تاریخ انتشار : سه‌شنبه 22 مارس 2022 - 20:20
کد خبر : 504082

آیا خرید و فروش ارز دیجیتال در ایران قانونی است؟

آیا خرید و فروش ارز دیجیتال در ایران قانونی است؟

آیا خرید و فروش ارز دیجیتال در ایران قانونی است؟ بسیاری از افراد به دنبال پاسخ این سوال هستند که آیا به صورت قانونی می توان در ایران خرید و فروش ارزهای دیجیتال را انجام داد یا خیر. در این مقاله می خوا..

آیا خرید و فروش ارز دیجیتال در ایران قانونی است؟

بسیاری از افراد به دنبال پاسخ این سوال هستند که آیا به صورت قانونی می توان در ایران خرید و فروش ارزهای دیجیتال را انجام داد یا خیر. در این مقاله می خواهیم به صورت کامل به این پرسش پاسخ دهیم که آیا خرید و فروش ارز دیجیتال در ایران قانونی است یا خیر؟ همان گونه که می دانید هنوز به صورت رسمی قانونی برای این کار در نظر گرفته نشده و افراد می‌توانند ارز های دیجیتالی از جمله بیت کوین را خرید و فروش کنند و تاکنون قانون مربوط به اینکه خرید بیت کوین در کشور جرم است، ارائه نشده است. در حال حاضر با توجه به اینکه هیچ گونه مجازاتی برای خرید و فروش این ارزهای دیجیتال مشخص نشده نمی توان آن را جرم تلقی کرد و در حال حاضر افراد می‌توانند از این امکان استفاده کنند و با استفاده از صرافی های داخلی یا خارجی که وجود دارد امکان سرمایه‌گذاری را داشته باشند.

اما اینکه شخص چه صرافی را انتخاب می کند و چگونه سرمایه گذاری خود را انجام می دهد مطمئنا به عهده خود اوست و در این بین تمامی رخدادها را می توان با مسئولیت خود انجام دهد.

در این بین برخی از افراد می خواهند بدانند در صورتی که فردی با مشکلاتی از جمله کلاهبرداری هک و یا عدم وفای به عهد مواجه شد چه باید بکند و چگونه می تواند در این فضای ارزهای دیجیتال چنین مشکلاتی را برطرف کند؟ هنگامی که فرد با چنین مشکلاتی مواجه می شود می تواند شکایت رسمی خود را ارائه کند و دادگاه نیز به این شکایت رسیدگی می کند.

در حالت کلی می‌توان اینگونه گفت که اگر فردی قصد داشته باشد تا بیت کوین یا هر ارز دیجیتال دیگری را خرید و فروش کند و یا با استفاده از نگهداری آن قصد کسب سود را داشته باشد تا به اینجا مشکلی وجود ندارد. تنها در مقیاس های وسیع و حوزه پرداخت‌های کلان کشور تاکنون مجوزی صادر نشده و صرفاً تنها برای خرید و فروش می توان از آن استفاده کرد.

سرمایه گذاری در رمزارز ها

در بالا به صورت مختصر و مفید به این موضوع اشاره کردیم که قوانین موجود برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال در ایران به چه شکلی است و افراد آیا می‌توانند امکان سرمایه‌گذاری در این فناوری‌های جدید را داشته باشند یا خیر. اما شما نیاز است تا اطلاعات بیشتری در این زمینه را به دست آورید و برای خرید و فروش رمز ارزها بهتر است تا اطلاعات گسترده‌ای را جمع آوری کنید که بتوانید از طریق آن ها بهترین سرمایه گذاری را داشته باشید.

یکی از اطلاعات مهمی که همواره افراد باید به آن دسترسی داشته باشند این است که بهترین صرافی برای خرید ارز دیجیتال کدام است؟ صرافی های بین المللی بسیار زیادی وجود دارند که کاربران ایرانی در گذشته می توانستند از آن ها استفاده کنند و حال با توجه به مشکلاتی که به وجود آمده این افراد توانایی استفاده کردن از صرافی های خارجی را ندارند. هر چند که در برخی از آن ها هنوز هم می توان خرید بیت کوین یا هر ارز دیجیتالی را انجام داد اما مطمئناً پس از گذشت مدت زمانی این صرافی‌ها هم اجازه دسترسی به کاربران ایرانی را نمی دهند و ممکن است حساب کاربری افراد در این صرافی‌ها مسدود شود و در نتیجه سرمایه آن ها از بین برود. پس بسیار به این موضوع دقت داشته باشید که استفاده کردن از صرافی‌های خارجی ممکن است چه مشکلاتی را برای شما به وجود آورد.

