تاریخ انتشار : شنبه 11 مارس 2023 - 16:48
کد خبر : 506280

انواع دستگاه صحافی را بیشتر بشناسید

انواع دستگاه صحافی را بیشتر بشناسید

انواع دستگاه صحافی را بیشتر بشناسید دستگاه صحافی دستگاهی است که می توانید با استفاده از آن صفحات جزوه، کتاب و مجلات را به یکدیگر متصل کنید. این دستگاه در انواع گوناگونی تولید و در بازار عرضه شده است در این مقاله قصد داریم درباره انواع دستگاه صحافی بیشتر آشنا شویم پس با ما همراه

انواع دستگاه صحافی را بیشتر بشناسید

دستگاه صحافی دستگاهی است که می توانید با استفاده از آن صفحات جزوه، کتاب و مجلات را به یکدیگر متصل کنید. این دستگاه در انواع گوناگونی تولید و در بازار عرضه شده است در این مقاله قصد داریم درباره انواع دستگاه صحافی بیشتر آشنا شویم پس با ما همراه باشید.

صحافی به چه عملی گفته می شود؟

قبل از اینکه سراغ آشنایی با دستگاه صحافی برویم ابتدا باید با عملکرد و کاربرد این دستگاه آشنا شویم که شامل توضیحات زیر می شود:

صحافی یکی از ضروری ترین و اصلی ترین مراحلی است که پس از فرایند چاپ یک کتاب، کاتالوگ، مجله، و بروشور صورت می گیرد. توجه داشته باشید که این کار داراب اهمیت بالایی است و اگر به درستی انجام نشود امکان استفاده از کتاب مجله و موارد دیگر وجود نخواهد داشت. در واقع می توان گفت صحافی به مجموع فعالیت هایی مانند: جمع آوری صفحات، تنظیم آن‌ها و به هم متصل کردن صفحات گفته می شود. این موضوع در واقع برای حفاظت کتاب در برابر عواملی مانند فرسودگی و پارگی صفحات صورت می‌گیرد.

صحافی از چه شیوه‌هایی انجام می شود؟

فرایند صحافی صفحات و انتخاب یک شیوه برای انجام چنین کاری، باید به برخی نکات توجه کرد. برای مثال یکی از موضوع‌هایی های مهمی که باید در نظر گرفته شود تعداد صفحات کتاب، مجله و … است. اگر بخواهیم یکسری از شیوه های استفاده برای صحافی نام ببریم می توانیم به مواردی همچون استفاده از منگنه یا چسب اشاره کرد البته ناگفته نماند که در برخی شرایط سیمی کردم کتاب و بقیه موارد نیز مورد توجه قرار می گیرد.

دسته بندی استفاده از دستگاه ها ( انواع دستگاه صحافی)

در این مقاله درباره اینکه کتاب ها، دفترچه های راهنما، بروشورها و … همگی باید قبل از توزیع و پس از چاپ، صحافی شوند اما موضوع مهمی که وجود دارد این است که هر نوع دستگاه باید در شرایط مخصوص و متناسب با خودش استفاده شود. امروزه در ایران انواع دستگاه های صحافی وجود دارد که دارای عملکرد و مکانیزم متنوع هستند. دستگاه های صحافی دارای انواع دستی، نیمه برقی، و تمام برقی هستند و کاربران با توجه به بودجه و نیاز خود می توانند دستگاه صحافی مورد نیاز  خود را تهیه و از آن استفاده نمایند. البته نا گفته نماند با وجود برندهای مختلف در بازار انتخاب یک دستگاه مناسب دشوار خواهد بود و موجب سردرگمی در خریدار می شود اما با کمی مطالعه و مشاوره گرفتن از افراد متخصص می توانید به انتخاب دستگاه مناسب دست یابید در ادامه با انواع دستگاه صحافی و عملکرد آنها آشنا خواهیم شد:

انواع دستگاه صحافی را بیشتر بشناسید

دستگاه صحافی فوری اکس افیس

یکی از محبوب ترین دستگاه های صحافی، دستگاه صحافی حرارتی اکس آفیس معروف به دستگاه صحافی فوری در 80 ثانیه است.  به طور معمول افرادی که در صنعت چاپ فعالیت می کنند دنبال دستگاه ها و تجهیزاتی هستند که بتوانند با سرعت بیشتری کارهایشان را به نتیجه برسانند. دستگاه صحافی اکس آفیس یکی از بهترین دستگاه های صحافی برای این افراد به شمار می آید؛ چراکه به سریع ترین شکل ممکن می توانند اوراق و اسناد را با این دستگاه رومیزی با ظاهری شیک و زیبا مجلد کنند.

