تاریخ انتشار : شنبه 5 مارس 2022 - 18:11
کد خبر : 503116

روسیه دسترسی به فیس بوک و توییتر را مسدود کرد

روسیه دسترسی به فیس بوک و توییتر را مسدود کرد

روسیه دسترسی به فیس بوک و توییتر را مسدود کرد در پی حمله روسیه به اوکراین، چندین شبکه اجتماعی دست به اقداماتی علیه این کشور زدند و حالا روسیه همه این شبکه‌های اجتماعی را مسدود است.
روسیه امروز اعلام ک..

روسیه دسترسی به فیس بوک و توییتر را مسدود کرد

در پی حمله روسیه به اوکراین، چندین شبکه اجتماعی دست به اقداماتی علیه این کشور زدند و حالا روسیه همه این شبکه‌های اجتماعی را مسدود است.

روسیه امروز اعلام کرد که علاوه بر شبکه‌های اجتماعی فیس بوک و توییتر، شبکه‌های خبری کشورهای غربی مانند بی‌بی‌سی و دویچه وله را نیز در کشور خودش مسدود می‌کند. روسیه حتی برخی از اپ استورها را نیز فیلتر کرده است. البته به نظر می‌رسد که اینستاگرام و گوگل پلی استور هنوز در روسیه قابل دسترس هستند و این کشور اقدامی برای مسدودسازی آن‌ها نکرده است.

مطالب مرتبط:

  • روسیه استخراج و خرید و فروش رمزارز را ممنوع می کند
  • ای ام دی فروش تراشه های خود در روسیه را متوقف کرد

فیس بوک در پی اقدام روسیه در اواکراین شروع به مسدود کردن خبرگزاری‌های روسی ماند راشاتودی و اسپوتنیک کرد و حتی محتواهایی که مربوط به رسانه‌های دولتی روسیه می‌شدند از روی پلتفرم خود حذف کرد. توییتر نیز در اقدام مشابهی شروع به حذف توییت‌هایی کرده است که شامل لینک‌های مربوط به رسانه‌های دولتی روسیه می‌شوند. گوگل نیز کانال‌های یوتیوب راشا تودی و اسپوتنیک را مسدود کرده است.

تیک تاک و مایکروسافت نیز اقدام به حذف خبرگزاری‌های دولتی روسیه از پلتفرم‌های خودشان کرده‌اند. مایکروسافت علاوه بر حذف اپلیکیشن‌های راشا تودی و اسپوتنیک از اپ استور خود، اقدام به حذف نتایج جستجوهای مرتبط با این خبرگزاری‌ها در موتور جستجوی بینگ کرده و تبلیغات این خبرگزاری‌ها را نیز از روی پلتفرم‌های خود حذف کرده است.

در هر حال، باید منتظر بمانیم و ببینیم که این جنگ رسانه‌ای درنهایت به کجا ختم می‌شود و اقدامات بعدی روسیه در این زمینه چه خواهد بود.

منبع: Techspot

منبع مقاله

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.