تاریخ انتشار : شنبه 11 ژوئن 2022 - 5:14
کد خبر : 504736

سیستم های یو پی اس مدولار چیست؟

سیستم های یو پی اس مدولار چیست؟

یک سیستم یو پی اس مدولار شامل کابینتی است که به عنوان یک قاب یو پی اس شناخته می شود که در آن ماژول های یو پی اس برای ارائه یک آرایه برق اضطراری که می تواند به صورت ان + ایکس برای افزونگی یا ان برای ظرفیت مرتب شود، نصب می شود. یک یو

یک سیستم یو پی اس مدولار شامل کابینتی است که به عنوان یک قاب یو پی اس شناخته می شود که در آن ماژول های یو پی اس برای ارائه یک آرایه برق اضطراری که می تواند به صورت ان + ایکس برای افزونگی یا ان برای ظرفیت مرتب شود، نصب می شود. یک یو پی اس مدولار می تواند به صورت عمودی تا حداکثر ظرفیت قاب یو پی اس مقیاس شود. فریم های یو پی اس را می توان به صورت موازی برای ایجاد مقیاس پذیری افقی نصب کرد. یک قاب یو پی اس ممکن است قابلیت قرار دادن سینی های باتری کشویی را نیز داشته باشد. در مواردی که اینطور نیست، باتری به صورت خارجی در یک کابینت باتری جداگانه یا روی پایه باتری قرار می گیرد.

کاربرد های یو پی اس ماژولار بسیار زیاد است به شکلی که یو پی اس ماژولار برای بانک، مراکز درمانی، صنعتی و … کاربرد دارد.

 

مزایای یو پی اس ماژولار چیست؟

بارگذاری خودکار با اندازه مناسب به یک یو پی اس مدولار اجازه می دهد تا در مصرف انرژی صرفه جویی کند. فقط ماژول‌های یو پی اس مورد نیاز برای پشتیبانی از بار و حفظ انعطاف‌پذیری ان + ایکس باید در هر زمان تغذیه شوند. هر ماژول دیگری که در قاب یو پی اس تعبیه شده است را می توان برای صرفه جویی در مصرف انرژی در حالت خواب قرار داد. این فرآیند می تواند در یک دوره زمانی چرخه شود تا اطمینان حاصل شود که تمام ماژول های یو پی اس برای پشتیبانی از بار استفاده می شوند.

سیستم های یو پی اس مدولار چیست؟

تفاوت یو پی اس ماژولار و مونوبلاک چیست؟

یو پی اس مونوبلاک یک سیستم ظرفیت ثابت است و تنها راه برای اضافه کردن ظرفیت اضافی، اضافه کردن یک سیستم یو پی اس دیگر با همان رتبه است. به عنوان مثال، برای یک یو پی اس 100 کیلوولت آمپر مونوبلاک، یک یو پی اس 100 کیلو ولت آمپر اضافی باید در پیکربندی ظرفیت موازی اضافه شود، حتی اگر تنها ظرفیت اضافی مورد نیاز 25 کیلو ولت آمپر باشد. در یک UPS ماژولار، یک ماژول یو پی اس 25کاوا را می توان به فریم یو پی اس 125کاوا اضافه کرد.

آیا منبع تغذیه ماژولار فضای کمتری نسبت به یک یو پی اس معمولی مصرف می کند؟

یک یو پی اس ماژولار معمولاً 35 تا 50 درصد فضای کارآمدتر برای یک مرکز داده یا اتاق سرور و جمع و جورتر از یک یو پی اس نوع مونوبلاک سنتی است. این بستگی به اندازه قاب یو پی اس انتخاب شده در ابتدا و محل قرارگیری باتری ها دارد. برخی از فریم های یو پی اس نیز دارای بخشی برای قرار دادن سینی های باتری کشویی هستند.

 

مشخصات سیستم مدولار

ماژول‌های یو پی اس معمولاً در ضریب توان واحد که کاوات = کاوا یعنی 25کاوا = 25کاوا رتبه‌بندی می‌شوند. هنگامی که ظرفیت بار کل (بر حسب کیلووات) مشخص شد، تعداد کل ماژول های قدرت را می توان محاسبه کرد:

 

بار کیلووات / اندازه ماژول یو پی اس= تعداد ماژول های یو پی اس مورد نیاز

 

ممکن است ماژول‌های یو پی اس اضافی برای دستیابی به افزونگی ان + ایکس یو پی اس موازی اضافه شوند. رایج ترین روش اضافه کردن یک ماژول دیگر برای افزونگی. N + 1 است

 

هنگامی که تعداد ماژول های یو پی اس مشخص شد، مرحله بعدی انتخاب اندازه فریم یو پی اس است. یک سازنده سیستم های قدرت مدولار معمولی ممکن است دو یا سه اندازه قاب را ارائه دهد. قاب را می توان به طور کامل یا جزئی پر کرد (با ماژول های یو پی اس). بهترین روش این است که اجازه دهید یک تا دو اسلات (در صورت وجود) برای گسترش آینده.

 

قاب یو پی اس مدولار دارای تابلو برق لازم برای اتصال یو پی اس به منبع تغذیه محلی و اتصال خروجی از ماژول های یو پی اس به عنوان یک سیستم به بار (های) متصل شده است. قاب یو پی اس همچنین باید دارای آرایش کلی بای پس استاتیک و سوئیچ بای پس تعمیر و نگهداری باشد. این سوئیچ ها ممکن است در برخی از ماژول های یو پی اس نیز تعبیه شده باشند.

