه

همه چیز درباره قهوه

قهوه یکی از محبوب ترین و خوشمزه ترین نوشیدنی هایی است که امروزه در تمام دنیا سرو می شود و طرفداران مختص خودش را دارد. بعضی افراد صرفا به دلیل لذت بردن از طعم آن قهوه می نوشند. بعضی دیگر به دلیل مشغله کاری و استفاده از کافئین قهوه برای بیدار ماندن، کافی می خورند.

قهوه یکی از محبوب ترین و خوشمزه ترین نوشیدنی هایی است که امروزه در تمام دنیا سرو می شود و طرفداران مختص خودش را دارد. بعضی افراد صرفا به دلیل لذت بردن از طعم آن قهوه می نوشند. بعضی دیگر به دلیل مشغله کاری و استفاده از کافئین قهوه برای بیدار ماندن، کافی می خورند. با توجه به نیازهای مختلف مردم، قهوه های مختلفی وجود دارد که هرکدام مناسب با سلیقه و نیازهای افراد برای نوشیدن قهوه است.

جدا از آن قهوه دارای ویژگی های فراوانی است. بدیهی ترین ویژگی قهوه کافئین آن است که باعث سرحال شدن و در نتیجه افزایش فعالیت ذهنی و فیزیکی شما می شود. ویژگی دیگری که در بین بسیاری از افراد مخصوصا خانم ها وجود دارد، کم شدن اشتها توسط قهوه و در نتیجه کاهش وزن است. یعنی وقتی شما قهوه مصرف می کنید، اشتهای شما کاهش می یابد و باعث می شود به مرور زمان لاغر شوید. اما باید بدانید که مصرف قهوه باید در حد نرمال با توجه به شرایط جسمی شما باشد تا باعث ایجاد هیچگونه مشکلی نشود.

مصرف قهوه با فواید و خطرات سلامتی مختلفی مرتبط است. به طور کلی، مصرف متوسط، به میزان سه یا چهار فنجان در روز، با کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی ، دیابت نوع 2 ، سرطان کبد و بیماری پارکینسون مرتبط است. تحقیقات همچنین مصرف متوسط ​​قهوه را با طول عمر بیشتر مرتبط دانسته است.

با توجه به محبوبیت و ویژگی های شگفت انگیز قهوه، قصد داریم اطلاعات بیشتری درباره انواع آن داشته باشیم تا بدانیم دقیقا چه نوع کافی مناسب ما است.

ما با بررسی های دقیق و مطمئن، اطلاعات مفیدی را جمع آوری کردیم که می خواهیم با شما به اشتراک بگذاریم؛ پس در ادامه همراه ما باشید.

قهوه

همه چیز درباره قهوه2

قهوه ، نوشیدنی دم شده از دانه های بو داده و آسیاب شده گیاهان قهوه همیشه سبز استوایی با منشاء آفریقایی است که امروزه در تمام دنیا وجود دارد. قهوه یکی از سه نوشیدنی محبوب در جهان (در کنار آب و چای ) و یکی از سودآورترین کالاهای بین المللی است که باعث افزایش درآمد در دنیا می شود. همانطور که پیش تر گفتیم، محبوبیت آن عمدتاً به اثر نیروبخش آن نسبت داده می شود که توسط کافئین، یک آلکالوئید موجود در قهوه است.

دو گونه از گیاهان قهوه، قهوه عربیکا و روبوستا است که تقریبا تمام مصرف جهان را تامین می کنند. عربیکا نسبت به روبوستا، دم‌آوری ملایم‌تر، طعم‌دارتر و معطرتر در نظر گرفته می‌شود . دانه عربیکا پهن تر و درازتر است و روبوستا دانه‌ای بلندتر است، اما حساس تر و آسیب پذیرتر به آفات است و به آب و هوای نیمه گرمسیری خنک نیاز دارد. عربیکا باید در ارتفاعات بالاتر رشد کند، به رطوبت زیادی نیاز دارد و نیازهای نسبتاً خاصی دارد. آمریکای لاتین ، شرق آفریقا ، آسیا و عربستان تولید کنندگان اصلی قهوه عربیکا هستند. دانه روبوستای گردتر و محدب تر، همانطور که از نامش پیداست، سخت تر است و می تواند در ارتفاعات پایین تر رشد کند. تولید قهوه روبوستا ارزان‌تر است، دو برابر کافئین عربیکا دارد و معمولاً دانه‌های انتخابی برای مارک‌های قهوه تجاری ارزان‌قیمت است. آفریقای غربی و مرکزی ، آسیای جنوب شرقی و برزیل تولیدکنندگان عمده قهوه روبوستا هستند.

