تاریخ انتشار : جمعه 8 ژانویه 2021 - 21:52
کد خبر : 3104

بیانیه‌ی پاول دورف بنیان‌گذار تلگرام، در واکنش به قانون جدید واتساپ

بیانیه‌ی پاول دورف بنیان‌گذار تلگرام، در واکنش به قانون جدید واتساپ

خانه/فناوری/بیانیه‌ی پاول دورف بنیان‌گذار تلگرام، در واکنش به قانون جدید واتساپ فناوری بیانیه‌ی پاول دورف بنیان‌گذار تلگرام، در واکنش به قانون جدید واتساپ پاول دورف بنیان‌گذار تلگرام با انتشار پستی در..

خانه/فناوری/بیانیه‌ی پاول دورف بنیان‌گذار تلگرام، در واکنش به قانون جدید واتساپ فناوری بیانیه‌ی پاول دورف بنیان‌گذار تلگرام، در واکنش به قانون جدید واتساپ

پاول دورف بنیان‌گذار تلگرام با انتشار پستی در کانال تلگرامی خود به شدت از واتساپ انتقاد کرده است.

دو روز پیش در آی‌تی‌ورا خواندید واتساپ خط مشی خود را به‌ روز کرده و حالا، اطلاعات کاربران را با فیس‌بوک به اشتراک می‌گذارد؛ همچنین اگر کاربران قوانین جدید واتساپ را قبول نکنند حساب کاربری آنان حذف خواهد شد!

این موضوع واکنش جالب پاول دورف بنیان‌گذار تلگرام را به دنبال داشته است. او طی بیانیه‌ای به طور جدی از واتساپ انتقاد کرده و راز موفقیت تلگرام را عنوان کرده است.

متن بیانیه‌ی پاول دورف

من می‌شنوم که فیس‌بوک کل دپارتمان خود را به کشف دلیل محبوبیت تلگرام اختصاص داده است؛ تصور کنید ده‌ها کارمند تمام وقت کار می‌کنند تا به این راز پی ببرند.

خوشحال می‌شوم به فیس‌بوک کمک کنم، تا ده‌ها میلیون دلار در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کند و راز موفقیت تلگرام را به صورت رایگان در اختیار آنان قرار دهم…”به کاربران خود احترام بگذارید.”

میلیون‌ها نفر از آخرین تغییرات در شرایط استفاده از WhatsApp خشمگین شده‌اند؛ اکنون می‌گوید کاربران باید تمام داده‌های خصوصی خود را به موتور تبلیغات فیس‌بوک تحویل دهند.
تعجبی ندارد که پرواز کاربران از واتساپ به تلگرام، که چند سالی است در حال انجام می‌باشد تسریع شده است. با حدود 500 میلیون کاربر و رشد پیوسته، تلگرام به مشکلی بزرگ برای شرکت فیس‌بوک تبدیل شده است. به نظر می‌رسد پلتفرم پیام‌رسانی فیس‌بوک یعنی واتساپ، که از نظر کیفیت و حریم خصوصی قادر به رقابت با تلگرام نیست به بازاریابی مخفی روی آورده است… ویرایشگران ویکی‌پدیا اخیرا اطلاعات مغرضانه‌ای را به مقاله ویکی پدیای WhatsApp اضافه کرده‌اند.

[1]. ما همچنین ربات‌هایی را کشف کرده‌ایم، که اطلاعات نادرستی در مورد تلگرام در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند. در اینجا 3 افسانه‌ای که آنان مطرح می‌کنند برای شما بازگو می‌کنم:

افسانه 1: “کد تلگرام منبع باز نیست.”
در واقع همه برنامه‌های سرویس‌گیرنده تلگرام، از سال 2013 منبع باز هستند.

[2]. رمزگذاری و API ما کاملا مستند بوده و هزاران بار توسط کارشناسان امنیتی بررسی شده است. علاوه بر این، Telegram تنها برنامه پیام‌رسان در جهان است که بیلد قابل تأییدی هم برای IOS و هم برای Android دارد. [3]. در مورد واتساپ، به طور عمد کد خود را مبهم می‌کنند و تأیید رمزگذاری و حریم خصوصی آن‌ها را غیر ممکن می‌کند.

افسانه 2: “تلگرام روسی است.”
در واقع، تلگرام هیچ سرور یا دفتری در روسیه ندارد و از سال 2018 تا 2020 در آن‌جا مسدود شده است.

[4]. تلگرام هنوز در برخی از کشورهای اقتدارگرا مانند ایران مسدود است؛ در حالی که WhatsApp و سایر برنامه‌های “گویا ایمن” هرگز در این نقاط مشکلی نداشته‌اند.

افسانه 3: “تلگرام رمزگذاری نشده است.”
هر چت در تلگرام از زمان ارسال رمزگذاری می‌شود. ما چت‌های مخفی داریم که به صورت END-TO-END و Cloud Chats هستند، که فضای ذخیره‌سازی ابری امن و توزیع شده در زمان واقعی را نیز ارائه می‌دهند.

[5]. از طرف دیگر، رمزگذاری واتساپ برای چند سال صفر بود و سپس پروتکل رمزگذاری را با بودجه دولت آمریکا تصویب کرد. [6]. حتی اگر تصور کنیم که رمزگذاری WhatsApp خوب است، از طریق چندین back-door و از طریق پشتیبان‌گیری قابل ابطال می‌باشد. [7]. فقط در سال 2019، فیس‌بوک تقریبا 10 میلیارد دلار برای بازاریابی هزینه کرده است. [8]. (حدس می‌زنم این شامل ربات‌های پولی در ویکی پدیا و سایت‌های دیگر باشد). برخلاف فیس‌بوک، تلگرام هیچ هزینه‌ای نمی‌کند؛ چه رسد به میلیاردها دلار برای بازاریابی.
ما معتقدیم افراد به اندازه کافی هوشمند هستند که بتوانند، بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنند و با قضاوت نیم میلیارد نفری که از تلگرام استفاده می‌کنند، این باور موجه است.

به هرحال واتساپ با قوانین جدیدی که تنظیم کرده تعداد زیادی از کاربران خود را از دست خواهد داد؛ زیرا درصد بالایی از افراد مایل نیستند اطلاعات‌شان اشتراک‌گذاری شود.

گوشی موتورولا One 5G Ace معرفی شد

اولین مورد شکستگی شدید شیائومی Mi 11 گزارش شد

مقاله اصلی

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.