تاریخ انتشار : شنبه 30 آوریل 2022 - 12:47
کد خبر : 504516

ارجاع طبیعی یا سئو سایت چیست؟

ارجاع طبیعی یا سئو سایت چیست؟

زمانی که میخواهید برای کسب نتیجه در بازاریابی اینترنتی، سایت خود را سئو نمایید، سوالات زیادی از ذهن شما خطور خواهد که در این گزارش از سایت زوم لینک میخواهیم به 17 پرسش و پاسخ در خصوص سئو و بهینه سازی سایت بپردازیم. ارجاع طبیعی یا سئو سایت چیست؟ سئو سایت و ارجاع طبیعی(بهینه سازی

زمانی که میخواهید برای کسب نتیجه در بازاریابی اینترنتی، سایت خود را سئو نمایید، سوالات زیادی از ذهن شما خطور خواهد که در این گزارش از سایت زوم لینک میخواهیم به 17 پرسش و پاسخ در خصوص سئو و بهینه سازی سایت بپردازیم.

ارجاع طبیعی یا سئو سایت چیست؟

سئو سایت و ارجاع طبیعی(بهینه سازی موتورهای جستجو)، شامل تمام روش ها و تکنیک هایی است که هدف آنها قرار دادن صفحات وب سایت شما در اولین نتایج طبیعی موتورهای جستجو (به ویژه گوگل،بینگ، یاهو ) است.

این امر به منظور بهبود دید صفحات مورد نظر با اعمال یک سری “قوانین” وضع شده توسط موتورهای جستجو میباشد.

 

مهمترین پرسش و پاسخ‌های  سئو و بهینه سازی سایت

1- چرا ارجاع به سئوی طبیعی ضروری است؟

زیرا بیش از 1 میلیارد وب سایت در اینترنت وجود دارد و گوگل حدود 30 تریلیون صفحه را فهرست کرده است.

هنگامی که یک کاربر اینترنت جستجویی را در وب راه اندازی می کند، تنها راه برای قابل مشاهده کردن صفحه برای آنها بهینه سازی آن با اعمال قوانین موتور جستجو است.

شما می توانید زیباترین سایت دنیا را داشته باشید، اما بدون سئوی وب سایت شما، این شانس را دارد که نامرئی باقی بماند.

 

 

2- چه چیزی باعث می شود GOOGLE به اولین اهرم جذب ترافیک دیجیتال ارجاع دهد؟

ارجاع طبیعی سئو به شما امکان می دهد تا ترافیک واجد شرایط را به صفحات وب خود جذب کنید، که احتمالاً به مشتریان بالقوه و سپس به مشتریان تبدیل می شوند.

به طوری که بهینه سازی ارجاع طبیعی به شما امکان می دهد توجه کسانی را که واقعاً به نوع خدمات/محصولاتی که ارائه می دهید علاقه مند هستند جلب کنید.

این ترافیک ایجاد شده توسط Google SEO  در دراز مدت پایدار است. برخلاف یک کمپین تبلیغاتی سنتی، که اثرات آن به محض توقف تزریق پول متوقف می‌شود، سئو همچنان به جذب ترافیک (و تولید سود) ادامه می‌دهد، حتی زمانی که دیگر آن را بهینه نکنید.

 

3- چه چیزی سئو سایت را از تبلیغات کلیکی متمایز می کند؟

همانطور که از نام آن پیداست، ارجاع طبیعی با هدف قرار دادن صفحات در نتایج به اصطلاح “طبیعی” یا “پیوندهای ارگانیک” SERP (صفحات نتایج موتورهای جستجو) است.

این موقعیت یابی بدون نیاز به پرداخت پول به موتور جستجو به دست می آید، برخلاف آنچه که با ارجاع پولی (SEA) اتفاق می افتد.

SEA شامل خرید کلمات کلیدی برای قرار دادن “پیوندهای حمایت شده” در بالای SERP ها است، به عنوان مثال با راه اندازی یک کمپین Google AdWords.

 

4- چرا ما به ارجاع طبیعی GOOGLE نیاز داریم؟

زیرا گوگل پرکاربردترین موتور جستجوی جهان است. سهم بازار آن بسته به کشورهای مختلف بین 75 تا 95 درصد در نوسان است: در ایران، بیش از 93 درصد از جمعیت کاربران اینترنت از این موتور جستجو به عنوان اولویت استفاده می کنند.

