تاریخ انتشار : سه‌شنبه 13 جولای 2021 - 10:39
کد خبر : 43203

آموزش اجرای بازی پابجی موبایل در کامپیوتر

آموزش اجرای بازی پابجی موبایل در کامپیوتر

بازی پابجی در طی چند سال اخیر به موفقیت باورنکردنی دست پیداکرده و کمتر کسی پیدا می‌شود که اسم بازی به گوشش نخورده باشد. اگرچه رقابت با پیدا شدن بازی‌هایی مانند Warzone برای پابجی سخت شد اما انتشار باز..

بازی پابجی در طی چند سال اخیر به موفقیت باورنکردنی دست پیداکرده و کمتر کسی پیدا می‌شود که اسم بازی به گوشش نخورده باشد. اگرچه رقابت با پیدا شدن بازی‌هایی مانند Warzone برای پابجی سخت شد اما انتشار بازی پابجی موبایل یک برگ برنده بود که چون گلوله‌ای آتشین، زندگی بسیاری از موبایل گیمرها را برای همیشه تغییر داد. با گسترش تعداد افرادی که از شبیه‌سازهای اندروید به‌منظور تجربه‌ی بازی‌های اندروید استفاده می‌کردند، شرکت Tencent تصمیم گرفت تا یک شبیه‌ساز رسمی به نام Tencent Gaming Buddy را برای کامپیوتر منتشر کند. در این مطلب می‌خواهیم آموزش اجرای بازی پابجی موبایل در کامپیوتر را توسط شبیه‌ساز رسمی تنست توضیح دهیم.

سیستم مورد نیاز بازی پابجی موبایل

اجرای بازی پابجی موبایل در کامپیوتر، نیاز به یک سیستم متوسط دارد. درواقع می‌توانید بازی را باکیفیت پایین اجرا کنید اما درصورتی‌که به دنبال رزولوشن 1080p و فریم ریت بالا هستید، بهتر است کارت گرافیکی مانند GTX 660 به بالا روی سیستم خود داشته باشید. در ادامه نگاهی به سیستم موردنیاز و پیشنهادی پابجی موبایل بیندازید.

حداقل سیستم مورد نیاز :

  • پردازنده: Dual-core from Intel or AMD at 1.8 GHz
  • کارت گرافیک: NVIDIA GeForce 8600/9600GT, ATI/AMD Radeon HD2600/3600
  • حافظه رم: حدقل سه گیگابایت
  • سیستم‌عامل: Windows 10, 8.1, 8 and 7
  • دایرکت‌ ایکس: Version 9.0c
  • میزان حافظه خالی: 1GB of free storage

سیستم پیشنهادی :

  • پردازنده: Core-i3 or AMD at 2.6 GHz
  • کارت گرافیک: NVIDIA GeForce GTX 660
  • حافظه: at least 4GB of RAM
  • سیستم عامل: Windows 10, 8.1, 8 and 7
  • دایرکت ایکس: Version 9.0c
  • میزان حافظه خالی: 1GB of free storage
  1. اجرای بازی با رزولوشن 720 – (Runs on 8600 GT/9600 GT/HD 2600/HD 3600 and comparable, DX10)
  2. اجرای بازی را با رزولوشن 1080 – (This requires a GTX 660 or better)
  3. اجرای بازی با رزولوشن اولترا اچ‌دی (This requires a GTX 1060 or better)

نحوه دانلود و نصب بازی پابجی موبایل در کامپیوتر

اجرای بازی پابجی موبایل در کامپیوتر نیازمند یک شبیه‌ساز اندروید است که نمونه‌های مختلفی از آن‌ها پیدا می‌شود. می‌توانید از نرم‌افزار Bluestacks هم استفاده کنید اما ازآنجایی‌که یک شبیه‌ساز مختص بازی PUBG Mobile وجود دارد،‌ دلیلی برای امتحان روش‌های فرعی وجود ندارد. برای شروع کافی است نرم‌افزار Tencent Gaming Buddy را دانلود کنید. برای این کار‌، توصیه می‌شود به وب‌سایت اصلی مراجعه کنید و سپس گزینه‌ی دانلود را بفشارید. اخیرا اسم این نرم‌افزار به گیم‌لوپ تغییر یافته و اگر این اسم را هم دیدید، بدانید که این همان شبیه‌ساز اندروید شرکت تنسنت است.

