تاریخ انتشار : یکشنبه 6 مارس 2022 - 10:18
کد خبر : 503152

هشت نکته و ترفند برای دوام بیشتر شارژ گلکسی‌های سامسونگ

هشت نکته و ترفند برای دوام بیشتر شارژ گلکسی‌های سامسونگ

به گزارش کافه دانش نسل فعلی گوشی‌های موبایل بسیار قدرتمندتر و البته باریک‌تر شده‌اند و به شما این امکان را می‌دهند تا از قابلیت‌های متنوع و پیشرفته آن بهره ببرید. استفاده از قابلیت‌های گوشی‌های هوشمند اما محدودیت زمانی دارد و تا هنگامی که شارژ گوشی تمام نشود می‌توانید با آن کار کنید. با وجود اینکه

به گزارش کافه دانش نسل فعلی گوشی‌های موبایل بسیار قدرتمندتر و البته باریک‌تر شده‌اند و به شما این امکان را می‌دهند تا از قابلیت‌های متنوع و پیشرفته آن بهره ببرید. استفاده از قابلیت‌های گوشی‌های هوشمند اما محدودیت زمانی دارد و تا هنگامی که شارژ گوشی تمام نشود می‌توانید با آن کار کنید. با وجود اینکه گوشی‌های جدیدتر به شارژرهای فوق سریع چند 10 واتی مجهز هستند اما همچنان داشتن باتری‌هایی با شارژ بیش از یک روز، یک رویا محسوب می‌شود. 

در این شرایط رعایت یکسری از ترفندهای ساده و راحت کمک می‌کند تا بتوانیم ساعت‌های بیشتری از گوشی استفاده کنیم و شارژ گوشی سریع تخلیه نشود. در این مطلب راه ‌حل‌هایی را معرفی می‌کنیم که به کمک آنها می‌توانید حداقل یک روز کامل تلفن همراه هوشمند خود را روشن نگه دارید. پس اگر شما هم همواره با این مسئله درگیر هستید ادامه مطلب را از دست ندهید.

 

۱- روشنایی صفحه نمایش خود را کاهش دهید

با این کار نگهداری شارژ توسط گوشی شما به طور قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند، به خصوص برای دستگاه‌هایی با صفحه نمایش بزرگتر و واضح‌تر (یعنی با پیکسل های بیشتر). توجه داشته باشید که شما تنها زمانی به روشنایی 100 درصد نیاز دارید که هنگام ظهر و بیرون از منزل باشید. چرا که در این ساعات از روز خورشید در درخشان‌ترین حالت خود قرار دارد. در غیر این صورت می‌توانید میزان روشنایی تلفن همراه خود را کاهش دهید. البته اکثر گوشی‌های هوشمندی که اخیرا تولید می‌شوند دارای تنظیمات Adaptive Brightness هستند که به دستگاه این اجازه را می‌دهد تا به طور خودکار تنظیم شود پس فراموش نکنید که آن را روشن کنید.

برخی از دستگاه‌های جدید، مانند گلکسی اس 22 سامسونگ و گلکسی زد فولد 3، دارای نرخ تازه‌سازی بالای صفحه نمایش تا 120 هرتز هستند که نمایش روان‌تری را ارائه می‌کند، اما همین موضوع باعث می‌شود که شارژ تلفن شما زودتر تخلیه شود. برای جلوگیری از این مسئله می‌توانید تنظیم نرخ تازه‌سازی تطبیقی (adaptive refresh rate) ​​را فعال کنید تا نمایشگر گوشی بسته به نوع محتوایی که مشاهده می‌کنید، به طور خودکار تنظیم و شارژ تلفن همراه شما مدت زمان بیشتری حفظ شود.

 

۲- تم صفحه و تصویر زمینه را به تیره تغییر دهید

تصاویر زمینه یا والپیپرهایی که رنگ و تم تیره دارند در کاهش مصرف باتری موثر هستند. برای این کار در گوشی‌های اندرویدی کافیست به برنامه Launcher گوشی خود بروید و روی تنظیمات کلیک کنید. از آنجا، می‌توانید تصاویر پس زمینه مختلف را انتخاب کنید. گوشی‌های جدید سامسونگ، از جمله گلکسی‌های Z Fold3 و Z Flip3 و همچنین S22، دارای حالت Dark هستند که به طور خاص برای افزایش عمر باتری و سهولت کار با گوشی در هنگام شب طراحی شده است. حتی می‌توانید برنامه‌ای برای حالت تاریک تنظیم کنید تا در ساعت خاصی هر روز روشن شود.

 

۳- زمان روشن ماندن صفحه نمایش را کوتاه کنید

می‌توانید با خاموش نگه داشتن صفحه ‌نمایش در مواقعی که به آن نیاز ندارید، در مصرف شارژ گوشی خود صرفه‌جویی کنید. با این کار همچنین می‌توانید از لمس‌ها و شماره‌گیری‌های تصادفی نیز جلوگیری کنید. بهتر است که بازه زمانی روشن ماندن نمایشگر تلفن همراه خود را به 15 ثانیه کاهش دهید.

 

۴- برنامه‌های پرمصرف را غیرفعال کنید

بسیاری از برنامه‌هایی که استفاده می‌کنید، دائما برای شما اعلان می‌فرستند و همیشه به شبکه اینترنت متصل هستند. همین موارد خود باعث می‌شود که مقدار زیادی از شارژ گوشی شما مصرف شود. اما چگونه می‌توان جلوی آن را گرفت؟

در گوشی‌های سامسونگ کافیست این مراحل را انجام دهید.