بنابراین کار بر روی ارجاع طبیعی خود به این معنی است که هر فرصتی را به خود بدهید تا صفحات وب خود را برای کاربران اینترنت قابل مشاهده کنید.

 

5- موتور جستجوگر GOOGLE چگونه کار می کند؟

گوگل هر روز میلیاردها صفحه را ایندکس می کند و آنها را رتبه بندی می کند تا آنها را در نتایج خود قرار دهد. قبل از نمایه سازی، “خزیدن” وجود دارد: کاوش در تمام صفحات وب توسط روبات های گوگل.

اگر شرایط برآورده شود، یک صفحه ایندکس می شود – در حافظه در پایگاه داده ذخیره می شود. سپس در نتایج قرار می گیرد.

این موقعیت یابی با توجه به ارتباط صفحات و همچنین با توجه به درخواست های کاربران اینترنتی انجام می شود. به عنوان مثال، اگر شخصی در google به دنبال “سئو سایت” باشد، در پاسخ صفحاتی را در SERP دریافت می کند که به بهترین وجه درخواست او را برآورده می کنند.

گوگل برای تصمیم گیری اینکه کدام صفحات مرتبط هستند و کدام صفحات مرتبط نیستند، صدها معیار را پیاده سازی کرده است: اینها معیارهایی هستند که هدف مرجع طبیعی گوگل اعمال می شود.

6- چرا یک استراتژی ارجاع طبیعی سئو زمان می برد؟

با بیش از 200 معیار بهینه سازی، ارجاع طبیعی گوگل به دانش، تجربه… و زمان نیاز دارد!

یک استراتژی سئو وب سایت فقط در دراز مدت نتیجه می دهد: بین ممیزی سئو، تعریف برنامه عملیاتی، اجرا، کار روی صفحات، تولید محتوا و پیوند شبکه، شروع به طور متوسط ​​6 ماه طول می کشد. دریافت اثرات مثبت اما پس از آن، این اثرات طولانی مدت هستند.

به طور خلاصه، ارجاع طبیعی مانند یک موتور دیزل است: راه اندازی طولانی است، اما در طول زمان موثر است!

 

7- سئوی داخلی سایت چیست؟

ارجاع طبیعی در سایت شامل تمام عناصری است که به خود صفحات وب مربوط می شود:

  1. برچسب‌های HTML (عنوان، توضیحات متا، سطوح عنوان Hn، ویژگی alt برای تصاویر و غیره)
  2. تکه های غنی
  3. ساختار URL
  4. زمان بارگذاری
  5. لینک سازی داخلی
  6. فایل های robots.txt و نقشه سایت
  7. ارتباط کلمات کلیدی
  8. قرارگیری کلمات کلیدی در محتوا و تراکم آنها
  9. میدان معنایی پیرامون کلمات کلیدی
  10. کیفیت و اصالت محتوا
  11. جنبه سازگار با موبایل – پاسخگو

این عناصر تأثیر کم و بیش بر ارجاع طبیعی یک صفحه دارند، اما حداقل به نمایه سازی خوب آن و بهبود دید آن در SERP کمک می کنند.

ارجاع طبیعی یا سئو سایت چیست؟

8- سئوی خارج از سایت چیست؟

ارجاع طبیعی خارج از سایت به نام Netlinking به عناصر خارجی صفحات وب مربوط می شود:

  1. محبوبیت سایت
  2. نت‌لینک‌سازی و بک‌لینک (لینک‌هایی که به صفحات شما از سایت‌های دیگر اشاره می‌کنند)
  3. معیار رقابتی
  4. پیوندهای اجتماعی

شرط سئو خارجی گوگل کیفیت است: صفحه ای که برای کاربران اینترنت جذاب باشد، لینک های ورودی را راحت تر به دست می آورد و محبوبیت خود را افزایش می دهد. 10 بک لینک از چند سایت تاثیرگذار مهمتر از 100 بک لینک از سایت های بد شهرت و غیره است.

 

9- چگونه کلمات کلیدی را برای ارجاع گوگل خود انتخاب کنید؟

انتخاب کلمات کلیدی به صنعت و نیاز شما بستگی دارد.