نصب پابجی موبایل در کامپیوتر نیازمند طی کردن چند مرحله‌ی مهم است. پس از دریافت فایل نصب بازی که حدود 9 مگابایت حجم دارد،‌ تازه فرایند اصلی دانلود شروع می‌شوید. با اجرای فایل دانلود شده،‌ یک فرایند نسبتاً طولانی شروع می‌شود و باید شبیه‌ساز به همراه فایل بازی را که درمجموع 3 گیگابایت می‌شود را دانلود کنید. پیشنهاد می‌کنیم بازی را از طریق همان برنامه دانلود کنید تا مشکلی برای فایل‌های بازی پیش نیاید.

پس از دریافت فایل‌های اولیه و موتور بازی، لازم است به بخش Game Center بروید و بازی پابجی موبایل را پیدا کنید. آنگاه روی گزینه‌ی دانلود کلیک کنید تا بازی به‌طور کامل روی سیستم شما نصب شود. بازی‌های دیگری در نرم‌افزار شرکت تنسنت یافت می‌شود و می‌توانید تا هنگام دانلود پابجی،‌ سری به آن بازی‌ها هم بزنید. برای نمونه بازی Call of Duty Mobile هم در این لیست قرار دارد و آن را هم حتماً نصب کنید.

  • راهنمای بازی پابجی موبایل: نکاتی که باید قبل از شروع بازی بدانید

تنظیمات بازی پابجی موبایل و فریم ریت نهایی

قبل از آنکه وارد بازی پابجی موبایل شوید،‌ بهتر است تعدادی از تنظیمات شبیه‌ساز را تغییر دهید تا بهترین تجربه ممکن را در بازی داشته باشید. برای این کار به بخش تنظیمات برنامه Tencent Gaming Buddy مراجعه کنید و ازآنجا می‌توانید رزولوشن بازی را تغییر دهید. جالب است که رزولوشن 2K هم در بازی پشتیبانی می‌شود و درنتیجه نیازی به خرید بازی پابجی برای کامپیوتر نخواهید داشت.

مهم‌ترین تنظیماتی که باید تغییر دهید، میزان استفاده از حافظه رم و رشته‌های پردازنده است که اگر چیزی در مورد آن نمی‌دانید‌، بهتر است به آن‌ها دست نزنید. تغییر این تنظیمات بسته به حافظه رم و مدل پردازنده متفاوت است و اگر سخت‌افزار خود را به‌خوبی می‌شناسید،‌ پیشنهاد می‌کنیم که میزان رم مصرفی را اندکی بالاتر ببرید تا بازی روان‌تر باشد.

پابجی موبایل

حال که تنظیمات اولیه شبیه‌ساز را انجام دادید، زمان آن رسیده تا وارد بازی و حساب کاربری پابجی موبایل شوید. پس از ورود به بازی، نیاز به یک سری تنظیمات اولیه دارید که انجام آن‌ها کمک زیادی به شما خواهد کرد. ابتدا باید میزان حساسیت موس را تعیین کنید و برای این کار به قسمت تنظیمات بازی و سپس Sensitivity مراجعه کنید. زیر قسمت دوربین، قادر به تغییر میزان حساسیت موس خواهید بود. این میزان برای هر گیمر متفاوت است و برای نمونه می‌توانید تنظیمات زیر را اعمال کنید.

