جزئیات گیم پلی بازی Elden Ring اعلام شد: تسخیر روح دشمنان!

بازی Elden Ring قبل از شروع نمایشگاه E3 2021 به طور کامل معرفی شد و فهمیدیم که این اثر جهان باز، دروازهی ورود به یک دنیای تماشایی با ویژگیهای منحصربهفرد است. استودیو FromSoftware کار سختی بهمنظور ..
بازی Elden Ring قبل از شروع نمایشگاه E3 2021 به طور کامل معرفی شد و فهمیدیم که این اثر جهان باز، دروازهی ورود به یک دنیای تماشایی با ویژگیهای منحصربهفرد است. استودیو FromSoftware کار سختی بهمنظور خلق یک اثر داستانی جهان باز دارد، زیرا که تابهحال تنها به ساخت عناوین اکشن مانند مجموعهی دارک سولز پرداخته و حال به دنبال ساخت وسیعترین بازی است. خوشبختانه هیدتاکا میازاکی بهخوبی با زیروبم ساخت چنین بازی وسیعی آشناست.
راز بازیهای استودیوی FromSoftware در آن است که هرلحظهی آن یک چالش برای فرد میسازد و خبری از دشمنان سادهلوح نیست. درواقع کشتن حریفان موجود، یک معما است که باید به دست بازیکننده حل شود. رسانهی IGN مصاحبهای جالب با میازاکی، کارگردان بازش داشته و از وی در مورد گیم پلی و چالشهای ساخت چنین اثری پرسیده شده است. بر اساس گفتههای میازاکی، هدف نهایی ایجاد یک سیستم مبارزه است که باید نسبت به مجموعههای قبلی، پویاتر و قابلانعطافتر باشد. توسعهدهندگان به دنبال آن هستند که جدال با حریفها را خاص و منحصربهفرد جلوه دهند. هیدتاکا میازاکی میگوید:
ما میخواستیم این اجازه را در اختیار بازیکننده قرار دهیم که المانهای مختلف را ترکیب کند و استراتژی خود را پیدا کند. این نکتهای است که نسبت به عناوین پیشین، بیشتر دنبالش بودیم و روی سطح تنوع و آزادی عمل در مبارزه، تمرکز ویژهای داشتیم.
تریلر گیمپلی بازی Elden Ring منتشر شد [Summer Game Fest]
در ادامه بیایید نگاهی به ویژگیهای گیم پلی بازی Elden Ring بیندازیم.
ویژگیهای گیم پلی بازی Elden Ring
اگر به مجموعههای قبلی استودیو نگاه کنیم، میبینیم که چندان هم خشک و تکبعدی نبودهاند و بازیکنان همیشه راهی دیگر بهمنظور کشتن غولها و باسهای آخر پیدا میکنند. درواقع همین ویژگی باعث میشود تا بارها در دنیای سولز بچرخیم و راه تازهای بهمنظور شکست دشمن پیدا کنیم. بازی الدن رینگ آزادی عمل کاملی در اختیار بازیکننده قرار میدهد و خوشبختانه دیگر لازم نیست به دنبال پیدا کردن روش تازهای هنگام مبارزه باشیم زیرا که سبک مبارزهی هر فرد با دیگر متفاوت خواهد بود. اما چه ویژگیهایی خواهیم دید؟
1- حذف مکانیسم رستاخیز
اگر Sekiro را بازی کرده باشید، میدانید که با هر بار مرگ، در یک نقطهی خاص از مبارزه زنده خواهید شد. این مکانیسمی است که استودیو از آن بهعنوان «رستاخیز» یاد میکند. بر اساس صحبتهای میازاکی، خبری از چنین مکانیسمی در بازی نیست و بازیکننده میان مبارزه زنده نمیشود. توسعهدهندگان یک سری المانهای جدید معرفی کردهاند که جریان بازی را برقرار خواهد کرد.
2- توجه کمتر روی میزان استقامت
استقامت یا استامنیا، ویژگی مهم بازیهای مجموعهی دارک سولز است. اتمام میزان استقامت میتواند باعث مرگ فوری شود و بازیکننده باید استراتژی مناسبی بهمنظور استفاده از آن داشته باشد. میازاکی در مورد میزان استقامت میگوید که تمرکز کمتری روی این المان وجود دارد اما این به معنی حذف کامل آن نیست:« بله مؤلفهی استقامت همچنان وجود دارد اما حس میکنم که تأثیر کمتری روی بازیکننده دارد. ما میخواهیم الدن رینگ محدودیت کمتری نسبت به عناوین قبلی داشته باشد.»