کلمات کلیدی با توجه به محبوبیت آنها (تعداد دفعاتی که توسط کاربران اینترنت درخواست شده است) و رقابت پذیری آنها انتخاب می شوند.

اگر قرار دادن خود در مورد کلمات کلیدی عمومی در بخش‌های خاص دشوار است (به عنوان مثال عبارت “شرکت سئو“)، ارجاع طبیعی به کلمات کلیدی “دم بلند” می‌تواند آسان‌تر باشد – و ترافیک بیشتری ایجاد کند. به عنوان مثال از عبارت “شرکت سئو برای سایت پزشکی” استفاده کنید که به هدف شا نزدیک تر است.

بسیاری از ابزارها به شما امکان می دهند کلمات کلیدی خود را انتخاب کنید، به ویژه Google Keyword Planner.

10- چرا استفاده از “دم بلند” در مراجع طبیعی جالب است؟

“دم بلند” عبارات کلیدی را بیش از 4 یا 5 کلمه تعریف می کند. این به شما امکان می دهد تا خود را در پرس و جوهای دقیق تر و واجد شرایط تر قرار دهید، به عنوان مثال “آژانس تبلیغاتی در غرب تهران” به جای “آژانس تبلیغاتی“.

این کلمات کلیدی خاص تر، محبوبیت کمتری دارند، و رقابت کمتری نیز دارند و به شما امکان می دهند موقعیت بهتری داشته باشید. علاوه بر این، آنها نرخ تبدیل بهتری را ثبت می کنند.

توجه داشته باشید که جستجوی صوتی، که بسیار شیک است، به درخواست‌های «دم بلند» کمک می‌کند. بنابراین یک مرجع اقتباسی از Google توصیه می شود.

11- به روز رسانی های GOOGLE چگونه کار می کنند؟

الگوریتم های گوگل طوری برنامه ریزی شده اند که مرتبط ترین نتایج را در اختیار کاربران قرار دهند. برای این منظور، آنها به طور مداوم در به روز رسانی های گوگل در حال تکامل هستند. برخی جزئی هستند (سازگاری با موبایل، پروتکل https) و در موقعیت های سایت ها زلزله ایجاد نمی کنند. برخی دیگر به دلیل اینکه معیارهای مرجع طبیعی و موقعیت یابی گوگل را به طور قابل توجهی تغییر می دهند، عمده در نظر گرفته می شوند. مثلا :

  • پنگوئن گوگل برای لینک سازی با کیفیت بیشتر؛
  • Google Panda  برای در نظر گرفتن بهتر کیفیت محتوای وب؛
  •  Google Colibri و اخیراً Google RankBrain، برای درک بهتر مقاصد کاربران به منظور ارائه نتایجی که هر چه بیشتر مطابق با درخواست های آنها باشد.
  • الگوریتم Google Mobile Friendly برای ترویج ارجاع طبیعی سایت های سازگار با تلفن همراه. موتور جستجو همچنین یک تست Google Mobile Friendly Test برای بررسی سطح سازگاری سایت شما در اختیار شما قرار می دهد.

این الگوریتم‌ها فقط ارتباط ارجاع طبیعی را بررسی نمی‌کنند. آنها همچنین قصد دارند سایت هایی را که از تکنیک های سئو سوء استفاده می کنند را جریمه کنند.

12- جریمه سئوی گوگل چیست؟

جریمه های سئو در گوگل ناشی از به روز رسانی الگوریتم است. به عنوان مثال، پنالتی پنگوئن، فیلتری است که سایت هایی را که بک لینک های بی کیفیت نمایش می دهند جریمه می کند.

جریمه پاندا به سایت هایی حمله می کند که محتوای آنها با استانداردهای کیفیت مورد انتظار مطابقت ندارد.

این جریمه‌ها نه تنها الگوریتمی هستند، بلکه می‌توانند دستی نیز باشند که توسط مهندسان Google تعیین می‌شود.

یک سایت جریمه شده می تواند در یک چشم به هم زدن از جایگاه اول در SERP ها به صفحه 20 برود و تا زمانی که مشکل برطرف شود در اعماق گیاه سبز شود! گوگل در دستورالعمل های اساسی خود برای وب مسترها، تکنیک هایی را فهرست می کند که باید از آنها اجتناب کرد تا جریمه نشوند.

