تاریخ انتشار : یکشنبه 8 آگوست 2021 - 6:14
کد خبر : 43721

داکسیمیتی، شبکه اجتماعی پزشکان آمریکا، دارای نظرات ضد واکسیناسیون کرونا است

داکسیمیتی، شبکه اجتماعی پزشکان آمریکا، دارای نظرات ضد واکسیناسیون کرونا است

داکسیمیتی، شبکه اجتماعی پزشکان آمریکا، دارای نظرات ضد واکسیناسیون کرونا است بر اساس گزارش جدید سی ان بی سی، یک سایت شبکه‌های اجتماعی که مخصوص پزشکان است، دارای صدها نظر ضد واکسیناسیون ویروس کرونا به ه..

داکسیمیتی، شبکه اجتماعی پزشکان آمریکا، دارای نظرات ضد واکسیناسیون کرونا است

بر اساس گزارش جدید سی ان بی سی، یک سایت شبکه‌های اجتماعی که مخصوص پزشکان است، دارای صدها نظر ضد واکسیناسیون ویروس کرونا به همراه بسیاری از ادعاهای نادرست و نظریه‌های توطئه در مورد پست‌های مربوط به واکسن کرونا و بیماری همه گیر ویروس کووید ۱۹ است. داکسیمیتی محدود به متخصصان مراقبت‌های بهداشتی در ایالات متحده آمریکا است و قبل از پیوستن هر پزشکی به آن، هویت اعضا را تأیید می‌کند و هیچ کس که در سایت پست می‌کند، ناشناس نیست.

داکسیمیتی همچنین به کاربران اجازه نمی‌دهد مقاله یا داستان ارسال کنند. در عوض مواردی را از نشریات پزشکی و علمی و مقالات خبری اصلی ارسال می‌کند. هر کاربر دارای یک فید از محتوای تجمیعی است که بر اساس ترجیحات کاربر از جمله زمینه‌های پزشکی، برای آن‌ها سفارشی شده است.

سی ان بی سی گزارش داده است که اعضای داکسیمیتی می‌توانند در مورد مقالات مختلف اظهار نظر کنند، جایی که به نظر می‌رسد اطلاعات غلط و نظریه‌های توطئه در حال گسترش است. به عنوان مثال، نظرات مقاله اخیر در مورد ماسک صورت برای کودکان شامل بسیاری از پزشکان مخالف واکسن است و این افراد عنوان کرده‌اند که ماسک زدن کودکان مضحک است و نوعی کودک آزاری است.

این امر، علیرغم شواهد و راهنمایی‌های زیاد از سوی سازمان‌های بهداشت عمومی مبنی بر اینکه ماسک‌ها از شیوع ویروس جلوگیری می‌کند است و این واقعیت که هنوز واکسن کرونا برای کودکان زیر ۱۲ سال تأیید نشده است، باعث بروز نگرانی‌ها در مورد اظهار نظر این پزشکان شده است و علی رغم قوانین موجود در دستورالعمل‌های انجمن خود داکسیمیتی که انتشار اطلاعات غلط یا گمراه کننده را به عنوان زمینه‌ای برای حذف از سایت ذکر کرده است، چنین مواردی به وفور در این وب سایت مشاهده می‌شود.

مطالب مرتبط:

  • مایکروسافت به خاطر کرونا به کارمندان خود ۱۵۰۰ دلار اهدا می کند

  • فیس بوک جواب اتهامات بایدن درباره انتشار اخبار جعلی درباره کرونا در این شبکه اجتماعی را داد

  • بایدن: هر آمریکایی برای تزریق واکسن کرونا ۱۰۰ دلار پاداش می‌گیرد

داکسیمیتی قرار است نتایج سه ماهه اول خود در مورد نظرات مربوط به واکسن کرونا را در ۱۰ آگوست منتشر کند. این شرکت که در سال ۲۰۱۰ تأسیس شد، آی پی او خود را در ماه ژوئن راه اندازی کرد و در دفترچه آن اعلام کرد که ۱.۸ میلیون عضو دارد که ۸۰ درصد پزشکان ایالات متحده آمریکا را شامل می‌شود.

این شرکت بلافاصله به درخواست اظهار نظر از سوی د ورج در مورد نظرات ضد واکسیناسیون در روز شنبه پاسخ نداد. در هر صورت، اظهار نظر ضد واکسیناسیون در میان پزشکان امری غیر معمول، عجیب و حتی خطرناک است. افرادی که چنین نظراتی را در وب سایت داکسیمیتی مشاهده می‌کنند، نسبت به واکسیناسیون سوء ظن پیدا می‌کنند و ممکن است باعدم تزریق واکسن کرونا، جان خود و دیگران را به خطر بیاندازند. نظر شما چیست؟ آیا تزریق واکسن کرونا برای شخص مضر است؟ آیاعدم تزریق واکسن کرونا با توجه به جهش این ویروس در هر چند ماه اقدام عاقلانه‌ای است؟ دیدگاه‌های خود را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: The Verge

منبع مقاله

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.