تاریخ انتشار : یکشنبه 31 ژانویه 2021 - 16:30
کد خبر : 29673

جزئیات به‌روزرسانی نسخه ۸۹ گوگل کروم مشخص شد

جزئیات به‌روزرسانی نسخه ۸۹ گوگل کروم مشخص شد

جزئیات به‌روزرسانی ن..

جزئیات به‌روزرسانی نسخه ۸۹ گوگل کروم مشخص شد

گوگل به تازگی نسخه بتای جدیدی از مرورگر کروم خود منتشر کرده است که برخی از قابلیت‌های آینده آن را مشخص می‌کند. این ویژگی‌ها ابتدا توسط وب‌سایت Android Police مشاهده شده‌اند و با توجه به حضور در نسخه بتا، احتمالاً در نسخه‌های پایدار آینده هم شاهد استفاده از آن‌ها باشیم.

اولین ویژگی با نام Privacy Sandbox شناخته می‌شود و گوگل در معرفی آن، این‌گونه توضیح می‌دهد: «یک محیط ایمن برای شخصی‌سازی که از حریم خصوص کاربران نیز محافظت می‌کند.» گزارش مذکور اشاره می‌کند که کاربران می‌توانند با مراجعه به مسیر Settings، Privacy and Security و در نهایت Privacy Sandbox، آن را فعال کنند.

افزون بر این، گزارش منبع یاد شده اشاره می‌کند که نسخه ۸۹ کروم با تغییر برخی از عناصر پایه فید در پنجره‌های مرورگر عرضه خواهد شد. در حقیقت به نظر می‌رسد که گوگل قصد دارد موقعیت کارت‌های پیش‌فرضی را که مقالات مختلفی را پیشنهاد می‌کنند، تغییر دهد. گفته می‌شود فونت این قسمت‌ها نیز احتمالاً ابعاد بزرگ‌تری خواهند داشت و توضیح هر کارت به کلی حذف خواهد شد.

مورد بعدی که در نسخه بتا مشاهده شده است، با نام Site Info Popup شناخته می‌شود. طبق ادعاهای گزارش مذکور، این قابلیت به کاربر اجازه می‌دهد که با کلیک روی حرف «L» یا به عبارتی آیکون قفل کنار نوار نشانی مرورگر، به نشانی کامل، اطلاعات ایمنی صفحه مذکور و یک فهرست از دسترسی‌های اهدا شده به وب‌سایت مقصد دست یابد.

کروم

در نهایت وب‌سایت Android Police ادامه می‌دهد که گوگل در حال تلاش است تا قابلیت وب شیرینگ (Web Sharing) را به نسخه رومیزی مرورگر کروم اضافه کند. این قابلیت به وب‌اپلیکیشن‌ها اجازه می‌دهد که با محیط فهرست بومی سیستم عامل اندروید به دریافت و ارسال داده بپردازند. در حقیقت شرکت گوگل در این زمینه نیز بی‌کار ننشسته است و مدتی پیش شاهد معرفی محصولات جدیدی از خانواده کروم بوک بودیم. سامسونگ مدتی پیش در این زمینه اولین کروم بوک‌های مجهز به نمایشگرهای QLED را معرفی کرد.

محصول مذکور دارای یک نمایشگر AMOLED لمسی ۱۳.۳ اینچی با رزولوشن ۱۹۲۰ × ۱۰۸۰ است. این دستگاه افزون بر حسگر اثر انگشت، از قلم USI نیز پشتیبانی خواهد کرد. قلم USI که مخفف عبارت Universal Stylus Initiative است بین دستگاه‌های مختلفی پشتیبانی می‌شود و قادر به تشخیص ۴۰۹۶ سطح مختلف فشار از سوی کاربر است. این دستگاه جدید سامسونگ به ظرافت و باریکی مدل سال پیش نیست اما با وزن ۱.۲۳ کیلوگرم و ابعاد ۱۳.۰ میلی‌متری هنوز هم به سادگی قابل حمل و جابه‌جایی است. مدل سال ۲۰۲۰ با قیمت پایه ۱۰۰۰ دلار به فروش می‌رسد.

گلکسی کروم بوک ۲ با برچسب ۵۵۰ دلار، نیمی از این مبلغ قیمت گذاری شده است. با این حال شما در ازای پراخت این مبلغ تنها یک پردازنده اینتل سلرون ۵۲۵۰U (یک پردازنده ۱۵ واتی، ۲ هسته، ۲ رشته همراه با تراشه گرافیکی UHD) دریافت خواهید کرد. البته اگر این پردازنده قادر به راضی کردن شما نیست، قادر خواهید بود تا مدل دارای پردازنده نسل دهمی اینتل Core i3 10110U (۲ هسته، ۴ رشته و البته کلاک بالاتر) را انتخاب کنید.

بلندگوهای ۵ واتی این کروم بوک به قابلیت Smart AMP مجهز شده‌اند که براساس ادعای سامسونگ صدا را حدود ۱۷۸ درصد از حالت معمول بلند‌تر پخش می‌کنند. برای شرکت در جلسه‌های آنلاین (در این‌جا مخصوصاً گوگل میت) یک وب‌کم ۷۲۰p نیز تعبیه شده است. اگر شما به مکالمه کتبی علاقه بیشتری دارید، صفحه کلید دارای کلید‌های پهن‌تری هستند که خطاهای املائی را به حداقل می‌رسانند. در نهایت برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره قابلیت‌های جدید مرورگر کروم یا اخبار تازه شرکت گوگل، تکفارس را دنبال کنید.

0منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.