  • به منوی تنظیمات گوشی بروید
  • گزینه Battery and Device Care  را انتخاب کنید
  • وارد منوی باتری و پس از آن قسمت Background Usage Limits شوید
  • در این قسمت با غیرفعال کردن برنامه‌های پرمصرف می‌توانید عمر شارژ باتری را افزایش دهید

برای اینکه بتوانید همچنان از برنامه‌هایی مثل گوگل مپ، اسپاتیفای و اپلیکیشن‌های استریم گوشی خود استفاده کنید قبل از توقف آنها، نقشه‌ها، فهرست‌های پخش و پادکست‌ها را دانلود کنید. همچنین می‌توانید اعلان‌های سایر برنامه‌ها را خاموش کرده و فعالیت پس‌زمینه آن‌ها را محدود کنید. در مجموع، این تغییرات باعث می‌شود که در طول روز تلفن همراه شما مدت زمان بیشتری شارژ خود را نگه دارد. 

 

۵- حالت صرفه جویی در مصرف انرژی را روشن کنید

زمان‌هایی هست که شارژ دستگاه شما به 15 درصد و یا زیر آن می‌رسد؛ در این مواقع شما با انجام اقداماتی، می‌توانید تمام شدن کامل شارژ و خاموش شدن گوشی را به تعویق بیندازید. 

حالت صرفه جویی در مصرف انرژی (power-saving)، در دستگاه های گلکسی یک ویژگی هوشمند است که به طور خودکار روشنایی و وضوح صفحه نمایش را کاهش می‌دهد، سرعت پردازنده را محدود و استفاده از شبکه پس زمینه را متوقف می کند. در نتیجه این کارها شارژ گوشی شما از حالت معمول خیلی دیرتر تمام می‌شود. 

در جدیدترین گوشی‌های هوشمند سامسونگ، یک حالت اضطراری (Emergency Mode) نیز وجود دارد که در قسمت ایمنی و اضطرار (Safety and Emergency) در بخش تنظیمات یافت می‌شود. این ویژگی به شما امکان می‌دهد که باتری خود را حتی برای چند روز حفظ کنید، اما بهتر است بدانید که با فعال کردن این ویژگی شما فقط به برنامه‌ها و ویژگی‌های اصلی دسترسی خواهید داشت. همچنین پیامی با موقعیت مکانی شما به مخاطب انتخابی ارسال می‌کند تا آنها بتوانند ببینند شما و گوشی‌تان کجا هستید.

 

۶- GPS را خاموش کنید 

یکی دیگر از مواردی که به وسیله آن می‌توانید شارژ گوشی خود را حفظ کنید خاموش کردن مکان‌یاب (GPS) تلفن همراه است. مکان‌یاب گوشی‌های هوشمند به دلیل تعداد بالای برنامه‌هایی که به آن متصل می‌شود، شارژ زیادی را از گوشی شما تخلیه می‌کند. برای حل این قضیه شما دو راه دارید یکی اینکه به طور کامل مکان‌یاب خود را خاموش کنید اما اگر این کار را بکنید دیگر از خیلی از برنامه‌هایی که وابسته به مکان‌یاب هستند نمی‌توانید استفاده کنید. راه دوم این است که مکان‌یاب گوشی را خاموش کرده و از این طریق برنامه‌هایی را که به آن متصل می‌شوند شناسایی کنید، سپس هر برنامه‌ای را که به نظرتان اضافی می‌آید به طور جداگانه غیرفعال کنید.

 

۷- رومینگ داده را خاموش کنید

اتصال به اینترنت 4G و 5G که فوق سریع هستند، انرژی گوشی را خیلی زود تخلیه می‌کند، به خصوص اگر سیگنال سلولی ضعیفی داشته باشید. اگر در یک منطقه دورافتاده یا کوهستانی سفر می‌کنید و شارژ گوشی و روشن ماندن آن برایتان مهمتر از اتصال است، می توانید به طور موقت رومینگ داده را خاموش کنید. راه‌حل سریع‌تر این است که حالت هواپیما (Airplane Mode) را روشن کنید، اگرچه این کار همه سرویس‌ها از جمله Wi-Fi را مسدود می‌کند. 

 

۸- از مدیریت عملکرد هوشمند استفاده کنید

با فعال کردن سیستم مدیریت عملکرد هوشمند (intelligent performance management) می‌توانید ضمن صرفه‌جویی در زمان خود، مصرف شارژ باتری را کاهش دهید. برای فعال کردن این حالت کافیست در منوی تنظیمات گوشی به بخش Battery and Device Care بروید و سیستم مدیریت عملکرد هوشمند را روشن کنید. باید بدانید که موتور هوش مصنوعی گلکسی Z Fold3، Z Flip3 و سری S22 به اندازه کافی هوشمند است تا عادات شما را یاد بگیرد و بر این اساس مصرف باتری را بهینه کند. همچنین می‌توانید برنامه‌ها را به‌صورت دستی تنظیم کنید، از جمله زمان روشن یا خاموش کردن Wi-Fi و یا نور صفحه نمایش.

با رعایت نکات گفته شده ضمن صرفه‌جویی در مصرف شارژ باتری، ساعات استفاده از گوشی را افزایش می‌دهید و به دنبال میزان بهره‌وری عملکردتان ارتقا می‌یابد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.