تاریخ انتشار : جمعه 14 می 2021 - 3:32
کد خبر : 38052

افت ۳۶۵ میلیارد دلاری رمزارزها بعد از لغو امکان خرید خودروی تسلا با بیت کوین

افت ۳۶۵ میلیارد دلاری رمزارزها بعد از لغو امکان خرید خودروی تسلا با بیت کوین

افت ۳۶۵ میلیارد دلاری رمزارزها بعد از لغو امکان خرید خودروی تسلا با بیت کوین پس از این‌که ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، توییت کرد که دیگر نمی‌توان از طریق بیت کوین خودروی تسلا خرید، صدها میلیارد دلار از ..

افت ۳۶۵ میلیارد دلاری رمزارزها بعد از لغو امکان خرید خودروی تسلا با بیت کوین

پس از این‌که ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، توییت کرد که دیگر نمی‌توان از طریق بیت کوین خودروی تسلا خرید، صدها میلیارد دلار از بازار رمزارزها ناپدید شد. روز گذشته، دقیقاً هنگامی که ایلان ماسک این خبر را اعلام می‌کرد، ارزش کل بازار رمزارزها ۲٫۴۳ تریلیون دلار بود، اما حدود ۳ ساعت بعد، ارزش آن‌ها به ۲٫۰۶ تریلیون دلار رسید.

بازار رمزارزها از دیروز و بعد از اعلام این خبر همچنان در حال سقوط است و بیشتری ضرر را در میان آن‌ها، بیت کوین داشته است (با افت ۱۲ درصدی) و هر بیت کوین به زیر ۵۰۰۰۰ دلار رسیده است.

مطالب مرتبط:

  • تسلا برای خرید خودرو دیگر بیت کوین دریافت نمی‌کند
  • سفارش سی میلیون دلاری کارت های گرافیک انویدیا برای استخراج بیت کوین

در ماه فوریه، تسلا اعلام کرد که ۱٫۵ میلیارد بیت کوین خریداری کرده و مشتریان می‌توانند با رمزارزها خودرو بخرند. ماسک دلیل لغو چنین امکانی را «نگرانی در رابطه با محیط زیست و ماینینگ بیت کوین و استفاده بیشتر از سوخت‌های فسیلی و ذغال سنگ» بیان کرد.

همان‌طور که می‌دانید بیت کوین مانند پول کاغذی نیست و برای نگهداری از آن نیاز به ماینینگ است. این کار نیز نیاز به رایانه و سخت‌افزارهای نسبتاً قدرتمندی داشته و انرژی زیادی مصرف می‌کند.

ماسک گفته که یکی از اهدافش افزایش قیمت بیت کوین در ماه‌های اخیر است. او همچنین بیان کرد که قصد ندارد بیت کوین بفروشد و فقط می‌خواهد ماینینگ کم‌تری صورت بگیرد تا به پایداری انرژی و محیط زیست کمک کند.

در سال‌های اخیر، شرکت‌های محتلفی مانند اسکوئر و تسلا اعلام کردند که کاربران می‌توانند با بیت کوین خرید کرده بعضی از بانک‌های آمریکا نیز به مشتریان اجازه می‌دهند تا با بیت کوین مبادلاتی انجام دهند.

منبع: cnbc

0منبع مقاله

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.