یکی از مراحل مهم تولید قهوه، برشته کردن یا به اصطلاح رست کردن آن است. خواص معطر و مزه‌ای قهوه با دمای بالایی که در هنگام برشته کردن یا رست کردن در معرض آن قرار می‌گیرد، ایجاد می‌شود. دماها به تدریج از حدود 180 تا 250 درجه سانتیگراد افزایش یافته و بسته به نوع رست شدن روشن یا تیره می شوند و بین 7 تا 20 دقیقه گرم می شوند. مهم ترین اثر برشته کردن، ظاهر عطر مشخص قهوه است که از دگرگونی های شیمیایی بسیار پیچیده در دانه ها ناشی می شود. تفت دادن طولانی مدت می‌تواند طعم و ترکیبات عطر فرار را از بین ببرد. لازم به ذکر است که دانه‌های روبوستا اغلب عمداً بیش از حد برشته می‌شوند تا قهوه از سختی طبیعی آن خلاص شود.

قهوه اسپرسو

همه چیز درباره قهوه3

اسپرسو ، دم کردن قوی قهوه که با فشار دادن آب جوشانده شده تحت فشار از طریق قهوه ریز آسیاب شده تولید می شود. به زبان ساده تر اسپرسو روشی برای دم کردن قهوه است، نه نام خاصی از قهوه! دانه های ریز آسیاب شده قهوه به معنای افزایش میزان تماس سطحی با آب است که در نتیجه یک نوشیدنی بسیار طعم دار و معطر ایجاد می شود. تفاوت‌های ظریف دم کردن و مصرف نوشیدنی باعث شده تا مسابقات قهرمانی بین‌المللی باریستا و بحث‌های مفصل درباره نوشیدنی توسط علاقه‌مندان در سراسر جهان افزایش یابد و باعث شود که تمام توانایی خود را در این زمینه برای تحویل دادن یک شات اسپرسو عالی قرار دهند.

عوامل زیادی در تولید هر شات قهوه اسپرسو نقش دارند: فشار، دمای آب، مقدار و ظرافت قهوه آسیاب شده، مدت زمان استخراج قهوه و حجم مایع تولید شده. حتی تغییرات کوچک در اندازه ذرات قهوه در آسیاب می تواند تفاوت زیادی در کیفیت اسپرسو ایجاد کند. کیفیت دستگاه اسپرسوساز نیز مهم است. هدف این است که فشار و دما را از ضربه ای به ضربه دیگر کاملاً ثابت نگه دارید. حفظ این یکنواختی آسان نیست و قیمت بالای دستگاه های اسپرسوساز درجه یک معمولاً به دلیل توانایی آنها در ارائه آن قوام بسیار مطلوب است.

در یک شات اسپرسو خوب، فوم طلایی تا قهوه‌ای متمایل به قرمز معروف به‌عنوان کرم برای یک یا دو دقیقه روی سطح باقی می‌ماند. از آنجایی که کرم روی سطح را می پوشاند، به دام انداختن مواد معطر در مایع زیر کمک می کند.

از آنجایی که دم کردن قهوه به روش اسپرسو تمایل دارد ویژگی متمایز دانه ها را هم برای قهوه خوب و هم برای بد تقویت کند، بو داده ها معمولاً از ترکیبی از دانه ها از منابع مختلف استفاده می کنند. علاوه بر این، دانه های قهوه همچنین ممکن است به درجات مختلف برشته شوند و سطوح مختلفی از طعم‌های میوه‌ای، گل، تند، خاکی یا دیگر را از خود نشان دهند.

قهوه ترک


همه چیز درباره قهوه4

قهوه ترک یک روش دیگر دم کردن قهوه است. دانه های ریز آسیاب شده قهوه با آب در داخل یک قهوه جوش سنتی به نام cezve می‌ریزند و با آب جوش مخلوط می کنند. روی شعله گاز، قهوه را به جوش می آورند و تا سه بار خنک می کنند تا کف ایجاد شود. سپس محتویات آنرا بدون رد کردن از صافی در یک فنجان خالی می کنند. به طور کلی قهوه ترک قوی تر از قهوه معمولی اما ضعیف تر از اسپرسو است.

نسبت دم کردن قهوه ترک حدود 10 گرم قهوه در هر 100 میلی لیتر آب است.
قهوه معمولی حدود 6 گرم قهوه در هر 100 میلی لیتر آب مصرف می کند.
قهوه اسپرسو به ازای هر 100 میلی لیتر آب، 50 گرم قهوه مصرف می کند.

با بررسی اجمالی بالا می توانیم متوجه شویم که در هر روش دم کردن قهوه، چه مقدار قهوه و در نتیجه کافئین مصرف می کنیم. اگر بخواهیم کمی دقیق تر بررسی کنیم، در هر 100 میلی گرم، قهوه معمولی دارای 40 میلی گرم کافئین، قهوه ترک 84 میلی گرم و اسپرسو 180 میلی گرم کافئین است. در قهوه ترک از 100% دانه های قهوه عربیکا تهیه می شود.

