تاریخ انتشار : جمعه 7 می 2021 - 12:56
کد خبر : 35054

آموزش بازی Resident Evil Village : نکاتی که باید قبل از شروع بدانید!

آموزش بازی Resident Evil Village  : نکاتی که باید قبل از شروع بدانید!

بازی Resident Evil Village بالاخره منتشر شد و توانست امتیازهای خوبی از سوی منتقدان دریافت کند. دنیای بازی بسیار گسترده و سرشار از دشمنان و اتفاقات مختلف است و لازم است که با دست‌پر وارد بازی شوید تا ب..

بازی Resident Evil Village بالاخره منتشر شد و توانست امتیازهای خوبی از سوی منتقدان دریافت کند. دنیای بازی بسیار گسترده و سرشار از دشمنان و اتفاقات مختلف است و لازم است که با دست‌پر وارد بازی شوید تا بازی ارزش وقتی‌که می‌گذارید را داشته باشید.

اگر تازه‌کار هستید و هیچ‌کدام از نسخه‌های سری بازی Resident Evil یا حتی بازی‌های سبک ترس و بقا را تجربه نکرده‌اید، ما یک سری نکات مهم لیست کرده‌ایم که مهارت شما در بازی و هنگام جدال با دشمنان را بالا می‌برد. درصورتی‌که آموزش بازی Resident Evil Village را پسندید، آن را حتماً در اختیار دوستانتان هم قرار دهید. اما بیایید ببینیم این دشمنان ترسناک چطور تار و مار می‌شوند؟

چهارمین تریلر بازی Resident Evil Village منتشر شد

مبارزات نفس‌گیر Resident Evil Village

چه دلتان بخواهد یا نخواهد، باید با دشمنان وحشتناک این بازی سروکله بزنید، وگرنه دختر آقای Ethan به نام Rose در چنگال آن خانم خون‌آشام قدبلند خواهد ماند و هیچ‌گاه نمی‌توانید او را نجات دهید. اما پیشنهاد ما چیست؟

Knees-Resident-Evil-Village

زانوها را بزنید

همه گیمرها از هدشان کردن خوششان می‌آید و قطعاً این کار را در شوترهای اول‌شخص پیشنهاد می‌کنیم اما بازی Resident Evil Village اندکی متفاوت است. هنگام مواجه با دشمنانی به نام Lycans که مشابه گرگینه هستند، باید دقت بیشتری به خرج بدهید. این هیولاها در سراسر روستا چرخ می‌زنند و معمولاً با سرعت زیادی هم به سمت شما حمله می‌کنند. قطعاً اولین فکری که به ذهن شما می‌رسد، شلیک به سمت صورت زشت آن‌هاست اما بیخود وقت خود را تلف نکنید و مستقیماً زانوهای آن‌ها را هدف بگیرید. چند بار شلیک به‌زانو می‌تواند آن‌ها را زمین‌گیر کند و آنگاه می‌توانید از هدت شات هم استفاده کنید.

همین استراتژی را به هنگام مواجهه با Moroaica که غول حال به هم زن بازی است استفاده کنید. این نوع دشمنان معمولا به‌صورت گروهی به شما حمله می‌کنند و بهتر است هیچ‌گاه وارد مبارزه با آن‌ها نشوید اما اگر تنشان برای نبرد خارید، بهتر است از فاصله دور به سمت زانو شلیک کنید و با سرعت زیادی فرار کنید!

حواستان به ضد حمله باشد

معمولا بازی‌های ویدیویی طوری طراحی می‌شوند که بلاک کردن یک ضربه، بیشترین صدمه را به دشمن وارد کند، اما جواب دادن به ضربه کار آسانی نیست و باید زمان‌بندی مشخصی داشته باشیم. هنگام وارد شدن یک ضربه در بازی Resident Evil Village، چند ثانیه وقت دارید تا حالت دفاعی بگیرید و با ضد حمله‌ای مرگ‌بار، دشمن را نقش بر زمین کنید. بلاک کردن ضربه دشمن همچنین موجی محکم ایجاد می‌کند که می‌تواند دشمنان را به گوشه و کنار محیط پرتاب کند.

هنگامی‌که دشمنان مختلفی به شما حمله کرده‌اند و شمارا در گوشه‌ای گیر انداخته‌اند، بلاک کردن ضربه و حملات پی‌درپی می‌تواند شمارا نجات دهد و صدمات زیادی هم به حریف وارد کند.

