تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 26 ژانویه 2023 - 17:34
کد خبر : 506150

ثمین صابر یکی از بزرگترین کارآفرینان کشور ایران

ثمین صابر یکی از بزرگترین کارآفرینان کشور ایران

همه چیز با یک ایده شروع می شود.خداوند انسان را خلق کرد و به انسان توانایی های منحصر به فردی اهدا نمود تا ویژگی های خدای گونه نیز در انسان پدیدار شود. قدرت ذهن، تخصص و دانش باعث پیشرفت فردی هر انسانی خواهد شد.در ادامه با موفقیت های یک کارآفرین بزرگ به نام ثمین صابر

همه چیز با یک ایده شروع می شود.خداوند انسان را خلق کرد و به انسان توانایی های منحصر به فردی اهدا نمود تا ویژگی های خدای گونه نیز در انسان پدیدار شود. قدرت ذهن، تخصص و دانش باعث پیشرفت فردی هر انسانی خواهد شد.در ادامه با موفقیت های یک کارآفرین بزرگ به نام ثمین صابر همراه باشید.

 

راه اندازی یک شرکت می تواند بسیار دشوارباشد. ممکن است لازم باشد وام بگیرید، ملک تجاری را اجاره کنید یا کارمندانی را استخدام کنید. جزییات می‌توانند بسیار طاقت‌فرسا به نظر برسند اما ثمین صابر توانسته است با ساختن چندین شرکت بزرگ و معتبر در لوکیشن های مختلف داخل و خارج از ایران علاوه بر ایجاد محیط های امن مالی برای کاربران و کارمندان به رشد اقتصاد کشور نیز بسیار زیاد کمک کند.

 

کارآفرین کیست ؟

 

کارآفرین فردی پرشور و نوآور است که کسب و کار جدیدی ایجاد می کند. برای زنده کردن ایده ها یک ذهنیت کارآفرینی قدرتمند و متخصص لازم است.

 

کمک به رشد اقتصاد کشور توسط ثمین صابر

 

این در مورد جستجوی مناطقی برای ارائه خدمات یا محصول جدیدی است که عموم ممکن است به آن نیاز داشته باشند. این همچنین در مورد ابتکار عمل برای تحقق بخشیدن به ایده های خود است.

 

مفهوم استارتاپ چیست ؟

 

اگر فکر می کنید استارتاپ یک کلمه جدید و نوظهور است، کاملا در اشتباه هستید. کلمه startup از سال 1845 در لغت نامه ها و متون انگلیسی وجود دارد. استارت آپ یک کسب و کار جدید است.

ثمین صابر یکی از بزرگترین کارآفرینان کشور ایران

چند توصیه مهم و کاربردی توسط  توسط ثمین صابر

 

اکثر مردم فکر می کنند که استارتاپ به معنای ایجاد یک کسب و کار در حوزه فناوری و دیجیتال است که کاملا اشتباه است.

 

اگرچه اکثر استارتاپ‌ها در سال‌های اخیر در حوزه فناوری تاسیس شده‌اند، اما تعریفی که شرکت‌های سیلیکون ولی از استارت‌آپ ارائه می‌کنند متفاوت است. بسیاری از کارآفرینان موفق کسب و کار خود را راه اندازی کرده اند.

 

اگرچه بیش از 15 سال از ورود استارت آپ ها به ایران می گذرد، اما در این مدت کوتاه، شرکت های قابل توجهی توانسته اند با جذب سرمایه و استفاده از منتورهای شرکت های شتاب دهنده و شفاف سازی مسیر شغلی خود به موفقیت دست یابند.

 

واقعیت قابل توجه این است که ایران به دلیل تحریم ها و عدم دسترسی به فناوری روز دنیا در زمینه استارت آپ ها توانسته است شرکت های خوبی را با مهندسی معکوس راه اندازی کند.

 

در هسته آنها، کارآفرینان افرادی هستند که کسب و کاری را راه اندازی می کنند. با این حال، در سطح عمیق تر، آنها افرادی هستند که نوآوری می کنند. آنها چالش ها را می بینند و به راه های خلاقانه ای برای غلبه بر آنها فکر می کنند. آنها تمایل دارند از مسیر شکست خورده خارج شوند. از نظر ثمین صابر کارآفرینان جامعه را با ایده‌های جدید پر می‌کنند و ایده‌های قدیمی را تازه و احیا می‌کنند.

