تاریخ انتشار : دوشنبه 17 اکتبر 2022 - 13:14
کد خبر : 505551

خدمات پرستاری در منزل شامل چه مواردی می شود؟

خدمات پرستاری در منزل شامل چه مواردی می شود؟

خدمات پرستاری در منزل به گونه‌ای است که فردی آموزش دیده میتواند از بیمار نگهداری کند و در این رابطه تجربه کافی و دانش لازم را دارد. افراد دوره های تجربی و آموزشی را سپری می‌کنند و برای اجرای دستورالعمل های پزشک مهارت ها و توانایی لازم را به دست می آورند و به همین

خدمات پرستاری در منزل به گونه‌ای است که فردی آموزش دیده میتواند از بیمار نگهداری کند و در این رابطه تجربه کافی و دانش لازم را دارد. افراد دوره های تجربی و آموزشی را سپری می‌کنند و برای اجرای دستورالعمل های پزشک مهارت ها و توانایی لازم را به دست می آورند و به همین جهت به عنوان پرستار معرفی می شوند.

خدمات پرستاری در منزل می تواند به صورت ۲۴ ساعت و شبانه روزی باشد و حضور بیمار در منزل و نگهداری و مراقبت از آن توسط پرستار نباید دارای منع پزشکی باشد؛ برای بیماری های مختلفی ممکن است نیاز به تجهیزات ویژه وجود داشته باشد که می توان از اجاره تجهیزات پزشکی استفاده کرد اما اگر پزشک اینگونه دستور بدهد که حتماً بیمار در محیط بیمارستان حضور داشته باشد استفاده از خدمات پرستاری در منزل صحیح نیست.

پرستار بیمار دارای وظایف مشخصی است که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مسئولیت پذیر بودن بیمار در اولویت قرار دارد و باید با توجه به وضعیت بهداشتی فردی بیمار اقدام به تنظیم برنامه مراقبتی روزانه نمایند.
  • پرستار باید انواع تزریقات را به صورت منظم انجام بدهد و به تغذیه بیمار نیز نظارت کافی داشته باشد
  • تمام کارهایی که یک پرستار انجام می دهد باید به صورت مرتب و با حوصله باشد
  • متعهد و وفادار باشد؛ نیاز است که حتماً به عوارض داروی بیمار توجه کند و اقدامات لازم را به منظور پیشگیری از زخم دیابت در نظر داشته باشد و همچنین مدیریت دارویی بیمار را به خوبی انجام بدهد
  • نظارت به مصرف منظم دارو به واسطه پزشک، مراقبت از زخم های دیابتی و پیشگیری از زخم بستر و… جزء وظایف پرستار محسوب می شود که نیاز به حساسیت و دقت بالایی دارد.

لزوم استفاده از خدمات پزشکی در منزل چیست؟

استفاده از خدمات پزشکی در منزل فقط مختص زمانی نیست که یک بیمار را از محیط بیمارستان به منزل انتقال میدهیم بلکه برای شرایط دیگری نظیر مراقبت از سالمند در منزل یا مراقبت از کودک در منزل نیز قابل استفاده است.

زمانی که یک فرد بیمار از بیمارستان به منزل منتقل میشود و دوران بیماری را در منزل سپری می‌کند قطعاً با حضور در خانواده و خانه روحیه بهتری خواهد داشت و راحت‌تر می‌تواند با بیماری مقابله کند و البته عزیزان و خانواده هم در کنار او می توانند از اوضاع سلامت فردی بیمار به خوبی آگاه شوند و از نزدیک شاهد روند درمان باشند.از دیگر مزیت هایی که در خصوص استفاده از خدمات پرستاری در منزل وجود دارد به صرفه بودن آن نسبت به خدمات بستری در بیمارستان می باشد.

در چنین شرایطی احتمال اینکه بیمار به عفونت‌های بیمارستانی مبتلا شود وجود ندارد و می توان مطابق با وضعیت بیمار یک پرستار اختصاصی و منطبق را انتخاب نمود و تمام توجه و وقت خود را برای بیمار صرف می کند.

یکی دیگر از موضوعات مهم و اساسی که در خصوص خدمات پرستاری در منزل مطرح می‌شود ساعت کاری پرستار است که از طرف خانواده و با توجه به توصیه‌های پزشک مشخص می گردد؛ در صورتی که نیاز به ویزیت پزشک متخصص در منزل وجود داشته باشد میتوان در کنار پرستار از این خدمات نیز استفاده کرد.

 

خدمات پرستاری در منزل شامل چه مواردی می شود؟

 

دریافت بهترین خدمات پرستاری در منزل

گفتار درمانی، سونوگرافی در منزل، نوار قلب در منزل، رادیولوژی در منزل، پانسمان، فروش تجهیزات پزشکی، مشاوره روانشناسی، مراقبت از سالمند در منزل، مراقبت از کودک در منزل، فیزیوتراپی، تزریق سرم، پرستاری آی سی یو در منزل، آزمایشگاه آنلاین، داروخانه آنلاین، اجاره تجهیزات پزشکی، ویزیت پزشک متخصص در منزل، پزشک عمومی، خدمات پرستاری، تست پی سی آر و آزمایشگاه آنتی بادی از جمله خدماتی هستند که مجموعه معتبر آرین طب ارائه می دهد.

اگر نیاز به مشاوره دارید کافیست که با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید که به صورت رایگان مشاوره برای شما در نظر گرفته اند. فعالیت این مرکز به صورت 24 ساعته می باشد و دارای مجوزهای لازم از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می باشد که این موضوع به شما کمک می کند تا با اعتماد و اطمینان بیشتر آرین طب را انتخاب کنید.

یکی دیگر از خدماتی که توسط آرین طب در جهت آگاهی و اطلاع شما عزیزان انجام می گیرد اخبار و مقالات پزشکی است که کمک می کند تا شما بتوانید سطح دانش خود را در این زمینه افزایش بدهید.

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.