Resident-Evil-Village-Run

گاهی اوقات لازم است فرار کنید

جنگیدن همیشه گزینه خوبی در بازی رزیدنت ایول 8 نیست. درصورتی‌که با دشمنانی از نوع Moroaica روبه‌رو شده‌اید، باید بدانید که آن‌ها سرعت پایینی دارند و بهتر است اطراف آن‌ها حرکت کنید و سپس در زمان مناسب، ضربه خود را وارد کنید. درصورتی‌که گروهی از هیولاها منتظر شما نشسته‌اند، به هیچ‌چیز فکر نکنید و تا می‌توانید از آن‌ها فاصله بگیرید، وگرنه حمله همان و مرگ شما همان! درصورتی‌که خود را فردی شجاع می‌دانید و اهل چالش هستید، کشتن گله‌ای از دشمنان پول زیادی نصیب شما می‌کند.

پس فرار کردن کار هوشمندانه‌ای است و چه خوب است که قبل از فرار، یک مین داخل زمین بگذارید تا وقتی دشمنان دنبال شما افتادند، همان ابتدا تکه و پاره شوند. کاشتن مین کار ساده‌ای است اما بهتر است آن‌ها را جایی بکارید که در محدوده حرکت دشمن قرار دارد. درصورتی‌که دشمن به سمت مین حرکت نکرد، پرتاب یک بمب به سمت آن‌ها می‌تواند علاج درد شما باشد.

گردش در Resident Evil Village

وقتی صحبت به گردش و جستجو در بازی Village می‌رسد، لازم است با دقت زیادی به تمام گوشه و کناره‌های محیط نگاه بیندازید. منابع و آیتم‌های زیادی وجود دارند که به درد شما خواهند خورد؛ مهم نیست گلوله باشند یا گنج‌های باارزش، هر چه دستتان می‌رسد را جمع‌آوری کنید تا روز مبادا از آن‌ها استفاده کنید. ما نکات زیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

Resident-Evil-Village-Map

قبل از خروج از اتاق، نقشه را چک کنید

بازی Resident Evil Village مانند نسخه‌های پیشین دارای ویژگی جالبی است و درصورتی‌که کل آیتم‌های موجود در اتاق را پیدا کنید، علامتی در نقشه ظاهر می‌شود که «شما همه‌چیز را برداشته‌اید.» وقتی یک اتاق روی نقشه به رنگ آبی درآمد، آنگاه تمام آیتم‌ها را پیداکرده‌اید و درصورتی‌که اتاق‌های قرمزرنگ دیدید، بهتر است دوباره سری به آن‌ها بزنید.

پس اگر در پیدا کردن یک اتاق جدید یا باز کردن در مخفی مشکل‌دارید، بهتر است سری به اتاق‌های قرمزرنگ روی نقشه بزنید و آن‌ها را خوب بگردید. هنگام ورود به یک اتاق به سقف هم نگاه کنید و درصورتی‌که چیزی برق می‌زد، با تفنگ به آن شلیک کنید. معمولا با کریستال‌های باارزشی روبه‌رو می‌شوید که می‌توانید آن را به بازرگان بازی به نام Duke بفروشید.

تعدادی از اتاق‌ها دارای قفل مخصوصی هستند و ممکن است یک‌بار وارد آن‌ها شده باشید اما تا زمانی که قفل را توسط کلید مخصوصش باز نکنید، اتاق آبی نخواهد شد. دقت کنید که تمامی اتاق‌ها امکان بازگشت دوباره را ندارند و همان ابتدا هر آنچه لازم است را پیدا کنید.

از عقب‌نشینی واهمه نداشته باشید

روستای موجود در بازی Resident Evil Village پر از اتاق‌ها و مکان‌های مختلف است که باید بارها به آن‌ها سر بزنید. درواقع روستا توسط یک سری دالان‌های مخصوص به هم وصل شده است و مطمئنم بارها به این نقاط سر خواهید زد. اتاق‌های بازی با رد کردن مراحل تغییر می‌کنند و هر بار آیتم‌های تازه‌ای به آن‌ها اضافه می‌شود. پس بهتر است قبل از ورود به منطقه‌ای جدید، بارها در نقشه بچرخید و اتاق‌ها را چندین بار چک کنید تا تمامی آیتم‌های موجود را پیدا کنید، گاهی یک صندوق کوچک راهگشا خواهد شد.

Resident-Evil-Village-Hunt

شکار یادت نره!

کشتن خوک، بز و دیگر حیوانات موجود در بازی رزیدنت ایول 8 حس خوبی ندارد و به‌خصوص که آن‌ها کاری با شما ندارند و مانند دیگر موجودات خبیث بازی، به شما حمله نمی‌کنند. البته که آن‌ها دشمن شما نیستند اما مشخص است که شما دشمن شماره یک آن‌ها هستید! پس تعلل به خرج ندهید و تمامی آن‌ها را شکار کنید. می‌توانید حیوانات شکار شده را به بازرگان بازی همان آقای Duke بفروشید و او هم برای شما آیتم‌های جان‌بخش آماده می‌کند و قدرت شمارا بالا می‌برد.