با استفاده از دستگاه اکس افیس فقط در 80 ثانیه می توانید اسناد خود را به جلد گالینگور با کیفیت مجلد کنید و از نتیجه کار لذت ببرید. می توان گفت این دستگاه جایگزین خیلی خوبی برای دستگاه های سیمی کن نیز می باشد و همین امر سبب شده تا ارزش خرید این دستگاه بالا برود و در مقایسه با سایر مدل های دستگاه صحافی موجود بیشترین فروش را به خود اختصاص دهد. شما نیز اگر قصد خرید دستگاه صحافی هستید که در زمان کم بدون افت کیفیت تعداد بالایی سند را صحافی کنید خرید دستگاه باکس افیس با قیمتی عالی به نسبت سایر دستگاه ها را به شما پیشنهاد می کنیم.

انواع دستگاه صحافی را بیشتر بشناسید

دستگاه منگنه

این دستگاه جز ساده ترین و رایج ترین دستگاه های صحافی می باشد که در کارخانه، ادارات، و سازمان‌ها و … بسیار کاربردی است. این دستگاه به دلیل سرعت بالا و سهولت در انجام کار مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. منگنه ها اغلب از جنس مس و گالوانیزه هستند و در استفاده های معمولی از دو منگنه استفاده می شود و با افزایش ضخامت و تعداد ورق ها تعداد منگنه نیز افزایش می یابد. تعداد ورقه های کاغذ استفاده برای صحافی منگنه ۴ تا ۶۴ عدد می باشد. محدود بودن تعداد صفحات در دستگاه منگنه از مشکلاتی است که ممکن است برای کاربران آزاردهنده باشد. در منگنه باید صفحات استفاده شده مضربی از ۴ باشد. چدن وقتی یک کاغذ را از وسط تا بزنیم شاهد ۴ صفحه خواهیم بود.

دستگاه صحافی سیمی کن

این دستگاه از دیگر دستگاه های صحافی است که با توجه به حجم و جنس اوراق دارای نمونه های متفاوتی می باشد. در دستگاه صحافی سیمی کن ابتدا باید ورقه ها را به صورت ۱۵ تایی مرتب و پانچ کرده و سپس با رد کردن سیم های مخصوص در سوراخ ها صحافی انجام گیرد البته ناگفته نماند که این دستگاه به دلیل وزن و حجم زیاد در همه جا قابل استفاده و کارآمد نمی باشد زیرا این دستگاه وزن و حجم زیادی دارد.

دستگاه صحافی فنر انداز

با افزایش یافتن دستگاه ها و برندهای متنوع انتخاب یک دستگاه خوب دشوار خواهد شد. با توجه به اینکه در ابتدای استفاده از محصول نمایان نمی شود پس بهتر است تا افرادی که آگاهی کافی و تخصص در این زمینه را دارند برای انتخاب دستگاه صحافی اقدام نمایند.

انواع دستگاه صحافی را بیشتر بشناسید

 

دستگاه فنر زن مارپیچ

این دستگاه جز دستگاه های مورد علاقه کاربران است. این دستگاه با پانچ  کردن صفحات شروع به کار می کند و با فنر انداز که با غلتک چرخی  فنر را از سوراخ پانچ عبور می دهد و حذف و اضافات فنر عمل خود را به پایان می رساند. این دستگاه دارای دکمه خلاص کن می باشد که توانایی تنظیم تعداد سوراخ پانچ را دارد. ظرفیت ورق ها برای پانچ در این دستگاه برای پانچ ۱۰ تا ۲۵ عدد می باشد و تعداد سوراخ های پانچ آن برای سایزA4   سی و چهار عدد می باشد.

این دستگاه دارای سه گیره برای تنظیم فاصله پانچ از لبه کاغذ و تنظیم محل قرار گرفتن پانچ اول و پانچ کردن را دارد همچنین از دستگاه فنر زن مارپیچ برای انواع جزوه ها، کتاب ها قابل استفاده است.

دستگاه فنر زن دوبل

این دستگاه یکی از کاربردی ترین دستگاه ها به شمار می رود که در بسیاری از کتاب ها، دفترها، دفترچه ها شاهد این نوع از فنر هستیم. فنر زن دوبل جنس فلزی با روکش پلاستیکی دارد و دارای رنگ های مختلفی می باشد که رنگ سفید و مشکی آن بسیار پر مصرف است. در این دستگاه مانند دستگاه فنرزن مارپیچ ابتدا باید ورقه ها پانچ شود و نحوه پانچ کردن در آن مانند دستگاه فنر زن مارپیچ است. این دستگاه علاوه بر اینکه محل مخصوصی برای سیم کردن دوبل دارد بلکه دارای بخشی برای تعیین سایز فنر دوبل می باشد که به سایز و ضخامت و اندازه ورق ها بستگی دارد.

 

 

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.