تاریخ انتشار : سه‌شنبه 18 اکتبر 2022 - 18:05
کد خبر : 505570

اگر به دنبال بهترین قیمت پروفیل Z نیستید، کلیک نکنید!

اگر به دنبال بهترین قیمت پروفیل Z نیستید، کلیک نکنید!

قیمت پروفیل Z قیمت پروفیل Z ، از عوامل بسیاری تاثیر می‌پذیرد، ما در این مقاله با ذکر این موارد به روشن سازی پروسه‌ی قیمت گذاری خواهیم پرداخت. همچنین قرار است اطلاعات مفید دیگری در مورد پروفیل Z به شما دوستان ارائه کنیم و بگوییم چطور آهن حامی به عنوان بهترین فروشنده‌ی پروفیل در سال

قیمت پروفیل Z

قیمت پروفیل Z ، از عوامل بسیاری تاثیر می‌پذیرد، ما در این مقاله با ذکر این موارد به روشن سازی پروسه‌ی قیمت گذاری خواهیم پرداخت.

همچنین قرار است اطلاعات مفید دیگری در مورد پروفیل Z به شما دوستان ارائه کنیم و بگوییم چطور آهن حامی به عنوان بهترین فروشنده‌ی پروفیل در سال 1401 شناخته شد!

طبیعتا می‌دانید حال که این قیمت‌ها به طرز شگفت انگیزی به نسبت رقبا ارزان‌تر ارائه می‌شوند، فروش به صورت محدود انجام خواهد شد، پس اگر به دنبال خرید پروفیل Z هستید با مشاورین مجرب آهن حامی تماس بگرید تا خریدی منحصر به فرد را تجربه کنید.

قیمت پروفیل Z هم مثل خیلی از دیگر محصولات کاربردی دائما در حال افزایش و کاهش و به طور کلی نوسانات بسیار است، که می توان گفت به عواملی از جمله عوامل درونی و عوامل بیرونی بستگی خواهد داشت که از جمله‌ی این موارد درونی، ویژگی‌های خود پروفیل است مثل جنس و ابعاد و …

و عوامل خارجی موثر بر آن مواردی است مثل هزینه‌هایی از جمله حمل و نقل و انبار داری یا مواردی چون نرخ تورم، قیمت دلار و همچنین هزینه‌های مواد اولیه‌ی آن.

اگر بخواهیم به دقت به موارد جزئی دیگر هم بپردازیم می‌توان از تکنولوژی، موقعیت کارخانه‌ها، برند، روش‌های مختلف تولید که در بعضی مواقع به شدت به هزینه‌ها میفزایند، اشاره کرد.

 

حال بیایید به طور کلی کمی درباره‌ی پروفیل‌ها اطلاعات خود را افزایش دهیم، با ما همراه باشید.

پروفیل

پروفیل از انواع مصالح ساختمانی به شمار می‌آید که در یک طول معین، دارای ابعادی کاملاً ثابت باشد. اگر بخواهیم از نحوه‌ی دسته ‌بندی این پروفیل‌ها بگوییم، آنها را به دو صورت باز و بسته تقسیم می‌کنند.

به‌ طور کلی پروفیل‌ها از دسته‌ی تجهیزاتی هستند که در ساخت درها، پنجره‌ها یا در نمای ساختمان کاربرد فراوان دارند.

حال اگر‌ شکل هندسی‌ای که از سطح مقطع آن‌ها به دست می‌آید، باز باشد آن را پروفیل باز می‌نامند که در این نوع از پروفیل‌ها بین دو لبه‌ای که دارند، شکاف قابل ‌توجهی به چشم می‌خورد. در واقع گستردگی دهانه‌ی پروفیل از یک لبه به لبه‌ی دیگر موجب تفاوت‌های آن با پروفیل بسته شده‌ است.

 

انواع پروفیل باز

پروفیل باز یا به عبارت دیگر همان مقاطع فولادی سرد شده، دارای انواع مختلفی هستند که عبارت می‌باشند از:

  • پروفیل زد
  • پروفیل آبرو
  • پروفیل فرانسوی

اگر به دنبال بهترین قیمت پروفیل Z نیستید، کلیک نکنید!

و خب طبیعتا همانطور که می‌دانید به پروفیل‌هایی که دارای شکل هندسی بسته‌ای در سطح مقطع خود هستند هم، پروفیل بسته می‌گویند.

 

حال اگر بخواهیم چند مثال از پروفیل‌های باز و بسته ذکر کنیم میتوان به مواردی چون قوطی و لوله برای پروفیل بسته اشاره کنیم و از نبشی، ناودانی و همچنین میلگرد و تیرآهن برای پروفیل باز یاد کنیم.

بیایید کمی تخصصی‌تر در مورد انواع پروفیل‌های پرکاربردی از جمله پروفیل Z صحبت کنیم.

 

پروفیل Z:

پروفیل Z یا نام دیگر آن پرلین زد، از انواع پروفیل باز محسوب می شود و همانطور که پیداست به دلیل شکل ظاهری آن، که شبیه به حرف انگلیسی Z می‌باشد به این نام شهرت یافته است.

 

فرآیند تولید

این محصول به نسبت پیچیده می‌باشد که مسلما این موضوع از عوامل تاثیر گذار بر قیمت پروفیل Z خواهد بود.

در ادامه به اختصار مراحل تولید پرلین Z را توضیح می‌دهیم:

  • مرحله‌ی اول:

رول‌های فلزی را در کارخانه برای برش و قطعه بندی در ابعاد مختلف وارد دستگاه‌های مخصوص می‌کنند.

  • مرحله‌ی دوم:

ورق‌هایی که برش‌خورده‌اند، در دستگاه‌های مخصوصی که برای ساخت این نوع پروفیل به کار می‌رود قرار می‌گیرند و تغییر شکل‌هایی با خم کردن این قطعات در هر قسمت از این ورقه‌ها ایجاد می‌شود..

  • مرحله‌ی سوم:

پروفیل در دستگاه دیگری به شکل Z در می‌آید.

و در انتها هر کارخانه با توجه به میزان نیاز و سفارش مشتری پروفیل‌ها را پانچ می‌کند و اینگونه پروسه‌ی تولید صورت می‌گیرد.

 

انواع پروفیل Z

این تجهیز در انواع مختلفی چون گالوانیزه، آلومینیوم و پی وی سی در دسترس است.

کاربرد های پروفیل Z شامل این موارد می‌باشند:

  • ساختمان‌های صنعتی، شرکت‌ها، خانه‌ها
  • انبار، راهرو و سالن‌ها
  • مناطق توسعه، گسترش و نوسازی
  • مهمترین موارد مصرف آن هم در سقف سوله‌ها و پارکینگ‌ها

از جمله کاربردهای دیگر این پروفیل نیز می‌توان به استفاده‌ی آن جهت تقویت سازه‌های فلزی، استفاده در ریل‌ها، ساخت فریم فلزی، ساپورت لوله گذاری، ساپورت آیتم‌های باربر فلزی، ساخت جعبه فلزی، پایه و در نهایت تقویت تیرها نیز اشاره کرد همچنین در برخی موارد به عنوان نوعی تزئین در چیدمان بین درها و پنجره‌ها یا بین دیوارها و کف استفاده می‌شود.

 

.

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.