 

منابع تغذیه اضطراری ماژولار نسبت به سیستم‌های یو پی اس تک بلوک از جمله طرح‌های مبتنی بر ترانسفورماتور و بدون ترانسفورماتور قیمت بالایی دارند

سیستم های یو پی اس مدولار چیست؟

تعمیر و نگهداری و سرویس سیستم قدرت مدولار

با یک یو پی اس مدولار، میانگین زمان معمول تعمیر حدود 30 دقیقه است. این به دلیل این واقعیت است که ماژول ها را می توان در حالی که سیستم یو پی اس عملیاتی است تعویض کرد. یک یو پی اس مونوبلاک ممکن است بسته به اینکه کدام مونتاژ یا پی سی بی نیاز به تعویض دارد، ام تی تی آر حدود 1-2 ساعت داشته باشد. بنابراین نگهداری و سرویس یک سیستم مدولار آسان‌تر است و زمان مهندس سرویس در محل می‌تواند صرف بازجویی از گزارش‌های عملیاتی یا بازرسی مجموعه باتری شود.

 

یک سیستم مدولار میانگین زمان مشابهی بین خرابی (ام تی بی اف) تا یک یو پی اس بدون ترانسفورماتور مونوبلاک حدود 200000 خواهد داشت. این همان چیدمان سوئیچ استاتیکی است که ممکن است در قاب ماژول یو پی اس متمرکز یا در هر ماژول یو پی اس غیرمتمرکز باشد.

یو پی اس انعطاف پذیری

سیستم‌های ماژولار بهتر می‌توانند به اتاق سرور یا مرکز داده کمک کنند تا الزامات «در دسترس بودن بالا» -2-2 (کلاس 3) را برای دستیابی به 99.995٪ (چهار نه) برآورده کند. این سطح دسترسی به پیکربندی اضافی نیاز دارد، که با یک سیستم یو پی اس مدولار که در آن یک ماژول یو پی اس اضافی می‌تواند افزونگی ان+1 را فراهم کند، راحت‌تر می‌توان به آن دست یافت. در یک یو پی اس مونوبلاک، یک منبع تغذیه اضطراری کامل دیگر باید به موازات منبع اصلی نصب شود تا افزونگی ان+1 فراهم شود. این نه تنها از نظر سرمایه گذاری، بلکه هزینه های نصب و راه اندازی نیز پرهزینه تر است.

 

بسته های باتری ماژولار یو پی اس

دو نوع تنظیم مجموعه باتری برای یک سیستم یو پی اس مدولار وجود دارد. اولی مجموعه باتری های اسید سرب سنتی با شیر تنظیم شده و دومی مجموعه ای از باتری های لیتیوم یونی است. فناوری باتری سرب اسید نوع استاندارد مورد استفاده در تاسیسات منبع تغذیه بدون وقفه بوده است. باتری ها با عمر طراحی 5 و 10 ساله در دسترس هستند و معمولاً به ترتیب در سال های 3-4 و 7-8 جایگزین می شوند. فن آوری باتری سرب اسید به ویژه برای برنامه های برق آماده به کار از جمله یو پی اس مدولار مناسب است. یک مجموعه باتری اسید سرب معمولی ظرف 24 ساعت تا 80 درصد شارژ می شود.

 

باتری‌های لیتیوم یون یا لیتیوم یون عمر طراحی طولانی‌تری بین 10 تا 15 سال دارند و به جایگزینی محبوب برای اسید سرب تبدیل می‌شوند. اگرچه یک مجموعه باتری لیتیومی 20٪ به اضافه قیمت نسبت به اسید سرب برتری دارد، قیمت باید در طول عمر باتری و توانایی لیتیوم یون برای پشتیبانی از چرخه های شارژ / دشارژ بیشتر تنظیم شود. یک باتری لیتیوم یونی می تواند ظرف 2 تا 3 ساعت تا 80 درصد ظرفیت شارژ شود. باتری های لیتیوم یون.

 

به ویژه برای کاربردهای مرکز داده، باتری‌های لیتیوم یون می‌توانند علاوه بر زمان شارژ سریع‌تر، چندین مزیت را نیز به همراه داشته باشند. در مقایسه با باتری‌های یو پی اس سرب اسید، باتری‌های لیتیومی حدود 30 درصد فشرده‌تر هستند که منجر به ردپای کوچکی برای یک دستگاه یو پی اس مدولار و مجموعه باتری می‌شود.

 

باتری های لیتیومی نیز تحمل حرارت بیشتری دارند. یک باتری اسید سرب باید محیطی بین 20-25C داشته باشد. به ازای هر 1 درجه افزایش بیش از 30 درجه سانتیگراد، عمر طراحی به نصف می رسد. باتری‌های لیتیومی متحمل هستند و می‌توانند دماهای محیطی بالاتری را تحمل کنند (همانطور که وسایل الکترونیکی مورد استفاده در یک یو پی اس مدولار وجود دارد) که منجر به بارهای خنک‌کننده کمتر می‌شود.

 

بیشتر سیستم‌های یو پی اس مدولار مدرن، تنظیمات سیستم‌افزاری را برای مجموعه‌های شارژ خود در نظر می‌گیرند تا باتری‌های اسید سرب و لیتیوم را در خود جای دهند. پیکربندی همچنین ممکن است یک گزینه ساخت کارخانه باشد.

 

مجموعه باتری‌های یو پی اس مدولار می‌توانند از فناوری باتری تشکیل شده و به عنوان کارتریج باتری پلاگین یا در کابینت‌های باتری خارجی یا پایه‌های باتری روکش دار یا باز نصب شوند. گزینه های نصب فیزیکی موجود به نام تجاری و محدوده یو پی اس خاص است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.