تاریخ انتشار : شنبه 26 مارس 2022 - 14:44
کد خبر : 504281

امکان نصب جانبی اپلیکیشن‌ ها روی گوشی های آیفون به‌زودی محقق می شود

امکان نصب جانبی اپلیکیشن‌ ها روی گوشی های آیفون به‌زودی محقق می شود

امکان نصب جانبی اپلیکیشن‌ ها روی گوشی های آیفون به‌زودی محقق می شود طبق جدیدترین لایحه اتحادیه اروپا اپل احتمالاً مجبور خواهد شد به کاربران خود اجازه نصب جانبی اپلیکیشن‌ها (سایدلود) را بدهد.
سخنگوی کم..

امکان نصب جانبی اپلیکیشن‌ ها روی گوشی های آیفون به‌زودی محقق می شود

طبق جدیدترین لایحه اتحادیه اروپا اپل احتمالاً مجبور خواهد شد به کاربران خود اجازه نصب جانبی اپلیکیشن‌ها (سایدلود) را بدهد.

سخنگوی کمیسیون اروپا گفته است:

ما معتقدیم که کاربران باید این آزادی را داشته باشند که اپلیکیشن‌های خود را از هر اپ استوری که دوست دارند دانلود کنند. لایحه جدید اتحادیه اروپا این امکان را برای کاربران فراهم خواهد کرد تا اپلیکیشن‌های موردنیاز خود را از اپ استورهای امن دانلود و نصب کنند.

اپل علاوه بر اینکه مجبور خواهد شد به فروشگاه‌های شخص‌ثالث اپلیکیشن اجازه فعالیت روی پلتفرم خودش را بدهد، همچنین مجبور خواهد شد که به کاربران اجازه نصب اپلیکیشن‌ها از منابع شخص‌ثالث را نیز بدهد.

لایحه مذکور هنور در پارلمان اروپا به رای گذاشته نشده است اما احتمالا بدون مخالفت جدی تصویب خواهد شد. این لایحه در صورت تصویب، احتمالا از ماه اکتبر امسال اجرا خواهد شد.

اپل به‌طور جدی مخالف نصب جانبی اپلیکیشن‌ها روی گوشی‌های آیفون است و معتقد است که این کار باعث به خطر افتادن امنیت پلتفرم این شرکت خواهد شد.

هرچند کاربران مک امکان نصب جانبی اپلیکیشن‌ها را روی سیستم خود دارند، اما به عقیده‌ی اپل این کار مناسب گوشی‌های آیفون که اطلاعات حساسی را در خود ذخیره دارند نیست. ضمن اینکه در حال حاضر روش‌های دیگری برای نصب جانبی اپلیکیشن‌ها روی گوشی‌های آیفون‌ وجود دارد.

در هر حال، باید منتظر بمانیم و ببینیم که واکنش اپل نسبت به این لایحه چه خواهد بود. نظر شما درباره این لایحه اتحادیه اروپا چیست؟

منبع: The Verge

منبع مقاله

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.