بهترین مراحل مجموعه بازی های Hitman

بازی Hitman 3 مدتی پیش پس از مدتها انتظار کاربران ژانر مخفیکاری راهی بازار پلتفرمهای مختلف شد. این بازی به عنوان آخرین ماجراجویی استودیو IO Interactive در سری بازی های Hitman و مخصوصاً سهگانه Worl..
بازی Hitman 3 مدتی پیش پس از مدتها انتظار کاربران ژانر مخفیکاری راهی بازار پلتفرمهای مختلف شد. این بازی به عنوان آخرین ماجراجویی استودیو IO Interactive در سری بازی های Hitman و مخصوصاً سهگانه World of Assassination، تاکنون و هنگام نگارش این مقاله، بیشترین میانگین امتیازات منتقدان را دریافت کرده است اما این موضوع هرگز به معنای آن نیست که نسخههای پیشین سری، کیفیت غیرمناسبی را عرضه میکردند. در حقیقت در ادامه قصد داریم تا به مناسبت عرضه آخرین نسخه این سری، به جذابترین و هیجان انگیزترین مراحل کل سری نگاهی داشته باشیم. این انتخابها با توجه به جو، انگیزههای انجام ماموریت و سایر مواردی که سبب شکلگیری هویت یک بازی Hitman میشوند، انتخاب شده است. در ادامه باید توجه داشته باشید که این مقاله میتواند بخشهای عظیمی از نسخههای مختلف مجموعه یاد شده از جمله Hitman 3 را برای شما لو بدهد و به تجربهتان آسیب برساند. در نتیجه اگر خواهان تجربه نسخههای پیشین یا حتی جدید هستید، هماکنون میتوانید درباره خواندن این مطلب تجدید نظر کنید.
مرحله برلین
سومین مرحله بازی Hitman 3 یعنی ماجراجوییهای مامور 47 در برلین که به صورت رسمی با نام Apex Predator شناخته میشود، یکی از جدیدترین مراحل موجود در این مقاله است. همانطور که مشخص است، روند این مرحله در شهر برلین و کلوب Berghain-Esque Club Hölle کشور آلمان رخ میدهد. این کلوب اطراف یک نیروگاه متروکه واقع است و از این لحاظ جو قابل توجهی را برای کاربران خلق میکند. مامور 47 به عنوان شخصیت اصلی این مرحله ماموریت دارد که پنج مامور ICA را در محوطه کلوب پیدا کند و به طور ناشناس به قتل برساند. اگر بازیکن قصد داشته باشند که از طریق چالش Suit Only این مرحله را به اتمام برسانند، با یک تجربه شدیداً دشوار دست و پنجه نرم خواهند کرد که هرگز از خاطرشان محو نخواهد شد. در حقیقت ماموران یاد شده همانند شخصیت اصلی، هویت خودشان را مخفی کردهاند و یک اشتباه برای غافلگیری و پایان روند مرحله کافی خواهد بود.
مرحله دنیای فردا
منطقه The Mediterranean Sapienza نه تنها یکی از زیباترین طراحیهای هنری دنیای بازیهای ویدیویی را دارد بلکه جزو عظیمترین مراحل طراحی شده در سری Hitman نیز قرار میگیرد. در حقیقت بازیکن اولین باری که در این مرحله قرار میگیرد، عظمت موجود، طبقهبندی اجرا شده در نقاط مختلف و همچنین فرصتهای قابل استفاده جهت دستیابی به هدف را باور نخواهد کرد. در واقع این مرحله با محیطهای بسیار قابل کاوش خود به شما تلقین میکند که در یک اثر دنیای باز بسیار زیبا قرار گرفتهاید. با این حال نکته قابل توجه این است که شخصیت هدف در آن سوی نقشه مرحله قرار دارد اما شما قادر هستید که از این سوی نقشه آن را به قتل برسانید. بازیکن به عنوان مامور 47، مرحله را در حالی آغاز میکند که یک روزنامه جلوی صورتش را پوشانده است و مسلماً خواندن آن و اطلاع از وقایع دنیای عادی، هدف اصلی نیست. با پیشروی در خلال نقشه مشخص میشود که یک تیم زبده در حال توسعه و تدارک یک ویروس بسیار خطرناک و کشنده است که خود ماجرای بسیار جالبی دارد. در نهایت این مرحله با استفاده از تمام عناصر مرسوم نسخههای Hitman دقیقاً همان چیزی را به مخاطب عرضه میکند که یک اثر مخفیکاری این چنینی باید به آن مجهز باشد. مرحله دنیای فردا در اولین نسخه سهگانه World of Assassination، محصول سال 2016 میلادی قرار داشت.
