تاریخ انتشار : دوشنبه 1 فوریه 2021 - 16:45
کد خبر : 30910

اپل به عنوان تحسین برانگیزترین شرکت دنیا انتخاب شد

اپل به عنوان تحسین برانگیزترین شرکت دنیا انتخاب شد

اپل به عنوان تحسین ب..

اپل به عنوان تحسین برانگیزترین شرکت دنیا انتخاب شد

اپل برای چهاردهمین سال متوالی باری دیگر به عنوان تحسین برانگیزترین شرکت دنیا براساس نظر موسسه فورچن (Fortune) انتخاب شد.

در حال حاضر چهار شرکت برتر در این زمینه مربوط به حوزه فناوری و سرگرمی است. در این بین جدای از اپل که در صدر نشسته است، شرکت آمازون رده دوم، مایکروسافت رده سوم و دیزنی رده چهارم را در اختیار دارد. موسسه یاد شده این‌گونه موقعیت مستحکم اپل و دیگر شرکت‌های حاضر در فهرست را توضیح می‌دهد:

بعد از گذشت سالی که بشر بیش از هر زمان دیگر بر غول‌های فناوری جهان جهت ارتباط، سرگرمی و حتی تهیه غذا متکی بود، شرکت‌های اپل، آمازون و مایکروسافت کاملاً برای دریافت این لقب از سوی موسسه فورچن شایسته به نظر می‌رسند. اپل از شرکت‌های فراهم کننده فناوری براساس نظرات ۳۸۰۰ مدیر اجاریی، تهیه‌کننده و محققین ما، برای چهاردهمین سال متوالی بر صدر جدول دیگر شرکت‌ها قرار گرفته است.

نتفلیکس نیز از دیگر شرکت‌هایی محسوب می‌شود که با قرارگیری در جایگاه نهم، باری دیگر به ۱۰ عضو اصلی و نخست این فهرست بازگشته است. از سوی دیگر والمارت (Walmart) و تارگت (Target) نیز به ترتیب برای اولین بار از سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۰۸ به بالاترین جایگاه خود در این رده‌بندی دست یافته‌اند.

فهرست ۵۰ شرکت تحسین برانگیز جهان سال ۲۰۲۱ طبق نظر فورچن، از میان ۱۰۰۰ شرکت بزرگ ایالات متحده از لحاظ درآمد انتخاب شده و ۵۰۰ شرکت دیگر از میان پایگاه داده ۵۰۰ موسسه جهانی فورچن که دارای درآمدی برابر یا بیشتر از ۱۰ میلیارد دلار بوده‌اند، وارد این لیست شده‌اند.

مشاور مدیریت شرکت مذکور یعنی کورن فری (Korn Ferry) پس از مهیاسازی فهرست کامل این شرکت‌ها از مدیران، تهیه‌کننده‌ها و تحلیل‌گران درخواست کرده است که موسسه‌های مختلف را براساس ۹ مولفه از جمله ارزش سرمایه‌گذاری و کیفیت محصولات و مدیریت تا مسئولیت‌پذیری اجتماعی و جذب استعدادها، در یک فهرست ۱۰ عددی انتخاب کنند. بدین سان فهرست تحسین برانگیزترین شرکت‌های جهان فراهم آمده است.

در حالی که این فهرست نشان‌دهنده عملکرد مالی هیچ موسسه‌ای نیست، می‌توان با نگاهی به آن به نقطه نظر شرکت‌ها درباره یکدیگر دست یافت. نظر شما در این باره چیست؟ آیا اپل صلاحیت حضور در صدر این فهرست را دارد یا باید شرکت‌های دیگری در جایگاه آن قرار می‌گرفتند؟

0منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.