  1. حالت سوم شخص بدون دوربین – 42 درصد
  2. حالت سوم شخص با دوربین 2X،‌3X، 4X،‌ 6X و 8X – 4%
  3. حالت سوم شخص با هولوگرافیک – 7%

میزان حساسیت بازی به نحوه استفاده از موس هم بستگی دارد. درصورتی‌که کنترل بیشتری روی موس دارید و حرکت دست شما سریع‌تر است،‌ میزان حساسیت را افزایش دهید اما اگر یک تازه‌کار هستید و این اولین شوتری است که بازی می‌کنید،‌ تنظیمات را دست‌کاری نکنید.

تنظیمات موتور بازی

مطمئنم با خود می‌گوید که این اندازه تنظیمات نیاز نیست و دانلود بازی کفایت می‌کند اما انجام این تغییرات باعث می‌شود تا اجرای بازی پابجی موبایل روی کامپیوتر روان‌تر باشد و در سوی دیگر، شانس شما برای پیروزی هم افزایش یابد. برای اعلام تنظیمات موتور بازی، از قسمت بالا و سمت راست، تنظیمات را پیدا کنید و سپس به قسمت موتور یا Engine مراجعه کنید. آنگاه تغییرات زیر را اعمال کنید .

  1. رندرینگ – Direct X+
  2. رندر کش را فعال کنید
  3. قابلیت Optimization را فعال کنید
  4. مقدار Anti-Aliasing را روی Close یا Ultimate‌ قرار دهید
  5. میزان DPI را روی 240 بگذارید

پس از انجام تنظیمات گفته‌شده، لازم است که گزینه‌ی Save را انتخاب کنید و سپس بازی را دوباره اجرا کنید تا تغییرات اعمال شوند.

اجرای بازی پابجی موبایل در کامپیوتر

معرفی کلیدهای بازی پابجی موبایل در کامپیوتر

اجرای بازی پابجی موبایل در کامپیوتر نیازمند یادگیری هیچ‌گونه کلید تازه‌ای نیست، اگر تابه‌حال یک شوتر سوم شخص را برای کامپیوتر بازی کرده باشید،‌ به‌راحتی با کلید‌های بازی خو خواهید گرفت. در زیر می‌توانید تمامی کلید‌های بازی را مشاهده کنید.

کلید

عملکرد

W

حرکت به جلو

S

حرکت به عقب

A

حرکت به چپ

D

حرکت به راست

C

دولا شدن

Z

سینه‌خیز

R

ریلود

Alt

نگاه به طرفین

Tab

دیدن آیتم‌های داخل کوله پشتی

F

برداشتن آیتم، رانندگی و پریدن

B

تغییر حالت شلیک تفنگ: تک‌تیر، سه‌تیر و خودکار

1

تغییر به اولین تفنگ

2

تغییر به دومین تفنگ

0,9,8,7

کیت پزشکی و نوشیدنی انرژی‌زا

4,5,6

نارنجک

=

دویدن

کلیک راست

زوم کردن

کلیک چپ

شلیک

Q,E

زیرچشمی نگاه کردن

Space

پریدن

Shift

دویدن

اگر به این کلید‌ها عادت ندارید و می‌خواهید مکان آن‌ها را تغییر دهید،‌ بهترین کار این است که به بخش تنظیمات مراجعه کنید و سپس بخش Controls و Customize را پیدا کنید. برای تغییر کلید باید روی آیکون کیبورد کلیک کنید و سپس کلید موردنظر را انتخاب کنید. یادتان باشد که حتماً تنظیمات را ذخیره کنید و در غیر این صورت باید تمامی آن‌ها را دوباره انجام دهید.

PUBG Mobile

رفع مشکلات و لگ

هنگام کار با برنامه Tencent Gaming Buddy و اجرای بازی پابجی موبایل در کامپیوتر، مشکلاتی پیدا می‌شوند و ممکن است حل آن‌ها نیازمند چندین ساعت جستجو و امتحان روش‌های مختلف باشد. خوشبختانه نیازی به این کار ندارید و راه‌حل مشکلات اصلی را در ادامه برای شما گنجانده‌ایم.

