تاریخ انتشار : یکشنبه 17 اکتبر 2021 - 14:30
کد خبر : 45992

بررسی مایکروسافت سرفیس گو 3

بررسی مایکروسافت سرفیس گو 3

بررسی مایکروسافت سرفیس گو 3 به‌نظر می‌رسد که مایکروسافت سرفیس گو 3 را برای دو دسته از کاربران در نظر گرفته است؛ نوجوانان و متخصصین فناوری اطلاعاتی که به یک رایانه‌ی کوچک در خارج از محل کار نیاز دارند…

بررسی مایکروسافت سرفیس گو 3

به‌نظر می‌رسد که مایکروسافت سرفیس گو 3 را برای دو دسته از کاربران در نظر گرفته است؛ نوجوانان و متخصصین فناوری اطلاعاتی که به یک رایانه‌ی کوچک در خارج از محل کار نیاز دارند. همچنین دسته‌ی سومی از کاربران نیز وجود دارد که به رایانه‌های کوچک علاقه‌ داشته و منتظر عرضه‌ی این رایانه بوده‌اند. با این وجود، سرفیس گو 3 هر سه گروه را ناامید کرده است.

سرفیس گو 3 در واقع نسخه‌ی کوچک‌تر تبلت مایکروسافت سرفیس پرو است. این دستگاه با وجود شباهت به سرفیس پرو، از صفحه نمایش 10.5 اینچی استفاده کرده و تعداد درگاه‌های آن از این تبلت کمتر است. با این وجود، این رایانه‌ از کیفیت ساخت بالا و طراحی مدرنی بهره برده و تا زمانی که از آن به مدت زیاد استفاده نکرده و یا با آن وظایف سنگینی را اجرا نکنید، کارکردن با آن لذت‌بخش است.

مایکروسافت سرفیس گو 3

عملکرد

در گذشته اگر مبلغ کمی را برای یک رایانه هزینه می‌کردید، باید با کندبودن آن نیز کنار می‌آمدید اما امروزه کروم‌بوک‌، آیپد و حتی لپ تاپ‌های ویندوزی بسیاری وجود دارند که قیمت آن‌ها کمتر از 500 دلار بوده و از نظر عملکرد حتی نسخه‌ی قدرتمندتر سرفیس گو 3 با پردازنده‌ی Core i3 را پشت سر می‌گذارند. این در حالی است که این نسخه از سرفیس گو 3 حدود 760 دلار قیمت دارد.

مطالب مرتبط:

  • بررسی سرفیس پرو ۸ مایکروسافت
  • بررسی سرفیس لپ تاپ استودیو مایکروسافت
  • بررسی ویندوز ۱۱

مشاهده مطالب مایکروسافت

نسخه‌ی پایه‌ی این رایانه با پردازنده‌ی سری Y، رم 4 گیگابایتی و حافظه‌ی داخلی 64 گیگابایتی از نوع eMMC با قیمت 399 دلار به فروش می‌رسد.

بعید است که کسی از این نسخه از سرفیس گو 3 برای کاری غیر از جستجو در اینترنت استفاده کند. نسخه‌های قبلی سرفیس گو رایانه‌ها‌یی کوچک با محدودیت‌هایی مشخص بودند و انتظار می‌رفت که مایکروسافت این محدودیت‌ها را در نسل سوم این رایانه‌ها از بین ببرد و یا در ازای آن‌ها، ویژگی مناسبی را ارائه بدهد اما متاسفانه چنین چیزی اتفاق نیفتاده است.

مایکروسافت سرفیس گو 3

باتری

در آزمایش‌های انجام‌شده، با اجرای اپلیکیشن پرمصرف اسلک و بازکردن چندین صفحه در مرورگر اج، سرفیس گو 3 تنها چهار ساعت و نیم دوام آورد. این میزان با افزایش روشنایی تصویر نیز به 3 ساعت کاهش پیدا می‌کند. این در حالی است که مایکروسافت در تبلیغات خود اعلام کرده بود که عمر باتری این رایانه 11 ساعت است.

مایکروسافت سرفیس گو 3

سیستم عامل

مایکروسافت در این رایانه‌ی قابل حمل از سیستم‌عامل جدید ویندوز 11 استفاده کرده است. هر چند که سرفیس 3 از تمام ویژگی‌های این سیستم‌عامل پشتیبانی نمی‌کند اما استفاده از ویندوز 11 در صفحه نمایش لمسی 10.5 اینچی این دستگاه بسیار لذت‌بخش است. یکی از ویژگی‌هایی که ویندوز 11 را از آیپد او اس متمایز می‌کند، پشتیبانی آن از چندین کاربر است. این سیستم‌عامل در مقایسه با کروم‌ او اس نیز امکان اجرای اپلیکیشن‌های بیشتری را داشته و در آینده توانایی اجرای اپلیکیشن‌های اندرویدی را نیز خواهد داشت.

مایکروسافت سرفیس گو 3

طراحی

طراحی کلی سرفیس گو 3 در مقایسه با نسخه‌‌ی قبلی تغییر زیادی نکرده و این موضوع با توجه به طراحی جدید تبلت سرفیس پرو 8 کمی آزاردهنده است. این دستگاه از قلم‌های سرفیس پن قدیمی پشتیبانی می‌کند اما قابلیت موتورهای لمسی سرفیس پن جدید روی این رایانه کار نخواهد کرد. همچنین صفحه کلید سرفیس گو 3 از طراحی مناسبی برخوردار نبوده و این موضوع برای پایه‌ی آن نیز صدق می‌کند.

مایکروسافت سرفیس گو 3

احتمالاً عجیب‌ترین نکته در مورد سرفیس گو 3، عدم استفاده‌ی آن از پردازنده‌ی متکی به معماری ARM (همانند سرفیس پرو ایکس) بوده است. استفاده از این پردازنده به احتمال زیاد موجب افزایش طول عمر باتری می‌شد و تاثیر چندانی بر سرعت اجرای وظایف نیز نمی‌گذاشت.

احتمالاً مایکروسافت قصد نداشته تا بودجه‌ی مورد نیاز برای طراحی سرفیس گو 3 بر پایه‌ی پردازنده‌ی جدید را به تیم تحقیق و توسعه‌ی خود اختصاص داده و یا پردازنده‌ی مذکور توانایی اجرای اپلیکیشن‌های مورد نیاز متخصصین فناوری اطلاعات را نداشته است.

جمع بندی

سرفیس گو 3 رایانه‌ی کوچکی بوده که روی کاعذ امکان اجرای بسیاری از وظایف رایانه‌های ویندوزی بزرگ‌تر را دارد اما در عمل شما تنها می‌توانید تا چند ساعت از آن استفاده کنید.

در حال حاضر دستگاه‌های مجهز به ویندوز، کروم او اس و یا آیپد او اس بسیاری وجود دارند که به اندازه‌ی سرفیس گو 3 کوچک بوده و عمر باتری به مراتب بالاتری را ارائه می‌دهند. قیمت بالای این محصول موجب شده که حتی رایانه‌های بزرگ‌تر نیز ارزش بیشتری نسبت به آن داشته باشند.

نکات مثبت:

  • کوچک و سبک
  • استفاده از ویندوز 11
  • پشتیبانی از چندین کاربر

نکات منفی:

  • عمر باتری پایین
  • طراحی ضعیف کیبورد
  • قیمت بالا

۶.۵/۱۰

نظر شما در مورد سرفیس گو 3 چیست؟ آیا استفاده از پردازنده‌ی اینتل در این دستگاه تصمیم درستی بوده است؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: The Vergeمنبع مقاله

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.