علاوه بر شکار، چشمتان به تصاویری از حیوانات که در سراسر روستا پنهان‌شده‌اند باشید. بدون داشتن این تصاویر، نمی‌توانید معجون‌های جدید بپزید. نکته دیگر آنکه شکار کلاغ‌ها بسیار ساده است و کشتن آن‌ها سکه‌های زیادی به شما خواهد داد.

دادوستد

شخصیت Duke که همان بازرگان بازی است، اهمیت بالایی دارد. او انواع و اقسام آیتم‌های مفید در اختیار دارد که خرید آن‌ها سرعت بازی شمارا افزایش می‌دهد. دوک آیتم‌های لازم برای ارتقاء سلاح را می‌فروشد و حتماً از او استفاده کنید. ما پیشنهاد می‌کنیم نکات زیر را قبلاً از شروع به دادوستد در نظر داشته باشید.

Resident-Evil-Village-Combine

قبل از فروش گنجینه، خوب فکر کنید

فروش گنجینه‌ها بخش مهمی از چرخه تکراری بازی Resident Evil Village است که میزان پول شمارا افزایش می‌دهد و اجازه خرید آیتم‌های بیشتر را می‌دهد. اگر کهنه‌کار این سری هستید و بازی Resident Evil 4 را هم تجربه کرده‌اید، می‌دانید که این نکته از چه صحبت می‌کند. دقیقاً مانند نسخه چهارم باید گنجینه‌ها را خوب چک کنید و ببینید که آیا آن‌ها با آیتم دیگری جور می‌شوند؟

درصورتی‌که آیتم قابلیت میکس را نداشته باشد، تعلل نکنید و همان موقع آن را بفروشید؛ اما میکس یک آیتم می‌تواند ارزش آن را چند برابر کند و پول خوبی به جیب شما بزنید. پس قبل از فروش گنجینه‌های بازی آن‌ها را چک کنید تا مبادا تکه‌ای از گنج جداشده باشد.

ویژگی‌های مثبت خود را بشناسید

سلاح‌های بسیار زیادی در بازی Resident Evil 8 پیدا می‌شوند که هرکدام دارای ویژگی‌های مخصوص به خود هستند. هرکدام از سلاح‌ها به درد مبارزه با یک نوع از دشمنان می‌خورند اما همه آن‌ها مناسب نوع بازی شما نیستند. لازم است ویژگی‌های مثبت خود را بشناسید و سپس سلاح‌هایی را ارتقا دهید که به درد شما می‌خورند. ممکن است عاشق پیستول ها باشید و ترجیح دهید دشمنان را به‌آرامی بکشید، یا اینکه از شات گان و قدرت مهیب آن لذت ببرید؛ بهتر است ابتدا خط‌مشی خود برای ارتقا و فروش سلاح‌ها را مشخص کنید.

تفنگ‌های بازی در چند دسته‌بندی تقسیم‌شده‌اند و استودیو Capcom وسواس زیادی به هنگام طراحی آن‌ها به خرج داده است. این دسته‌بندی‌ها شامل: قدرت، سرعت شلیک، سرعت ریلود و ظرفیت خشاب هستند. ممکن است یک سلاح قدرت بسیار زیادی داشته باشد اما سرعت شلیک آن پایین باشد و مناسب شما که گیمر سریعی هستید نباشد. تمامی این دسته‌بندی‌ها را می‌توان با خرید آیتم‌های جانبی بهبود بخشید و بهتر است این تفنگ‌ها را مطابق سلیقه و سبک بازی خود ارتقا دهید.

Resident-Village-Guns

از فروش تفنگ‌هایتان نترسید

با پیشرفت در بازی، تفنگ‌های بهتری پیدا می‌کنید که قدرت و سرعت مانور بیشتری دارند. ممکن است سلاح‌های اولیه را ارتقاء داده باشید و آیتم‌های جانبی زیادی خریداری کرده باشید؛ اما دقت کنید که سلاح‌های جدید همیشه بهتر هستند و نگران از دست دادن تفنگ‌های اول بازی نباشید. بهتر است تفنگ‌های قدیمی را بفروشید و از پول آن‌ها به‌منظور ارتقاء سلاح‌های جدید استفاده کنید.

بازی Resident Evil Village امکان فروش گلوله را هم در اختیار شما قرار می‌دهد و درنتیجه به فروش گلوله‌های به‌دردنخور هم ‌فکر کنید. اگر تابه‌حال از آموزش بازی Resident Evil Village راضی بوده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم آن را برای دوستانتان هم بفرستید و مانند همیشه ما را از نظرات شیرینتان دریغ نکنید.

منبع: GameSpot

نوشته آموزش بازی Resident Evil Village : نکاتی که باید قبل از شروع بدانید! اولین بار در پارسی گیم پدیدار شد.

منبع خبر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.