تاریخ انتشار : جمعه 22 ژانویه 2021 - 5:31
کد خبر : 18021

اینتل تولید پردازنده‌های Core i3 خود را به شرکت TSMC سپرد

اینتل تولید پردازنده‌های Core i3 خود را به شرکت TSMC سپرد

اینتل تولید پردازنده..

اینتل تولید پردازنده‌های Core i3 خود را به شرکت TSMC سپرد

گفته می‌شود شرکت TSMC، بزرگترین سازنده تراشه تحت قراردادی جهان، تولید پردازنده‌های Core i3 اینتل را بر پایه فرآیند ۵ نانومتری خود آغاز خواهد کرد. اینتل تولید سری چیپست‌های اختصاصی خود را به شرکت TSMC سپرده است. تولید این پردازنده‌ها احتمالاً از اواخر سال جاری میلادی آغاز خواهد شد.

بر اساس گزارش EENewsEuropre، یکی از تحلیلگران بازار مؤسسه ترندفورس فاش کرده که تولیدکننده قطعات نیمه هادی تایوان قرار است تولید پردازنده‌های Intel Core i3 را از نیمه دوم سال ۲۰۲۱ شروع کند. این تصمیم در پی به مشکل خوردن روند تولید فرآیندهای ۱۰ نانومتری و ۷ نانومتری اینتل گرفته شده است. انتظار می‌رود شرکت اینتل پس از پردازنده‌های Core i3، تولید CPU های میان‌رده و سطح‌بالای خود را نیز به TSMC بسپارد.این در حالی‌ست که تولید پردازنده‌های مبتنی بر لیتوگرافی ۳ نانومتری این شرکت نیز قرار است از نیمه دوم امسال آغاز شود.

اینتل در حال حاضر وظیفه تولید بخش قابل توجهی از تراشه‌های غیر CPU خود را به شرکت‌های TSMC و UMC واگذار کرده است. شایان ذکر است که روی آوردن به TSMC پس از فعالیت‌های اخیر شرکت AMD است که از روند تولید تراشه‌های ۷ نانومتری بهره گرفته و توانسته است جایگاه خود در بازار PC را محکم‌تر از قبل سازد. جبهه قرمز (AMD) در حال حاضر و به لطف فرآیند ۷ نانومتری TSMC جایگاه ویژه‌ای در بازار دارد. بنابراین، تصمیم جدید جبهه آبی (اینتل) می‌تواند باعث شکل‌گیری رقابت بهتر در حوزه بازار رایانه‌های رومیزی شود و سهم بازار از دست رفته این شرکت را بازیابد.

متاسفانه Trendforce به منبع این گزارش هیچ اشاره‌ای نکرده است؛ بنابراین این گزارش تنها نتیجه یک حدس و گمان است. از آنجایی که این گزارش هنوز تایید نشده است باید به چشم یک شایعه به آن نگاه کرد و منتظر اطلاعات بیشتر ماند.

0منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.