تاریخ انتشار : سه‌شنبه 6 جولای 2021 - 4:06
کد خبر : 43156

آموزش کامل ساخت ویندوز ۱۱ بوتیبل برای نصب از روی فلش USB

آموزش کامل ساخت ویندوز ۱۱ بوتیبل برای نصب از روی فلش USB

ایجاد نسخه بوتیبل سیستم عامل در درایو USB راه حلی مناسب برای زمانی است که سیستم شما 💻 برای نصب ویندوز ۱۱ از روی DVD و.. به مشکل برمی‌خورد. نسخه Bootable به دلیل قابل حمل بودن و انعطاف‌پذیری زیاد، کار ..

ایجاد نسخه بوتیبل سیستم عامل در درایو USB راه حلی مناسب برای زمانی است که سیستم شما 💻 برای نصب ویندوز ۱۱ از روی DVD و.. به مشکل برمی‌خورد. نسخه Bootable به دلیل قابل حمل بودن و انعطاف‌پذیری زیاد، کار شما را از هر جهت می‌تواند راحت کند. برای Windows 11 نیز می‌توانید چنین نسخه‌ای بسازید. در این مطلب از انزل وب به آموزش کامل ساخت ویندوز ۱۱ بوتیبل برای نصب روی فلش USB می‌پردازیم.

آموزش کامل نصب ویندوز ۱۱ با فلش

?How to Create a Bootable Windows 11 USB Drive

شاید فکر کنید نصب ویندوز ۱۱ از روی فلش کار بسیار دشواری است و نمی‌توانید نسخه بوتیبل آن را خودتان ایجاد کنید. با وجود نرم‌افزارهای مختلف شما هم می‌توانید به سادگی این کار را انجام دهید. در این مطلب از انزل وب به آموزش نصب ویندوز ۱۱ با فلش و ساخت نسخه Bootable آن می‌پردازیم. با ادامه این مطلب همراه ما باشید.

نحوه نصب ویندوز ۱۱ با فلش Rufus

برای ساخت ویندوز ۱۱ بوتیبل، به فایل ISO ویندوز ۱۱، فلشی با حداقل حافظه ۸ گیگابایتی و کامپیوتری با سیستم عامل ویندوز نیاز دارید.

برای ساخت فلش بوتیبل ویندوز ۱۱ ابتدا به سایت rufus.ie بروید. آخرین نسخه Rufus را دانلود کنید.

آموزش کامل ساخت ویندوز 11 بوتیبل برای نصب روی فلش USB

حال روی فایل آن دو بار کلیک کنید تا اجرا شود. Rufus نسخه قابل حمل دارد. نیازی به نصب آن نیست.

آموزش کامل ساخت ویندوز 11 بوتیبل برای نصب روی فلش USB

حال فلش خود را به کامپیوتر وصل کنید. اگر فلش شما تنها درایو خارجی است که به کامپیوتر وصل است، Rufus به صورت خودکار آن را انتخاب می‌کند. در غیر این صورت باید از بخش Device درایو موردنظر را انتخاب کنید.

آموزش کامل ساخت ویندوز 11 بوتیبل برای نصب روی فلش USB

از بخش Boot selection گزینه Windows 11 ISO file را باید انتخاب کنید. سپس روی SELECT بزنید.

آموزش کامل ساخت ویندوز 11 بوتیبل برای نصب روی فلش USB

حال دو گزینه برایتان نمایان می‌شود. گزینه Standard Windows Installation برای زمانی است که دستگاه شما برای نصب ویندوز روی دیسک‌‌های دیگر فعال می‌شود. Windows To Go نیز برای زمانی است که ویندوز را مستقیما از دستگاه خود اجرا خواهید کرد. از بخش Image option یکی از این دو گزینه را انتخاب کنید. ما در اینجا گزینه Standard Windows Installation را انتخاب می‌کنیم.

آموزش کامل ساخت ویندوز 11 بوتیبل برای نصب روی فلش USB

برای پیکربندی بهتر، باید حالت BIOS دستگاه موردنظر را بدانید. به این منظور در دستگاهی که می‌خواهید ویندوز ۱۱ را نصب کنید، Windows+R را فشار دهید. در کادر msinfo32 را وارد کنید و OK را بزنید.

آموزش کامل ساخت ویندوز 11 بوتیبل برای نصب روی فلش USB

حال بخش BIOS Mode را چک کنید. یکی از موارد Legacy یا UEFI را مشاهده خواهید کرد.

آموزش کامل ساخت ویندوز 11 بوتیبل برای نصب روی فلش USB

اکنون برای نصب ویندوز ۱۱ با فلش بوت به Rufus برگردید. اگر BIOS Mode روی حالت Legacy بود، گزینه MBR را انتخاب کنید. اگر روی حالت UEFI بود، گزینه GPT را از بخش Partition Scheme انتخاب کنید.

آموزش کامل ساخت ویندوز 11 بوتیبل برای نصب روی فلش USB

از Show advanced drive properties می‌توانید سایر ویژگی‌های پیشرفته پیکربندی درایو Rufus را انتخاب کنید. اگر با این موراد آشنایی ندارید، نیازی به انجام این کار نیست.

