تاریخ انتشار : شنبه 16 آوریل 2022 - 15:49
کد خبر : 504464

ارتباطات شرکتی در جهان پیش و پس از کرونا

ارتباطات شرکتی در جهان پیش و پس از کرونا

جهان پس از تجربه همه گیری COVID-19 دچار تغییر و تحول گردید. این تغییر و تحول به گونه ای است که برخی جهان را به پیش و پس از کرونا (COVID-19) تقسیم می کنند. با تمام تلخی هایی که کرونا به همراه داشت، تغییر برخی الگوهای سنتی در کوتاه ترین زمان ممکن، دستآورد غیر قابل

جهان پس از تجربه همه گیری COVID-19 دچار تغییر و تحول گردید. این تغییر و تحول به گونه ای است که برخی جهان را به پیش و پس از کرونا (COVID-19) تقسیم می کنند. با تمام تلخی هایی که کرونا به همراه داشت، تغییر برخی الگوهای سنتی در کوتاه ترین زمان ممکن، دستآورد غیر قابل چشم پوش آن می باشد.

به عنوان نمونه، سال هاست موضوع آموزش مجازی و از راه دور در عالی ترین سطح تصمیم گیری آموزش و پرورش حاکمیت در دستور کار است ولی هیچ گاه کوچک ترین گامی برای برگزاری آزمایشی آن هم برداشته نشده بود. با همه گیری افسار گسیخته کرونا و اعلام قرنطینه شهرها ظرف چند ماه برنامه آموزشی، نحوه آموزش، زیر ساخت و … مورد نیاز تهیه، تصویب، ابلاغ و به کار گرفته شد و با تمام کاستی ها توانسته است پاسخ گوی نیاز آموزشی کشور در دوران کرونا باشد.

نمونه های بسیاری از این دست تغییر الگوها می توان یادآور شد. برگزاری بسیاری از نشست ها به صورت مجازی و از راه دور بر بستر IP Cloudها هم چون Internet و Intranet در این دوران نشان داد که نه تنها برگزاری نشست ها در قالب Video Conference به عنوان یکی از خدمات VoIP کم و کاستی نسبت به برگزاری نشست ها به صورت حضوری نداشته بلکه برداشتن محدودیت های جغرافیایی و تعداد حاضران در نشست و امکان به اشتراک گذاری بر خط (Online) منابع شبکه مزیت رقابتی آن می باشد. حتی برای ان ها که آموزش ویپ را نیاموخته اند، امکان برقراری تماس صوتی و تصویری و به اشتراک گذاری منابع شبکه با کارکنان دور کار در این دوران به عنوان خدمات سبب شد عدم حضور کارکنان دور کار در مجموعه ها احساس نگردد.

ارتباطات شرکتی در جهان پیش و پس از کرونا

با پیشرفت و گسترش روز افزون شبکه های مخابراتی و کامپیوتری خدمات نوینی بر این بستر ها قابل ارائه شده است که از جمله این خدمات، می توان به VoIP اشاره نمود. Voice over Internet Protocol که به اختصار VoIP نامیده می شود شامل خدمات برقراری تماس صوتی، تصویری و پیام کوتاه و به اشتراک گذاری منابع شبکه می باشد، اما آن چه VoIP با تلفن تحت شبکه را نسبت به مراکز تلفنی سنتی متمایز کرده است ارائه این خدمات بدون محدودیت جغرافیایی در کنار خدمات نوین دیگر می باشد.

اگر پیش از این امکان برقراری تماس صوتی و تصویری فقط به صورت محلی یا از طریق ارائه کننده های خدمات PSTN (همچون شرکت مخابرات ایران) مهیا بوده است، اکنون می توان مستقل از این ارائه کننده ها امکان برقراری امن و پایدار تماس صوتی، تصویری و پیام کوتاه و به اشتراک گذاری منابع شبکه فارغ از محدودیت جغرافیایی و در هر کجا که به بتوان به ابر IP (IP Cloud) هم چون Internet دسترسی داشت، پدید آورد.

ارتباطات شرکتی در جهان پیش و پس از کرونا

در راه کارهای جامع VoIP علاوه بر امکان برقراری تماس صوتی و تصویری دو طرفه یا چند طرفه با کیفیت HD در سطح شبکه محلی (LAN) یک مجموعه، این امکان برای دفاتر آن از طریق شبکه گسترده (WAN) و کاربران از راه دور از طریق ابر IP (IP Cloud) هم چون Internet یا Intranet نیز فراهم می باشد.

در این راه کارها برای مدیریت تماس ها، IP PBX با امکان پیاده سازی به صورت مجازی (Virtual)، برای دسترسی به خطوط شهری (PSTN) دستگاه FXO یا SIP Trunk و برای کاربران نهایی بازه گسترده ای IP Phoneها در سطوح کاربری گوناگون قابل استفاده می باشد.

رشد روز افزون تقاضا برای مهاجرت از مراکز تلفن سنتی به VoIP، سبب پدید آمدن شرکت های ارائه کننده خدمات طراحی، نصب، پیاده سازی، راه اندازی و پشتیبانی ویپ در کشور شده است که با بررسی سابقه شرکت ها می توان نسبت به اعلام درخواست مشاوره رایگان برای بررسی نیازها و تهیه نقشه راه مهاجرت به VoIP مجموعه از طریق آنها اقدام نمود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.