منتها برای کسانی که علاقه مند به سرمایه گذاری در این حوزه هستند راهکارهای زیادی وجود دارد که آن ها می‌توانند از طریق این راهکارها سرمایه‌گذاری مطمئنی را در این حوزه داشته باشند. پس از اینکه صرافی های خارجی دسترسی کاربران ایرانی را محدود کردند صرافی های داخلی با هدف کمک به این کاربران به وجود آمدند و با در اختیار قرار دادن بستری به آن ها کمک کردند تا بتوانند به بهترین شکل سرمایه‌گذاری خود را انجام دهند.

یکی از این صرافی ها کیف پول من است که امکان خرید و فروش و نگهداری ارز های دیجیتال مختلفی را در اختیار افراد قرار داده است. این صرافی ویژگی ها و مزایای مختلفی دارد که همه آن ها کمک کرده تا به عنوان بهترین صرافی برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال در ایران شناخته شود. کافی است تا به این سامانه سری بزنید و متوجه شوید که چه ویژگی هایی باعث شده تا این صرافی به عنوان بهترین صرافی ایرانی شناخته شود.

یکی از مهمترین مسئله هایی که کاربران ایرانی همواره با چالش های متفاوتی در هنگام استفاده از صرافی های مختلف مواجه می شدند، به این دلیل است که آن ها نمی توانستند از صرافی های خارجی استفاده کنند و به همین دلیل به دنبال صرافی بودند که تنوع ارزهای دیجیتال زیادی را داشته باشد که این کاربران بتوانند هر نوع ارزی که در نظر دارند را انتخاب و امکان سرمایه‌گذاری در آن را داشته باشند. کیف پول من به وجود آمده تا این چالش را برای کاربران ایرانی برطرف کند و به آن ها کمک کند تا بتوانند به بیش از ۱۳۰۰ ارز دیجیتال مختلف دسترسی داشته باشند. کاربران این صرافی می‌توانند در پروژه های جدیدی که معرفی می‌شود هم امکان سرمایه‌گذاری را داشته باشند چرا که این صرافی معتقد است می‌تواند ارزهای دیجیتال مختلفی که به تازگی معرفی می شوند را به صرافی خود اضافه کند.

سوالات پرتکرار قانونی بودن ارزهای دیجیتال در ایران

همانطور که در بالا مشاهده کردید ابتدا ما به بررسی قانونی بودن خرید و فروش ارزهای دیجیتال در ایران پرداختیم و سپس صرافی را معرفی کردیم که شما می توانید با استفاده از آن امکان خرید ارز دیجیتال در ایران را داشته باشید و با بهره‌گیری از تنوع ارزهای دیجیتال زیاد می توانید با توجه به استراتژی معاملاتی خود بهترین سرمایه گذاری را داشته باشد. اما در این بخش می‌خواهیم به سوالات پرتکراری پاسخ دهیم که افراد در مورد قانونی بودن ارزهای دیجیتال در ایران می پرسند.

  • آیا برنامه‌ریزی برای ارز دیجیتال ملی انجام شده است؟ احتمالاً بله
  • آیا خرید و استفاده کردن از بیت کوین در ایران جرم است؟ خیر در حال حاضر جرمی برای این مبحث ثبت نشده است.
  • آیا استخراج ارزهای دیجیتال قانونی است؟ بله در صورتی که از وزارت صنعت مجوز دریافت کنید.
  • آیا استخراج به روش خانگی مجاز است؟ خیر، در این شرایط دادستانی حکم ورود به منازل را صادر کرده است.
  • آیا واردات تجهیزات استخراج رمز ارز ها قانونی است؟ در صورتی که مجوزهای لازمه از وزارت صمت را داشته باشید می توانید این کار را انجام دهید.

سوالات مختلفی در مورد قانونی بودن ارزهای دیجیتال انجام می شود و افراد همواره به دنبال پاسخ این سوالات هستند. اما آنچه که تاکنون انجام شده است به این معنی است که خرید و فروش این رمز ارزها مانعی ندارد اما در هنگامی که بحث مربوط به استخراج آن ها می شود فرد باید مجوزهای لازم را داشته باشد و همچنین از امکان استخراج خانگی استفاده نکند. با توجه به تمامی این توضیحات حال اگر قصد سرمایه گذاری در این بازار جذاب را داشته باشید می توانید با استفاده کردن از آموزش های مختلفی که در این زمینه وجود دارد آگاهی و دانش خود را بالا ببرید و از صرافی معتبری که در بالا معرفی کردیم استفاده کنید و امکان سرمایه‌گذاری در بازار ارز های دیجیتال را داشته باشید.

منبع مقاله

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.