تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 اکتبر 2022 - 22:02
کد خبر : 505639

راز یک صبحانه لذیذ برای افزایش عملکرد مغز!

راز یک صبحانه لذیذ برای افزایش عملکرد مغز!

صبحانه از آن وعده های غذایی  است  که از قدیم الایام  به خوردن آن تاکید شده وهیچ مجله پزشکی ازاهمیت آن غافل نشده است؛ چراکه مواد مغذی و مفیدی که صبح وارد بدن می شود بیشترین تاثیر را روی عملکرد مغز و دیگر اندام های بدن در طول شبانه روز میگذارد. از موادی که در

صبحانه از آن وعده های غذایی  است  که از قدیم الایام  به خوردن آن تاکید شده وهیچ مجله پزشکی ازاهمیت آن غافل نشده است؛ چراکه مواد مغذی و مفیدی که صبح وارد بدن می شود بیشترین تاثیر را روی عملکرد مغز و دیگر اندام های بدن در طول شبانه روز میگذارد.

از موادی که در هنگام صبحانه در سفره جای میگیرد میتوان به نان، پنیر، کره و حلوا ارده و.. اشاره کرد که  بر طبق علاقه و ذائقه هر کس این انتخاب میتواند  متفاوت باشد. اما یکی از این مواد لبنی که از وجود آن در سفره صبحانه نمیتوان  چشم پوشی کرد پنیر خامه ای  است که از کودک گرفته تا پیر و جوان همه را مجذوب طعم بی نظیر خود کرده است.

پنیر خامه ای چیست؟

پنیر خامه ای یکی از پرطرفدارترین پنیر ها بوده که با طعم خوش و با بافت نرم و لطیفی که دارد دل هر فردی را می‌برد و علاوه بر مصرف در هنگام صبحانه یا عصرانه در شیرینی پزی و آشپزی نیز کاربرد زیادی دارد و میتوان دسر های فوق العاده ای از ترکیب آن با دیگر مواد خوراکی ایجاد کرد. در تهیه این محصول از شیر گاو و پنیر استفاده گردیده که سرشار از کلسیم، فسفر و پروتئین می باشد اما ناگفته نماند که چربی بالایی هم دارد برای مثال در یک قاشق غذاخوردی دارای صد کالری می باشد که مصرف زیاد آن به افرادی که دارای بیماری چربی  هستند، توصیه نمی شود.

راه های تولید  پنیر خامه ای

در کارخانه هنگام تولید پنیر خامه ای برای  از بین  رفتن باکتری های مضر خامه و شیر را پاستوریزه میکنند سپس با اضافه کردن اسیدلاکتیک بافت پنیر را به صورت نرم و یکنواخت شکل می دهند و در نهایت غظلت آن را  با اضافه کردن مواد افزودنی دیگر افزایش می دهند.

کاربردهای پنیر خامه ای

همانطور که در بالاتر گفته شد استفاده از پنیر خامه ای در صبحانه خلاصه نمیشود و کارایی آن بیشتر از این هاست. برای مثال:

این پنیر خوش طعم در تهیه چیزکیک های مختلتف مورد استفاده قرار مییرد و هنگام ترکیب با کمپوت انواع میوه ها لذت به یاد ماندنی را بریتان ایجاد میکند.

پیشنهاد میکنم برای یک بار هم که شده از پنیرخامه ای در هنگام خوردن خوراکی های گوناگون استفاده کنید. نمیدانید ترکیب پخش شدن این ماده بر روی چیپس یا شیرینی ها چه طعم بی نظیری دارد.

در هنگام نبود کره نیز در تهیه کیک ها، پوره سیب زمینی یا سوشی میتوانید از پنیر خامه ای استفاده کنید. البته از این محصول در دسر ها و انواع سس ها برای افزایش غلظت نیز مصرف می شود.

فواید استفاده از پنیر خامه ای
راز یک صبحانه لذیذ برای افزایش عملکرد مغز!2

ویتامینA  یک ویتامین محلول در چربی است که وجود آن در بدن ضروری بوده چراکه باعث قدرت بینایی انسان را بهبود می دهد و با پشتیبانی از سیستم  ایمنی بدن از بافت های بدن محافظت میکند. جالب است بدانید یکی از فواید مصرف روززانه پنیرخامه ای وجود مقدار قابل توجی از این ویتامین در آن است.

آنتی اکسیدان ها از بدن در مقابل  رادیکال های ازاد دفاع کرده و مانع بروز سرطان می شوند. پنیر خامه ای را نیز میتوان یک منبع برای انتی اکسیدان ها دانست همچنین با وجود آنتی اکسیدان های دیگری از جمله کاروتنوئیدی لوتئین و زاکزانتین به سلامت چشم ها کمک می کند.

چگونه از پنیرخامه ای نگهداری کنیم؟

پنیر خامه ای که هنوز درب آن را باز نکرده اید را میتوان تا پایان تاریخ انقضا در یخچال نگهداری کرد اما پس از بازکردن در توصیه میشود برای جلوگیری از فاسد شدن آن را در ظرف در بسته و در یخچال نگهداری کنید. اگر برای مدتی بیش از ده روز نمیخواهید از پنیر استفاده گنید میتوانید آن را در فریزر قرار دهید اما توجه داشته باشید که پس از بافت نرم پنیر دانه دانه شده و تغییر شکل می دهد.

خرید  پنیر خامه

میزان خرید و فروش پنیر خامه ای  مانند دیگر انواع لبنیات و افزایش رونق آن در فروشگاه های کوچک و بزرگ در تهران و سایر نقاط کشور نمایانگر علاقه‌مندی و تقاضای مردم به این محصول می‌باشد. از این رو پنیر خامه ای در انواع مختلف بسته بندی شده و به همین سبب قیمت آن ها در بازار با هم تفاوت دارد.

تولید  کنندگان محترم فراورده های لبنی  تمام تلاش خود را می کنند تا محصولات با کیفیت را با قیمت مناسب در اختیار هموطنان عزیز قرار دهند. شرکت آرادبرندینگ نیز یک بستر مطمئن برای خرید انواع پنیر خامه‌ای است که با پشتیبانی 24ساعته و مناسب‌ترین قیمت‌ها نگرانی شما را بابت تمامی مسائل از بین می‌برد. همچنین این شرکت در هر ساعت از شبانه روز  آماده مشاوره و ثبت سفارش است و امکان ارسال به تمام نقاط ایران را نیز دارد.

کلام آخر

در این مقاله درباره مواد مغذی برای صبحانه  و سپس آشنایی یا پنیرخامه ای به صورت کامل توضیح دادیم. درصورتی که در این‌باره ابهامی دارید با مراجعه به وبسایت آرادبرندینگ میتوانید با مشاوران تلفنی که در 24 ساعت شبانه روز آماده پاسخگویی به شما عزیزان می باشد، استفاده کنید.

 

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.