 

وقتی به یک کارآفرین فکر می کنیم، ممکن است به نام های بزرگی مانند هنری فورد یا بیل گیتس فکر کنیم. کارآفرینان کشورمان ایران نیز در مابین این اسامی مثتنثی نیستند، آن ها با ایده پردازی قوی و همینطور یک اجرای حرفه ای پروژه های عظیمی را برای موفقیت مالی راه اندازی نموده اند.

 

ویژگی های یک کارآفرین بزرگ چیست؟

 

راه اندازی یک کسب و کار جدید با ریسک ذاتی همراه است. شما می توانید همه چیز را به درستی انجام دهید، اما رویدادهای خارجی می توانند منجر به یک نتیجه منفی شوند. در حالی که هیچ فرمولی برای کارآفرینی وجود ندارد، ویژگی های کارآفرین خوب یا بد وجود دارد.

 

چند توصیه مهم برای موفق شدن در کسب و کار توسط ثمین صابر :

در اینجا چند مهارت وجود دارد که برای داشتن ویژگی های یک کارآفرین موفق باید خودتان را تنظیم کنید:

 

1. نظم و انضباط

 

ویژگی شماره یک یک کارآفرین نظم و انضباط شخصی است. شما باید کار را انجام دهید – حتی زمانی که تمایلی به آن ندارید.

 

اگر یک کار روزانه دارید، این می تواند به معنای کار کردن ساعت های طولانی باشد. در شروع کار جدید خود به انگیزه شخصی برای زود بیدار شدن یا دیر خوابیدن نیاز دارید.

 

2. کنجکاوی

 

بهترین کارآفرینان همیشه می خواهند بیشتر بیاموزند. آنها سوالات زیادی می پرسند و به دنبال فرصت هایی برای رشد خود و کسب و کارشان هستند. این افراد روی چیزهایی که فکر می کنند می دانند فکر نمی کنند. بلکه با ارائه اطلاعات جدید نظرات خود را تغییر می دهند. کنجکاوی برای یادگیری تنها بخشی از نحوه برخورد آنها با جهان است.

 

3. خلاقیت

 

این جرقه ای است که بسیاری از استارتاپ های موفق را هدایت می کند. خلاقیت فقط مختص افراد خلاق نیست، بلکه مهارتی است که همه می توانند آن را پرورش دهند. کارآفرینان همیشه به دنبال راه‌های خلاقانه برای حل مشکلات یا ارائه خدمات هستند، اغلب با منابع محدود. آنها برای الهام گرفتن به مکان های مختلف نگاه می کنند.

 

آنچه به شما ایده می دهد را پیدا کنید و از آن به عنوان سوخت خود استفاده کنید. برای پرورش این مهارت، به عادت هایی تکیه کنید که از خلاقیت حمایت می کنند. این می تواند موسیقی، مدیتیشن یا ملاقات با افراد جدید باشد.

 

4. تمایل به امتحان کردن تمامی ایده ها

 

آزمایش و ریسک پذیری برای ذهنیت کارآفرینی بسیار مهم است. آماده باشید تا چیزهای جدید را امتحان کنید و آماده تماشای شکست آنها باشید. هر شکست فرصتی برای یادگیری و بهبود ایده هایتان است.

 

با این حال، آزمایشات خود را با دقت برنامه ریزی کنید تا بتوانید به سرعت به یادگیری مفید برسید. سعی کنید محصول خود را به گروهی از دوستان قابل اعتماد نشان دهید، تحقیقات بازار را بخوانید تا ببینید آیا تقاضای کافی وجود دارد یا خیر، و از آخرین اخبار در صنعت خود به‌روز باشید. این استراتژی‌ها به شما کمک می‌کنند تا در حین امتحان کردن چیزهای جدید، ریسک‌های حساب شده را بپذیرید.

 

5. صداقت داشته باشید

 

در دنیای تجارت، شما فقط به اندازه حرفتان خوب هستید. صداقت و درستی از ویژگی های مهم هر رهبر است. این ویژگی های شخصیتی مزایای متعددی را به همراه خواهند داشت:

 

شما به عنوان یک ارتباط دهنده قوی و صادق شهرت خواهید داشت.

کارمندان شما برای رهبری شما ارزش قائل هستند.

مشتریان می دانند که می توانید به وعده های خود عمل کنید.

