تاریخ انتشار : سه‌شنبه 2 فوریه 2021 - 13:30
کد خبر : 31989

اپل واچ مشکل تشخیص چهره با ماسک در فیس آیدی را برطرف می‌سازد

اپل واچ مشکل تشخیص چهره با ماسک در فیس آیدی را برطرف می‌سازد

اپل واچ مشکل تشخیص چ..

اپل واچ مشکل تشخیص چهره با ماسک در فیس آیدی را برطرف می‌سازد

جدیدترین آیفون‌های اپل از فیس آیدی (Face ID) به عنوان روش احراز هویت بیومتریک استفاده می‌کنند اما با شروع همه‌گیری کرونا و استفاده مردم از ماسک، استفاده از این فناوری مشکل‌ساز شده است و کاربران در طول روز مجبور به وارد کردن مکرر رمز عبور خود شده‌اند. اکنون اپل با استفاده از اپل واچ در صدد حل این مشکل است.

علاوه بر باز گردن قفل، خریدهای اپ استور و آیتونز (iTunes) نیز به احراز هویت فیس آیدی نیاز دارند. بنابراین به‌روزرسانی جدید iOS 14.5 که امروز در نسخه بتا قرار گرفت، از ساعت هوشمند اپل واچ کاربران استفاده می‌کند تا به سرعت آیفون خود را باز کنند. اپل قبلاً این فرایند را را در مک بوک ارائه داده بود و اکنون به آیفون نیز آمده است که به همان شکل کار می‌کند.

برای روشن کردن صفحه‌نمایش کافیست تا آیفون خود را بلند کنید و سپس لرزشی در اپل واچ خود خود احساس می‌کنید تا نشان دهد قفل آیفون باز شده است. برای این کار، اپل واچ و آیفون باید در مجاورت یکدیگر قرار داشته باشند که اقدامی برای ایمن نگه داشتن اطلاعات شماست و اگر اپل واچ قفل شده باشد، قفل آیفون شما نیز باز نخواهد شد. همچنین در صورت فعال بودن این قابلیت، برای امنیت بیشتر هر چند ساعت یکبار از شما خواسته می‌شود تا رمز عبور خود را وارد کنید.

این ویژگی برای برخی از دارندگان مک بوک همیشه چندان قابل اعتماد نبوده است و باید ببینیم که کاربران آیفون به این روش برای امنیت گوشی‌های خود اعتماد می‌کنند یا خیر. اندروید نیز مدتی است که از طریق تنظیمات قفل هوشمند ویژگی مشابهی را برای گوشی‌های هوشمند ارائه داده است. اخیراً توسط وال استریت ژورنال شایعه شده است که اپل قصد حرکت به سمت حسگرهای اثر انگشت زیر نمایشگر دارد تا مکمل فیس آیدی برای آیفون ۱۳ باشد. آخرین مدل آیپد ایر نیز دارای حسگر اثر انگشت تاچ آیدی ادغام شده با دکمه پاور است، بنابراین ممکن است این شابعه نیز به واقعیت بپیوندد.

به‌روزرسانی iOS 14.5 همچنین شامل کنترل و ردیابی برنامه‌ها است که شرکت‌هایی مانند فیس‌بوک از آن راضی نیستند. این نسخه از iOS پشتیبانی از کنترلرهای ایکس باکس سری ایکس و پلی‌استیشن، استفاده از قابلیت‌های ۵G دو سیم‌کار و همچنین برخی از پیشرفت‌های سیری مانند توانایی تماس با مخاطبین اضطراری را ارائه می‌دهد.

0منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.