- ۸ نکته که از تریلر گیم پلی بازی Elden Ring فهمیدیم
3- مخفیکاری در بازی بسیار ساده است
مکانیسم مخفیکاری هم بخشی از بازی Elden Ring را تشکیل داده اما بسیار ساده خواهد بود. میتوان آرامتر و سینهخیز راه رفت یا اینکه وارد مناطق پوشیده از گیاه و چمن شد و خود را از دشمن پنهان کرد. میازاکی در این مورد میگوید: « ما میخواستیم موقعیتهایی ایجاد کنیم که بازیکننده بداند در جلوی خود و اطراف چه دارد و چطور میخواهد با آنها برخورد کند. درنتیجه مخفیکاری وجود دارد اما به شکلی ساده که اجازهی پیش آمدن احتمالات بیشتر را میدهد»
4- مهارتهای صدگانه
بازی الدن رینگ به بازیکن اجازهی استفاده از مهارتها (Skill) مختلفی را میدهد. بازیکننده میتواند از میان سلاحها و قابلیتهای مختلف انتخاب کند و شخصیت خود را همانطور که میخواهد بسازد. کارگردان بازی میگوید: « آزادید که شخصیت خود را با سلاحها و تجهیزات متفاوت بسازید. آزادید که وردهای جادو را هم یاد بگیرید. موقعیتهایی پیش میآید که میتوانید این مهارتها را بخرید اما بیشتر آنها در جهان بازی پنهانشدهاند و باید پیدایشان کنید و اینطور نیست که توسط سیستم درختی، تواناییهای تازهای به دست آوردید.
5- قابلیت ترکیب آیتم هنگام حرکت
شخصیسازی، مهمترین ویژگی گیم پلی بازی Elden Ring است و اجازهی ترکیب آیتم و ایجاد یک آیتم کاملاً جدید را میدهد. هیدتاکا میازاکی در این مورد میگوید:« میتوان آیتمهایی که پیدا میشود را حین حرکت ساخت و ترکیب کرد. منابع بیشتری هم برای بازیابی جان قهرمان بازی وجود دارد و دیگر قرار نیست به سبک گذشته و سنتی بجنگید. نکتهی کلیدی، ایجاد حس پیشرفت و مداومت است و ما میخواهیم که بازیکننده، جریان بازی را حفظ کند.»
6- ارواح دشمنان قابل تسخیر خواهد بود
میدانیم که دنیای بازی Elden Ring بر اساس فانتزی و خیال ساختهشده و به همین دلیل، المانهای جادویی در سراسر گیمپلی خود را نشان خواهند داد. برای نمونه، بازیکننده قادر به تسخیر روح دشمن شکستخورده خواهد بود و این دشمن بهعنوان متحد، تغییر نقش خواهد داد. انواع و اقسام ارواح وجود دارند که به بازیکن کمک زیادی خواهند کرد. میازاکی میگوید : «ارواح گزینههای استراتژیک جالبی جلوی بازیکن قرار میدهند و البته بهزودی خواهید فهمید که آنها همان دشمن سابق هستند و تنها به کنترل شما درآمدهاند و در اصل همان نیمه خدا هستند»
- تاریخ انتشار بازی Elden Ring اعلام شد
بسیاری از رسانهها و علاقهمندان به بازی، باور دارند که این قابلیت مانند پوکیمان خواهد بود و بازیکننده میتواند به شکار دشمنان و ارواح بپردازد و از آنها استفاده کند. حضور جرج آر.آر مارتین بهعنوان یکی از نویسندگان ارشد، قطعاً به رشد بازی الدن رینگ کمک کرده است. میازاکی در بخش دیگری از صحبتهایش از تأثیر آقای مارتین روی داستان صحبت کرده که در مطالب بعدی به آن خواهیم پرداخت.
بازی Elden Ring روز ۲۱ ژانویه ۲۰۲۲ برابر با ۱ بهمن ۱۴۰۰ برای کنسولهای نسل هشتم و نهم و کامپیوتر منتشر خواهد شد.
منبع: IGN
نوشته جزئیات گیم پلی بازی Elden Ring اعلام شد: تسخیر روح دشمنان! اولین بار در پارسی گیم پدیدار شد.
برچسب ها :Elden Ring ، FromSoftware ، اخبار ، اخبار بازی
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
شما باید وارد شوید تا نظر بنویسید.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0