تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 20 می 2021 - 1:38
کد خبر : 41109

استفاده از تراشه ۴۰ هسته ای اپل سیلیکون در مک پرو جدید

استفاده از تراشه ۴۰ هسته ای اپل سیلیکون در مک پرو جدید

استفاده از تراشه ۴۰ هسته ای اپل سیلیکون در مک پرو جدید پس از معرفی اولین تراشه‌ ام ۱ توسط اپل، این شرکت در حال کار بر روی توسعه نمونه جدید تراشه سیلیکون خود برای قدرت بخشیدن به دستگاه‌های آینده خود اس..

استفاده از تراشه ۴۰ هسته ای اپل سیلیکون در مک پرو جدید

پس از معرفی اولین تراشه‌ ام ۱ توسط اپل، این شرکت در حال کار بر روی توسعه نمونه جدید تراشه سیلیکون خود برای قدرت بخشیدن به دستگاه‌های آینده خود است. بلومبرگ گفته است که اطلاعات جدیدی را در مورد مک پرو جدید و مک مینی جدید در اختیار دارد.

شایعه شده است که مک پرو نسل آینده اپل دو برابر کوچکتر از مدل قبلی خود خواهد بود، و اکنون برخی از اطلاعات و مشخصات فنی تراشه این دستگاه افشا شده است. دو نسخه از این دستگاه در دسترس خواهد بود، یکی با تراشه‌ای با ۲۰ هسته و دیگری با تراشه‌ای با ۴۰ هسته، در حالی که پردازنده گرافیکی دارای ۶۴ یا ۱۲۸ هسته خواهد بود.

مطالب مرتبط:

  • بروزرسانی مایکروسافت آفیس برای مک با پشتیبانی از اپل سیلیکون منتشر شد

  • سامسونگ الکترونیکس احتمالاً به عنوان تولیدکننده چیپست‌های اپل سیلیکون منصوب شود

  • مشکل تامین نمایشگرهای مینی LED در مک بوک پروهای ۲۰۲۱ نیز ادامه خواهد داشت

مک پرو‌های جدید با اسم رمز‌های ۲ سی دای و ۴ سی دای، تراشه‌هایی با ۱۶ و ۳۲ هسته با کارایی بالا را در اختیار شما قرار می‌دهند که دارای هسته‌های کم مصرف برای مصرف انرژی کمتر هستند.

در مورد مک مینی، انتظار می‌رود این دستگاه نسبت به نسخه موجود ارتقاء قابل توجهی داشته باشد. گفته می‌شود مک مینی جدید از یک پردازنده مرکزی ۱۰ هسته‌ای و یا ۳۲ یا ۶۴ هسته پردازنده گرافیکی استفاده خواهد کرد. این دستگاه جدید دارای دو پورت دیگر به علاوه دو پورت موجود خواهد بود و حداکثر ۶۴ گیگابایت رم را پشتیبانی می‌کند.

این منبع می‌افزاید که پروژه مک مینی جدید شرکت اپل هنوز در مراحل ساخت اولیه است و ممکن است چندین سال تا عرضه این محصول طول کشد یا حتی به طور کلی کنسل شود. نسخه جدید آی مک بزرگتر و قدرتمندتر این شرکت نیز که از تراشه اپل سیلیکون استفاده می‌کند، در دست بررسی است، اما تاکنون جزئیاتی در این باره ظاهر نشده است.

منبع: GSM Arena

0منبع مقاله

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.