مردم بیشتر مایل خواهند بود که برای ایده بعدی شما به شما پول قرض دهند.

جامعه شما در مواقع سخت از شما حمایت خواهد کرد.

 

6. همیشه برنامه داشته باشید

 

کسب‌وکارهای موفق چیز کمی را به شانس واگذار می‌کنند. آنها به آینده بسیار دور نگاه می کنند، با برنامه های پشتیبان برای انطباق با رویدادهای غیرمنتظره.

 

شما باید بین 5 تا 10 سال آینده برای شرکت خود چشم اندازی داشته باشید. برای تحقق بخشیدن به این چشم انداز، می توانید از روش SMART برای تعیین اهداف کوتاه مدت و بلندمدت تجاری استفاده کنید.

 

هر هدف باید بر اساس آخرین هدف باشد و شما را به چشم انداز خود به واقعیت نزدیک تر کند.

 

همچنین، به یاد داشته باشید که در طول سال ها ممکن است چیزهای زیادی تغییر کنند. شما مجاز به تنظیم طرح خود در صورت نیاز هستید.

 

7. درک ارزش خود مراقبتی

 

رهبران بزرگ می دانند که خستگی و کار بیش از حد، دستور العملی برای فاجعه است. آنها ممکن است تمام مهارت های دنیا را داشته باشند. اما، بدون سلامتی مناسب، آنها قادر به اجرا نخواهند بود. بودجه بندی زمان برای خودمراقبتی ده برابر به شما بازپرداخت می کند.

 

همین فلسفه در مورد کارمندان شما نیز صدق می کند. مطمئن شوید که ارزش کار خود را درک کرده و آنها را تشویق کنید که در مواقعی که به آن نیاز دارند استراحت کنند. آنها با یک نگرش مثبت و اخلاق کاری قوی تر به شما بازپرداخت خواهند کرد.

 

8. ریسک کردن

 

ریسک پذیران اغلب به عنوان رهبران کسب و کار خوب عمل می کنند. اما شما باید در مورد رویکرد خود شفاف باشید و در صورت خراب شدن اوضاع، یک برنامه پشتیبان آماده داشته باشید.

 

این ویژگی یک کارآفرین خوب است زیرا صاحبان مشاغل اغلب باید از مسیر شکست خورده خارج شوند. این می تواند ترسناک باشد، اما کارآفرینان باید ترس های خود را کنار بگذارند و جهش لازم را برای تحقق بخشیدن به دیدگاه خود انجام دهند.

 

5 اشتباه رایج که باید به عنوان یک کارآفرین از آنها اجتناب کرد

 

اگر این اولین بار است که کسب و کار راه اندازی می کنید، اشتباه کردن آسان است، اما شاید بتوانیم به شما کمک کنیم تا از چند مورد اجتناب کنید. در اینجا مواردی وجود دارد که باید به آنها توجه کنید.

 

1. به بودجه خود پایبند باشید

 

هنگام شروع کار آسان است مراقب باشید که بودجه خود را خیلی سریع به باد ندهید. فعلاً به موارد ضروری مانند استخدام کارکنان مناسب، سرمایه گذاری در ابزارهای مناسب و ایجاد لیست مشتریان خود پایبند باشید. بقیه بعدا میاد

 

2. تصمیمات استخدامی هوشمندانه بگیرید

 

کسب و کار شما بر اساس افرادی که استخدام می کنید رونق می گیرد یا می میرد. کارمندان خود را عاقلانه انتخاب کنید. به دنبال افرادی باشید که ذهنیت کارآفرینی شما را به اشتراک می گذارند و تجربه کار در یک کسب و کار جدید را دارند.

 

همچنین یافتن افرادی که تخصص متفاوتی نسبت به شما دارند برای پوشش هر یک از نقاط کور شما مفید است.

 

 

چند ویژگی مهم مدیریتی ارائه شده توسط ثمین صابر :

 

وظایف را بر اساس نقاط قوت دیگران تعیین کنید، انتظارات واضحی را تعیین کنید و مرتباً با آنها تماس بگیرید. آنها تیم شما هستند و ارائه خواهند داد.

 

ارتباط خوب:

مدیران، مانند همه نقش‌ها در محیط کار، باید بتوانند به خوبی با دیگران ارتباط برقرار کنند. از بسیاری جهات، آنها شریان حیات هر شرکتی هستند. بنابراین، توانایی برقراری ارتباط موثر با یک تیم برای افراد در پست های مدیریتی ضروری است.