آموزش کامل ساخت ویندوز 11 بوتیبل برای نصب روی فلش USB

مرحله دوم روش ساخت فلش بوتیبل ویندوز

در ادامه Rufus به صورت خودکار نامی را برای Volume label انتخاب می‌کند. می‌توانید آن را تغییر دهید.

ساخت ویندوز 11 بوتیبل

سپس از بخش File System گزینه موردنظر را انتخاب کنید. اگر پارتیشن GPT را انتخاب کرده بودید، حال می‌توانید FAT32 را انتخاب کنید. در غیر این صورت گزینه NTFS تنها انتخاب شما است.

ساخت ویندوز 11 بوتیبل

حال روی Show advanced format options کلیک کنید.

ساخت ویندوز 11 بوتیبل

سپس تیک Quick Format، Create extended label and icon files و Check device for bad blocks را بزنید.

ساخت ویندوز 11 بوتیبل

از منوی کنار Advanced format options گزینه‌ای را برای چک کردن Bad blocks انتخاب کنید. اگر با این مورد آشنایی ندارید، نیازی به تغییر آن نیست.

ساخت ویندوز 11 بوتیبل

حال برای فرمت کردن فلش برای نصب ویندوز ۱۱، روی Start بزنید. (توجه کنید داده های قبلی فلش شما با انجام اینکار پاک خواهند شد)

ساخت ویندوز 11 بوتیبل

سپس OK را بزنید.

ساخت ویندوز 11 بوتیبل

در آخر صبر کنید تا فرایند ساخت ویندوز ۱۱ برای فلش انجام شود.

نکته: برای دانلود فایل ISO ویندوز ۱۱ برای فلش یا DVD از سایت مایکروسافت اقدام کنید.

برای یادگیری نحوه نصب ویندوز ۱، ۸ و… با فلش، مطلب آموزش گام به گام نصب ویندوز از روی فلش مموری را مطالعه کنید.

ویندوز ۱۱ بوتیبل با DVD

Rufus نرم افزار نصب ویندوز ۱۱ با فلش است. اگر می‌خواهید این کار را با DVD انجام دهید، می‌توانید از برنامه‌های زیر استفاده کنید:

Power ISO

ImgBurn

WinISO

DVD با حجم مناسب تهیه کنید. آن را درون درایو کامپیوتر قرار دهید. یکی از نر‌م‌ افزارهای بالا را نصب و اجرا کنید. به عنوان مثال، در ImgBurn باید Write image file to disc را انتخاب کنید. سپس درایو DVD را انتخاب کنید. از بخش source option گزینه Windows 11 ISO file را انتخاب کنید. روی start بزنید. صبر کنید تا فرایند ساخت انجام شود.

نکته: ویندوز ۱۱ روی هر سیستمی نصب نمی‌شود. برای اطلاع از حداقل سیستم موردنیاز برای نصب آن، مطلب بررسی سیستم مورد نیاز جهت نصب ویندوز ۱۱ را مطالعه کنید.

نصب ویندوز ۱۱ با فلش روی لپ تاپ

برای نصب ویندوز ۱۱ با فلش روی لپ تاپ یا کامپیوتر، فلش را به سیستم خود وصل کنید. سپس آن را ری استارت کنید. وقتی که کامپیوتر در حال روشن شدن است و لوگوی برند آن نمایان شد، F12 یا F2 را فشار دهید. این دکمه با توجه به مدل و نوع کامپیوتر شما متفاوت خواهد بود.

سپس صفحه بوت را مشاهده خواهید کرد. گزینه‌ای را برای بوت میان USB یا DVD انتخاب کنید. سپس Enter را بزنید. حال صفحه نصب ویندوز ۱۱ نمایان خواهد شد. سپس مراحل خواسته شده را انجام دهید. زبان را انتخاب کنید. در آخر روی Install Now بزنید. سپس دو گزینه برای اینستال کردن ویندوز ۱۱ مشاهده خواهید کرد: Upgrade یا Custom.

اگر می‌خواهید اطلاعات ویندوز قبلی را حفظ کنید، روی Upgrade بزنید. اگر نه، روی Custom بزنید. در صفحه بعدی پارتیشن‌بندی دیسک را مشاهده خواهید کرد. سپس می‌توانید پارتیشن‌بندی را طبق خواسته خود انجام دهید. پس از انجام پارتیشن‌بندی، روی Next بزنید. سپس سیستم شما فرایند را انجام خواهد داد. ممکن است ری‌استارت‌های زیادی انجام شود. حتما لپ تاپ خود را در این زمان به برق وصل کنید. پس از این مرحله، از شما خواسته می‌شود تا وارد اکانت مایکروسافت خود شوید.

زمانی که این کار را انجام دادی، مطمئن شوید که پیام Product Key را دریافت نخواهید کرد. اگر چنین پیامی دریافت نکردید، همه مراحل به خوبی انجام شده است.

اگر در هنگام نصب ویندوز ۱۱ با ارور This PC Can’t Run Windows 11 مواجه می‌شوید، مطلب حل مشکل پیغام This PC Can’t Run Windows 11 را مطالعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از انزل وب به آموزش نصب ویندوز ۱۱ از روی فلش پرداختیم. آیا موفق به انتقال Windows 11 به فلش یا حافظه خارجی شدید؟ لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

منبع مقاله

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.