مرحله یک زندگی جدید
مجموعه Hitman زمانی به شهرت رسید که برای اولین بار به طور عمد در روشنایی روز هم سبک مخفیکاری را به بازیکنان ارائه داد و همچنین این هدیه آغشته به قتلهای کثیف و خونآلود نبود. بنابراین یکی از هیجانانگیزترین مورد مربوط به سری Hitman، عادی جلوه دادن یک قتل آن هم در روز روشن است. اگر پیشتر به تجربه برخی از نسخههای این سری پرداخته باشید، لذت عمیق تصادفی جلوه دادن قتلها را به خوبی درک و حس خواهید کرد. مرحله یک زندگی جدید دقیقاً از چنین مکانیزمی برای به سرانجام رساندن سرنوشت یکی از شخصیتها بهره میبرد و شما را غرق در هیجان خواهد کرد. به طور خلاصه میتوان گفت که مامور 47 در این مرحله با پوشیدن لباس دلقک کاملاً در نقشی فرو میرود که حداقل در واقعیت کسی به آن شک نخواهد کرد. این ماموریت در نسخه ماندگار Blood Money قرار داشت و مسلماً کاربرانی که به تجربهاش پرداختهاند، هرگز صحنههای حساب شده و ظاهر خندهدار ولی مخوف مامور 47 را فراموش نخواهند کرد.
مرحله انجمن Ark
بازی Hitman 2 به دلیل عرضه در سالهای اخیر، هنوز جزوی از نوستالژی کاربران محسوب نمیشود و معمولاً در فهرست برترینهای سری قرار نمیگیرد. با این حال نمیتوان به آسانی از مراحل جذاب آن گذشت. یکی از این مراحل، انجمن Ark نام دارد که مامور 47 به رسم سری و آن طور که همیشه شاهدش هستیم، باری دیگر با پوشش مبدل، هویتی جدید برای خود انتخاب میکند تا به اهدافش دست یابد. بازیکن طی این مرحله باید به دل یک انجمن مخفی به نام Ark رخنه کند که همه اعضایش به دلیل پنهان کردن هویت واقعی خود، از یک ماسک و لباسهای یک شکل بهره میبرند؛ حال با مامور 47 روبهرو هستیم که نصف عمرش را در هویتهای جعلی و لباس دیگران گذرانده است پس چه موقعیت جالبتری را میتوان متصور شد؟ بنابراین این مامور زبده پس از ورود به انجمن مذکور نه تنها شناخته نمیشود، بلکه میتواند هدفش را به لطف برق فشار قوی در جلوی حضار بسوزاند، با یک توپ جنگی به سمتش شلیک کند یا از برخی ابزار قرون وسطی بهره ببرد! جالب است این طور نیست؟ حال همه را کنار بگذارید؛ شما حتی میتوانستید به روش کلاسیک، او را زنده زنده دفن کنید. گویا اکنون جالبتر شد!
