تاریخ انتشار : دوشنبه 18 ژانویه 2021 - 4:58
کد خبر : 12827

سامسونگ در آینده چیپست‌های اگزینوس را به کامپیوترها خواهد آورد

سامسونگ در آینده چیپست‌های اگزینوس را به کامپیوترها خواهد آورد

سامسونگ در آینده چیپ..

سامسونگ در آینده چیپست‌های اگزینوس را به کامپیوترها خواهد آورد

ارائه سری تراشه‌های اگزینوسِ سامسونگ روی دستگاه‌هایی به جزء گوشی های هوشمند، ممکن است پاسخ این شرکت به تراشه‌های ۵ نانومتری اپل M1 برای رایانه‌های مک تلقی شود. هرچند چیپست‌های ساخت سامسونگ در گوشی های هوشمند خود این شرکت مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما دیگر تولیدکنندگان نیز از این پردازنده‌ها استفاده می‌کنند؛ با این حال، به نظر می‌رسد این غول کره‌ای قصد دارد تراشه‌های خود را به غیر از گوشی های همراه، برای دستگاه‌های دیگر نیز عرضه کند. به گفته یک منبع مطلع، نخستین کامپیوترهایی که به تراشه‌های اگزینوس سامسونگ مجهز هستند، احتمالاً به زودی از راه می‌رسند.

تراشه‌های جدید اگزینوس احتمالاً به پردازنده گرافیکی AMD مجهز باشند

اخبار مرتبط با عرضه تراشه‌های اگزینوس سامسونگ برای دیگر دستگاه‌های پردازشی چیز جدیدی نیست؛ هرچند این گزارش‌ها تا این لحظه به واقعیت تبدیل نشده‌اند. با این حال، به تازگی منبع دیگری به این نکته اشاره کرده است که سامسونگ قصد دارد تراشه‌های ARM مبتنی بر اگزینوس ۱۰۰۰ را به رایانه‌های شخصی ویندوزی بیاورد. تراشه اگزینوس ۱۰۰۰ در حال حاضر به صورت رسمی با نام اگزینوس ۲۱۰۰ شناخته می‌شود و نخستین پرچمدار ۵ نانومتری این شرکت است که رقیب مستقیم پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸ نیز محسوب می‌شود.

اینک اما، منبعی با نام «The Galox» در توییتر خود گفته است که نمی‌تواند برای عرضه اگزینوس روی رایانه‌ها صبر کند. البته او صریحاً اشاره نکرده است که این چیپست‌های مبتنی بر ARM ابتدا روی نوت بوک‌ها پیاده می‌شوند. با این وجود، با توجه به عملکرد دوام باتری که این تراشه‌ها ممکن می‌سازند، به نظر می‌رسد نوت بوک‌ها بهترین گزینه برای دریافت این چیپست‌ها هستند. چندی پیش شایعه‌ای منتشر شد که نشان می‌داد سامسونگ در حال آزمایش تراشه SoC جدیدی با پردازنده گرافیکی AMD است که ظاهراً اسنپدراگون ۸۶۵ را در محک یا تست بنچمارک شکست می‌دهد.

اگزینوس برای کامپیوترها

نمی‌توانم صبر کنم!

ــ آنتونی (@TheGalox_) 17 ژانویه ۲۰۲۱

این موضوع نشان می‌دهد که این شرکت در حال کار روی راه‌حلی است که از پردازنده گرافیکی AMD برخوردار باشد؛ اما بعید به نظر می‌رسد که این اتفاق به این زودی‌ها رخ دهد. طبق گفته سامسونگ، این شرکت در حال همکاری با AMD است، بنابراین امیدواریم که طی ماه‌های آینده چیزهای مثبتی در این باره بشنویم. اگرچه گزارش‌ها نشان می‌دهند که این غول کره‌ای فرآیند توسعه چیپست‌های خود را دنبال می‌کند اما شرکت کوالکام نیز قطعاً بیکار نخواهد نشست. گزارش جدیدی منتشر شده که مدعی است یک چیپست اسنپدراگون در دست ساخت قرار دارد که به طور خاص، برای رقابت با تراشه اپل M1 توسعه می‌یابد.

باید منتظر ماند و دید که آیا این گزارش‌ها و شایعات حقیقت دارند و سامسونگ قصد دارد تراشه‌های اگزینوس را برای دستگاه‌هایی به جز گوشی های هوشمند نیز در دسترس قرار دهد یا خیر. مشخص است که عملکرد قابل تحسین اپل با تراشه M1 خود، تولیدکنندگان پردازنده‌ها را به تکاپو انداخته و موج جدیدی در بازار راه انداخته است.

0منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.