اگر بخواهیم نگاهی اجمالی به تاریخچه قهوه ترک بیاندازیم باید بگوییم با توجه به حکومت امپراتوری عثمانی، صدها سال است که قهوه به این روش – نه فقط در ترکیه – بلکه در سراسر شبه جزیره عربستان، خاورمیانه، یونان، بالکان و شمال آفریقا تهیه می‌شود.

از طریق اتیوپی و یمن، قهوه از طریق شبه جزیره عربستان و شمال آفریقا در قرن شانزدهم با کافه‌هایی در مکه (عربستان سعودی) و قاهره (مصر) افتتاح شد. در سال 1517 امپراتوری عثمانی به یمن حمله کرد و آنها قهوه را نزد سلاطین استانبول بردند. استقبال بسیار خوبی از آن شد و بنابراین قهوه یمن را به صورت بو داده وارد کرد. عثمانی ها بعداً مسئولیت تجارت قهوه در یمن را بر عهده گرفتند تا کنترل خود را به امپراتوری های دیگر از دست ندهند.

در سال 1554 اولین قهوه خانه رسمی در استانبول توسط دو مرد سوری افتتاح شد و فرهنگ قهوه خانه رونق گرفت. با این حال، تنها دو سال بعد در سال 1556، ممنوعیت قهوه خانه ها به دلیل ترس از بحث سرنگونی سلطان صادر شد. این ممنوعیت به دلیل هیاهوی جمعیت ترکیه کوتاه مدت بود. مسافران اروپایی در قرن هفدهم با قهوه در ترکیه برخورد کردند و آن را به اروپا بردند.

این منجر به افتتاح اولین قهوه خانه اروپا در ونیز، ایتالیا در سال 1647 شد. پس از آن اولین کافی شاپ انگلستان در لندن در سال 1652 افتتاح شد و اولین قهوه خانه اتریش در وین در سال 1683 افتتاح شد. در این دوران قهوه به فرانسه سرایت کرد، زیرا پادشاه فرانسه لوئیس چهاردهم دوستان خوبی با سلطان ترکیه مهمت چهارم بود.

از طریق فرانسوی ها، قهوه راه خود را به دریای کارائیب تحت فرمان فرانسه باز کرد. از آنجا به سمت جنوب به برزیل در قرن هجدهم و سپس به بقیه آمریکای جنوبی گسترش یافت و باعث شد که به غول تولید کننده قهوه تبدیل شود. گسترش قهوه در امپراتوری عثمانی منجر به این شد که کشورهایی از قهوه ترک استفاده کنند و حتی برخی هنوز آن را قهوه ترک در زبان خود می‌نامند.

حال که درباره تاریخچه و تمام تفاوت های قهوه معمولی با اسپرسو و قهوه ترک اطلاعات کسب کردید، وقت آن است که اینبار با آگاهی کامل و با توجه به نیازهای خود اقدام به خرید قهوه کنید. اگر نمی دانید که به کجا اطمینان کنید و بتوانید قهوه اصل و با کیفیت بخرید، پیشنهاد ما به شما فروشگاه اینترنتی ام ان زد است.

فروشگاه اینترنتی ام ان زد به صورت اختصاصی در حوزه فروش قهوه فعالیت می کند و به شما اطمینان می دهد که می توانید بهترین خرید را داشته باشید.

ام ان زد رقابت بسیار سختی با همکاران خود دارد و دلایلی وجود دارد که باعث شده همکاران وی احساس خطر کنند. چند ویژگی که فروشگاه اینترنتی ام ان زد را متمایز کرده است، قیمت پایین تر اجناس با کیفیت نسبت به فروشگاه های دیگر است. شما می توانید با بررسی کامل متوجه قیمت های پایین تر این فروشگاه شوید. تنها دلیل قیمت مناسب این فروشگاه اینترنتی، سود کم و اهمیت به مشتری است.

دلیل دیگری که بسیاری از افراد فروشگاه اینترنتی ام ان زد را انتخاب می کنند، امکان پرداخت مبلغ درب محل است. شاید این ویژگی را بر روی بسیاری از فروشگاه ها شنیده باشید اما مختص به شهر خودشان باشد. اما با خرید از ام ان زد شما می توانید با چند کلیک هرکجای ایران که هستید بدون پرداخت مبلغ، سفارش خود را ثبت کنید و هنگام دریافت کالا، هزینه را پرداخت کنید.

با توجه به شرایط کنونی جامعه و مشغله های فراوان، شما می توانید بدون وقت گذاشتن برای خرید حضوری، در چند دقیقه خرید مطمئن و ایمنی از ام ان زد داشته باشید.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.