مرحله خانه پوشالی
اشتباه نکنید، ما در مورد سریال تلویزیونی با بازی کوین اسپیسی اشاره نمیکنیم؛ در واقع این مرحله در جهت تئوریهای همان سریال پیش میرود اما دارای تفاوتهایی اساسی است. در چند نسخه ابتدایی مجموعه Hitman، مامور 47 معولاً سعی میکرد که برای قتل اهدافش کمین کند و آنها را در منطقهای دور از چشم دیگران به قتل برساند. به هر حال این روند با عرضه بازی Hitman Blood Money به کلی متحول شد و سازندگان تصمیم گرفتند که مامور 47 از جنبه تجملیتر و عامتری به انجام ماموریتهایش بپردازد. ماموریت خانه پوشالی درون یک هتل-کازینو در میان شهر لاس وگاس رخ میداد که نما و طراحیش با مضامین عربی در آمیخته شده بود. حال گویا ذهنیت نسبتاً مشابهی در تصوراتتان شکل گرفته است. یک کازینو اشرافی، استفاده از موارد تزئینی مرسوم اعراب، اشرافیت، تجمل و موارد دیگر همه به یک چیز خلق میشوند: ثروت و البته شیوخ ثروتمند عربستان. وجود این دو عامل در بسیاری از تئوریهای توطئه به دفعات قابل مشاهده است و کدام بازی میتواند بهتر از مجموعه Hitman به تعریف یک ماجراجویی پر شک و شبهه بپردازد؟
مرحله Anathema
نسخه اول مجموعه Hitman در زمان خودش بازی محشری بود اما دنباله آن از هر جهت اثر بهتر و البته آزادتری ارزیابی میشود. بهترین تصدیق این موضوع را میتوان در اولین ماموریت واقعی موجود در Hitman 2: Silent Assassin به نام Anathema مشاهده کرد. این ماموریت که درون یک ویلا در منطقه Borghese کشور ایتالیا جریان داشت، همراه با دیگر مکانیزمهای موجود در نسخه دوم، مواردی را پایهگذاری کردند که طی دو دهه بعدی، اکثر اعتبار و شهرت سری در راستای آنها ادامه پیدا کرد. بازیکن میتوانست به سه روش مختلف وارد ویلای موجود در این منطقه بشود و سپس به گشت و گذار در کتابخانه، آشپزخانه، اتاق نهارخوری، دفاتر، زیرزمین و حیاط بپردازید. جدای از آزادیعمل فوقالعاده این نسخه که در ماموریت مذکور به بهترین شکل ممکن پیاده شده بود، هیچ دستشویی در ویلای مذکور وجود نداشت و این یکی از نکات قابل توجه این ماموریت محسوب میشود! گویا سازندگان فراموش کرده بودند که ایتالیایی ها هم گاهی باید به رفع حاجت بپردازند.
مرحله میامی
طی این مرحله که در نسخه Hitman 2 2018 قرار دارد، شما ماموریت دارید که پدر و دختری به نام سیرا و رابرت ناکس را به قتل برسانید. حال تصور کنید در این بین سیرا بیشتر علاقه دارد که در رقابتهای مختلف شرکت کند در حالی که پدر این دختر چندان اجتماعی نیست و بیشتر وقت خود را درون خانه نزدیک دفترش میگذارند. بازیکنان در اولین تجربه خود به واسطه اطلاعات اندکی که دارند، شاید تنها به مشاهده مسابقه سیرا بپردازند یا حتی دیگر نقاط موجود در نقشه را جستوجو کنند ولی با مقداری گشت و گذار در محیط به تدریج متوجه خواهند شد که منطقه خوش آب و هوای اطرافشان بیش از یک طراحی هنری خالص کارآمد است و قادر خواهد بود تا روشهای زیادی را جهت به سرانجام رساندن قتل این پدر و دختر ایجاد کند. این ماموریت نه تنها به خاطر طراحی محیطی عالی، بلکه به علت شیوه متفاوتش در ارائه ایدههای قتل، در فهرست بهترین مراحل مجموعه بازی Hitman قرار میگیرد.
منبع: Attack of the Fan Boy
نوشته بهترین مراحل مجموعه بازی های Hitman اولین بار در پارسی گیم پدیدار شد.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
شما باید وارد شوید تا نظر بنویسید.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0