همدلی:

مدیران باید همدلی زیادی نشان دهند. این شامل درک خواسته ها، نیازها و نگرانی های دیگران در شرکت است. این نه تنها باعث ایجاد هماهنگی بین همه افراد در تیم و شرکت می شود، بلکه با نشان دادن همدلی باعث ایجاد احترام و اعتماد بین کارمندان و مدیر و همچنین کارگران با هم می شود.

 

مثبت اندیشی:

مثبت اندیشی می تواند کمک زیادی به تقویت روحیه و هدایت محل کار به سمت یک محل کار سالم تر کند. رهبران باید نگرش مثبت داشته باشند و در کار روزانه خود مثبت اندیش باشند. زمانی که کارمندان احساس می کنند نگرش مثبتی دارند، خودشان نیز تمایل دارند که مثبت باشند. در واقع هدف یک مدیر با این طرز فکر مثبت ایجاد انگیزه در همه کارکنان است.

 

اعتماد به نفس:

به عنوان یک مدیر، مهم است که به توانایی های خود ایمان داشته باشید. نشان دادن میزان مناسب اعتماد به نفس می تواند به دیگران انگیزه دهد و آینده درخشانی را در شرکت به کارکنان نشان دهد.

 

آینده نگری: برای اینکه هر شرکتی سودآور باشد، مدیران و رهبران موفق باید آینده نگر باشند. این بدان معناست که آنها باید انگیزه داشته باشند و بتوانند فراتر از حال فکر کنند و برای آینده ای بهتر برنامه ریزی کنند.

 

مسئولیت پذیری:

 

از آنجایی که مدیران وظایف متعددی بر عهده دارند، مهم است که در محل کار مسئولیت پذیر باشند. این به معنای اولویت بندی وظایف آنها و تمرکز بر آنچه که باید برای شرکت انجام شود.

 

شفافیت:

مدیران همچنین باید در مورد وضعیت شرکت، اهداف آن و غیره شفاف باشند. به این معنا که باید صداقت را در کار خود در شرکت در اولویت قرار دهند. هر چه شما به عنوان یک مدیر شفاف تر باشید، کارمندان شرکت شما بیشتر به شما اعتماد خواهند کرد.

 

انگیزه:

شما به عنوان یک مدیر، نه تنها مسئول رهبری تیم خود هستید، بلکه مسئولیت اطمینان از اینکه تیم بهترین عملکرد را دارد نیز دارید.

 

تفویض وظایف:

به عنوان یک مدیر موفق، باید بتوانید کارها را بین شرکت و تیم ها به درستی توزیع کنید و وظایف هر فرد را به خوبی توضیح دهید.

 

فروتنی: مدیران موفق باید نسبت به کار و اعمال خود متواضع باشند. برای کارمندان مهم است که ببینند حتی مدیران هم ممکن است اشتباه کنند.

 

ثمین صابر یکی از بزرگترین کارآفرینان کشور ایران

ثابت قدم بودن و ایمان راسخ داشتن به کسب و کار

 

هیچ کس تا به حال نگفته است که دستیابی به موفقیت آسان است. گاهی علی رغم همه سخت‌کوشی‌ها و علایق کار با شکست مواجه می‌شود. اگر به گذشته بسیاری از افراد موفق امروز نگاه کنید می‌بینید که با دارا بودن همه خصوصیاتی که بدان اشاره‌ کرده‌ایم شکست‌هایی در حد ورشکستگی را در کارنامه عملکرد خود دارند اما به سرعت روی پای خود ایستاده‌اند تا آن شکست را سرآغاز شروع کاری بزرگ کنند.

 

رویکرد شما در صورتی که مبتنی بر ثبات قدم باشد و پذیرش رویارویی با شرایط مختلفی که گاهی ناامیدکننده است موفقیت نیز می‌تواند از آن شما باشد. این را باید بیاموزید که بعد از هر شکست و زمین خوردنی با قدرت هر چه تمام‌تر از جا برخیزید و کار را از سر بگیرید.

 

استواری شما در میزان اعتماد و باوری که به خود دارید نهفته است. به خاطر بسپارید که اگر ثابت قدم و استوار باشید هیچ چیز شما را نمی‌تواند متوقف کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.