عدم ورود به بازی

ازآنجایی‌که برنامه شرکت تنسنت از گوگل پلی پشتیبانی نمی‌کند، امکان ورود به اکانت اصلی را نخواهید داشت. تنها راه، اتصال اکانت فیس بوک و توییتر است یا اینکه به‌عنوان ‌مهمان بازی کنید. درصورتی‌که قبلاً اکانت ساخته‌اید و آن را با گوگل پلی متصل کرده‌اید، کافی است آن اکانت را به فیس‌بوک یا توییتر هم متصل کنید تا مشکل عدم ورود به اکانت رفع شود. برای این کار کافی است به تنظیمات بازی پابجی موبایل بروید و سپس بخش Basic را انتخاب کنید و در قسمت بالا، روی گزینه‌ی + کلیک کنید و آنگاه وارد اکانت فیس‌بوک یا توییتر خود شوید. البته یک برنامه جداگانه وجود دارد که سرویس‌های گوگل را روی گیم‌لوپ نصب می‌کند و این راه‌حل تازه‌‌ای است که می‌تواند نیاز به اکانت فرعی را رفع کند.

رفع مشکل لگ پابجی موبایل

بیش از دو سال از انتشار بازی پابجی موبایل برای کامپیوتر می‌گذرد اما این اثر بتل رویال همچنان با لگ و مشکلات فنی مواجه است که بیشتر آن‌ها ناشی از تنظیمات اشتباه بازی و سیستم است. در ادامه روش حل لگ بازی پابجی موبایل را شرح خواهیم دهید

اگر یادتان باشد ابتدای مطلب گفتیم که سیستم موردنیاز بازی را حتماً چک کنید. یکی از مشکلات ناشی از ضعیف بودن قطعات سیستم است و بنابراین بار دیگر، سیستم موردنیاز پابجی موبایل را چک کنید. در قدم بعدی باید سرعت اینترنت خود را چک کنید. لازم است که سرعت دانلود شما 2 مگابایت بر ثانیه باشد تا هیچ‌گونه لگی در بازی نداشته باشید. دقت کنید که بازی PUBG Mobile روی کامپیوتر نیازمند سرعت اینترنت بالاتری است و میزان مصرف اینترنت آن‌هم از نسخه موبایل بیشتر است.

روش دیگر آن است که تنظیمات PC Power Settings را دست‌کاری کنید. یک کامپیوتر به‌طورمعمول روی حالت ذخیره انرژی قرار دارد تا ضربه‌ای به باتری وارد نشود اما چنین تنظیمی باعث کاهش توان دستگاه و پدید آمدن لگ خواهد شد. برای تغییر این رویه باید Power Option را در ویندوز جستجو کنید و سپس تنظیم فعلی را تغییر دهید. می‌توانید حالت جداگانه به نام PUBG Mode هم ایجاد کنید و گزینه High-Performance را برگزینید.

نحوه اجرای پابجی موبایل در کامپیوتر

اگر این کار هم جواب نداد، بهتر است نرم‌افزار Tencent Gaming Buddy را اجرا کنید و سپس وارد پابجی موبایل شوید، پس‌ازآن Task Manager را بازکنید و وارد بخش Detail شوید. برنامه AppMarket.exe و AndroidEmulator.exe را پیدا کنید. روی آن‌ها کلیک راست کنید و سپس وارد بخش Set Priority شوید، حال گزینه‌ی Realtime را انتخاب کنید و تسک منیجر را ببندید.

اگر بازهم مشکل رفع نشد، بهتر است کیفیت گرافیک بازی را کاهش دهید. ازآنجایی‌که پابجی موبایل توسط یک شبیه‌ساز روی کامپیوتر اجرا می‌شود، فرایند‌های مختلفی در پشت زمینه در حال اجرا است و همین باعث می‌شود تا لگ ایجاد شود. کاهش گرافیک بازی در آخرین قدم چاره‌ساز خواهد بود.

منبع:MrGuider

نوشته آموزش اجرای بازی پابجی موبایل در کامپیوتر اولین بار در پارسی گیم پدیدار شد.

منبع خبر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.