ارجاع طبیعی یا سئو سایت چیست؟

13- چگونه متوجه شویم که سایت شما تحت تأثیر یک پنالتی گوگل قرار گرفته است؟

چگونه متوجه می شوید که سایت یا برخی از صفحات شما به دلیل ارجاع نادرست گوگل جریمه شده است؟

  1. دریافت پیامی از کنسول جستجوی گوگل
  2. مشاهده تغییر در موقعیت صفحات خود یا کاهش ناگهانی ترافیک ایجاد شده.

14- قیمت سئو برای وب سایت شما چقدر است؟

هزینه ارجاع به وب سایت شما به عوامل زیادی بستگی دارد (بخش فعالیت، نیازها، رقابت، اهداف، اندازه سایت). بودجه را می توان تنها پس از تجزیه و تحلیل دقیق سئو با در نظر گرفتن همه این عوامل تعیین کرد. با این حال، از حدود 2 میلیون تومان در ماه تا رقابت در برخی کلمات که با بالای 10 میلیون تومان نیز فراتر میرسد باید هزینه کرد.

15- عوامل تاثیرگذار بر روی قیمت سئو کدامند؟

در هر صورت بهترین راه برای دریافت نتایج ارگانیک گوگل، سئو است. اما برای همه سئوال پیش میآید که هزینه های سئو تحت تاثیر چه عواملی هستند؟

  • کلید واژه ها
  • استراتژی های رقابتی
  • عملکرد سایت از نظر ارجاع طبیعی
  • معماری و محتوای سایت
  • عملکرد فنی
  • کیفیت و گستردگی نت لینک سازی

ممیزی سئو باید بر اساس ابزارهای خاص برای مسائل فنی تجزیه و تحلیل شده باشد، اما استراتژی باید همچنان بر عهده مشاور سئو باشد.

هیچ استراتژی سئوی عمومی، هیچ دستور العمل محرمانه ای که برای همه سایت ها کار کند وجود ندارد. حسابرسی ارجاع طبیعی تنها راه برای ایجاد یک استراتژی مناسب است.

 

16- سئوی محلی چیست؟

یک تنوع از ارجاع طبیعی گوگل، ارجاع محلی با هدف قرار دادن خود در پاسخ به یک درخواست محلی، معمولاً با نام شهر همراه است.

هدف دستیابی به مشتریان محلی زمانی است که به دنبال اطلاعاتی در مورد یک خدمات یا محصول هستند.

دانستن اینکه 25 درصد از کل جستجوهای انجام شده در Google ماهیت محلی دارند و 88 درصد از جستجوهای بومی سازی شده انجام شده از تلفن هوشمند در عرض 24 ساعت منجر به یک اقدام (تماس تلفنی، بازدید فیزیکی) می شود.

Google My Business یک مرجع طبیعی محلی بسیار ساده گوگل را ارائه می دهد که اطلاعات تماس شرکت، برنامه زمانی آن و همچنین موقعیت جغرافیایی آن را از طریق Google Maps نمایش می دهد.

17- چرا سئو را باید به یک شرکت معتبر بسپارید؟

ارجاع طبیعی گوگل به مهارت های پیشرفته، دانش خاص و نظارت دائمی بر تغییرات معیارهای تعیین شده توسط موتورهای جستجو نیاز دارد.

مگر اینکه شما یک تیم سئوکار داخل شرکت خود داشته باشید، استفاده از یک ارائه دهنده خدمات سئو  (آژانس سئو) برای سئوی وب سایت خود کارآمدتر و سودآورتر است.

چگونه می توان روی سئو بین المللی کار کرد؟

آیا می‌خواهید روی سئو سایت خود در سطح بین‌المللی کار کنید تا به مخاطبان بیشتری دست پیدا کنید؟ برای رسیدن به این هدف باید:

  1. وب سایت خود را چند زبانه کنید
  2. ترجمه مطالب خود را به یک متخصص بسپارید
  3. روی کلمات کلیدی در زبان هر کشور کار کنید تا در موتورهای جستجوی ملی (Google.de، Google.es، Google.it و غیره) رتبه بندی کنید.
  4. ساختار مناسب برای URL ها را هدف قرار دهید

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.