تاریخ انتشار : جمعه 25 مارس 2022 - 13:58
کد خبر : 504210

سونی بزرگ ترین حسگر تصویر دنیا را در دست ساخت دارد

سونی بزرگ ترین حسگر تصویر دنیا را در دست ساخت دارد

سونی بزرگ ترین حسگر تصویر دنیا را در دست ساخت دارد کمپانی سونی در سال‌ 1999 حسگرهای CMOS را تولید کرد و در سال 2000 نیز حسگر IMX001 را به بازار عرضه کرد. حالا پس از گذشت 20 سال، این شرکت 46 درصد از با..

سونی بزرگ ترین حسگر تصویر دنیا را در دست ساخت دارد

کمپانی سونی در سال‌ 1999 حسگرهای CMOS را تولید کرد و در سال 2000 نیز حسگر IMX001 را به بازار عرضه کرد. حالا پس از گذشت 20 سال، این شرکت 46 درصد از بازار حسگرهای تصویر را تحت کنترل خود داشته و در این مدت به موفقیت‌های بزرگی دست یافته است.

حسگرهای تصویر سونی از محبوبیت بالایی برخوردارند و برای مثال، حسگر IMX766 این شرکت در بیش از 100 گوشی مختلف استفاده شده است. این دوربین از دریچه‌ی دیافراگم 1/1.56 اینچی برخوردار بوده و سایز هر پیکسل آن نیز 1 میکرون است. توجه داشته باشید که هر چه دریچه‌ی دیافراگم و سایز پیکسل‌ها بیشتر باشد، حسگر نور بیشتری را دریافت می‌کند.

سونی

حالا سونی در حال کار روی بزرگ‌ترین حسگر تصویر بازار است. گفته می‌شود که رزولوشن این حسگر 50 مگاپیکسل بوده و فرمت اپتیکال آن نیز 1/1.1 اینچ خواهد بود. احتمالاً سونی این حسگر را با سیستم نام‌گذاری IMX8XX به بازار عرضه خواهد کرد. بر اساس گمانه‌زنی‌های اخیر، شرکت‌های شیائومی، هوآوی و ویوو اولین مشتریان این حسگر جدید خواهند بود.

نظر شما در مورد حسگرهای تصویر شرکت سونی چیست؟ به‌نظر شما در حال حاضر برترین حسگر تصویر جهان کدام است؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Gizchina

منبع مقاله

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.