تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 سپتامبر 2022 - 8:39
کد خبر : 505280

شرایط لازم برای ثبت نام آزمون کارشناسی رسمی دادگستری 1401:

شرایط لازم برای ثبت نام آزمون کارشناسی رسمی دادگستری 1401:

اغلب افراد هنگام برخورد با اختلافات مختلف به جهت حل مشکل خود اقدام به حضور در دادگاه را می نمایند. اما گاها” ممکن است که قاضی دادگاه درمورد موضوعی خاص از مهارت و علم کافی و تخصصی برخوردار نبوده باشد در این صورت پرونده مورد نظر به کارشناس مربوطه در این حوزه ارجاع داده می

اغلب افراد هنگام برخورد با اختلافات مختلف به جهت حل مشکل خود اقدام به حضور در دادگاه را می نمایند. اما گاها” ممکن است که قاضی دادگاه درمورد موضوعی خاص از مهارت و علم کافی و تخصصی برخوردار نبوده باشد در این صورت پرونده مورد نظر به کارشناس مربوطه در این حوزه ارجاع داده می شود .درواقع کارشناسان مربوطه با کمک و بهره گیری از علم و مهارت وسیع خود شروع به داوری و حل مسئله می نمایند .این کارشناسان از طریق برگزاری آزمون کارشناسان رسمی که از سمت مراجع قوه قضاییه  و همچنین دادگستری در سال 1401 انجام می ‌گیرد انتخاب و گزینش می‌ گردند .همچنین در این میان سازمان سنجش و آموزش کشور نیز نقش متصدی مربوطه را در جهت امور ثبت نام و همچنین برگزاری این آزمون برعهده دارد .اگرچه تمامی جزئیات مربوط به شرایط حضور در آزمون در داخل دفترچه راهنمای ثبت نام مشخص گردیده ولی بهرحال ما در ادامه به بیان مجموعه این ضوابط می‌پردازیم تا داوطلبان با بهره ‌گیری از اطلاعات کافی در این خصوص اقدام به ثبت نام در این آزمون را نمایند.

شرایط لازم جهت ثبت نام آزمون کارشناسان رسمی دادگستری 1401:

ابتدا لازم است برای اینکه در این آزمون شرکت کنید در مورد رشته های مختلف کارشناسی و وظایف کارشناس رسمی دادگستری اطلاعات کامل تری به دست بیاورید که در این خصوص پیشنهاد میکنیم حتما به سایت کارشناسان رسمی دادگستری گروه مفروز به آدرس: https://mafrooz.com/    سری بزنید.

جهت ثبت نام آزمون کارشناسی رسمی دادگستری سال 1401 دارا بودن دو دسته شرایط عمومی و اختصاصی در داوطلبان لازم و ضروری می‌باشد.

شرایط عمومی ثبت نام آزمون کارشناسی رسمی دادگستری 1401:

  • برخورداری از مدرک لیسانس و همچنین داشتن سابقه کار مربوط به رشته خود به مدت 5 سال
  • داشتن تابعیت ایرانی
  • عدم سوء شهرت و همچنین عدم تجاهر به فسق و فجور
  • برخورداری از حداقل 25 سال سن تمام
  • عدم پیشینه کیفری
  • معتاد نبودن به مواد مخدر
  • متعهد بودن به نظام و همچنین قانون اساسی
  • برخورداری از کارت پایان خدمت و یا ارائه گواهی مربوط به معافیت در هنگام اخذ پروانه مربوط به کارشناسی رسمی
  • پایبندی به دین اسلام یا هرکدام از ادیان مشخص شده در قانون اساسی
  • وفادار بودن و تبعیت از نظام جمهوری اسلامی
  • برخورداری از تاییدیه پزشک کانون مبنی بر برخورداری از سلامت جسمانی لازم
  • عدم عضویت، وابستگی و یا هرگونه فعالیت در گروههای هواداری غیرقانونی
  • نداشتن محکومیت به انفصال دائم از مشاغل کارشناسی

تمامی این موارد همگی از شرایط عمومی ثبت نام آزمون کارشناسی رسمی دادگستری 1401 می ‌باشد.اما بهتر است داوطلبان نسبت به موارد دیگری ازجمله مراحل ثبت نام، میزان ظرفیت آزمون و سایر موارد به کسب اطلاعات دقیق‌تر نیز بپردازند.

شرایط اختصاصی جهت ثبت نام آزمون کارشناسی رسمی دادگستری 1401:

همانطور که ذکر کردیم جهت ثبت نام آزمون کارشناسی رسمی دادگستری 1401 علاوه بر داشتن مجموعه شرایط عمومی باید از گروهی شرایط اختصاصی نیز برخوردار گردید که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

  • برخورداری از حداقل مدرک مربوط به کارشناسی از یکی از دانشگاههای با اعتبار خارج یا داخل کشور.

نکته مهم اینکه مگر در موارد خاص داوطلب قادر به ثبت نام در رشته‌ی تحصیلی غیر خود می‌باشد اما به طور کلی باید در رشته تحصیلی خود اقدام به ثبت نام نماید.

  • گذشت پنج سال از دریافت مدرک لیسانس داوطلب تا هنگام ثبت‌نام در آزمون کارشناسی رسمی و همچنین دارا بودن میزان سابقه کاری وابسته به رشته تحصیلی به مدت پنج سال.
  • داوطلب ثبت نام آزمون کارشناسی رسمی به هیچ عنوان نباید مدرک کارشناسی رسمی در این رشته و یا دیگر رشته ها را دارا باشد.به عنوان مثال کارشناس رسمی قوه قضاییه هرگز قادر به ثبت نام در آزمون کارشناسی رسمی دادگستری نخواهد بود مگر در صورت باطل نمودن پروانه قبلی خود.

بومی بودن داوطلب با استانی که قرار است در آن آزمون دهد.

نکته مهم دیگر اینکه از آنجا که سابقه فعالیت پنج ساله‌ی متقاضی بعد از دریافت مدرک کارشناسی لحاظ میگردد به همین علت لازم است تا داوطلب به مدت پنج سال بعد از اخذ مدرک کارشناسی خود سابقه کار در همان رشته تحصیلی و یا زیرگروههای خود را دارا باشد.

همچنین به علت عدم وجود منابع مورد نیاز جهت آزمون کارشناسی رسمی در دفترچه، داوطلبان لازم است تا جهت اطلاع از منابع آزمون، به آزمون های مربوط به سالهای گذشته رجوع نمایند.

شرایط لازم برای ثبت نام آزمون کارشناسی رسمی دادگستری 1401:

امتیازات قانونی و سهمیه های مربوط به ثبت نام در آزمون کارشناسان رسمی دادگستری 1401:

از آنجا که حدود 30 درصد از تمام ظرفیت مربوط به پذیرش آزمون کارشناسی رسمی دادگستری سال 1401 به متقاضیان دارای واجد شرایط سهمیه اختصاص پیدا نموده است بهتر دانستیم تا با مهمترین این سهمیه ها در این آزمون آشنا گردیم.

  • ایثارگران برخوردار از 25 درصد سهمیه شامل:

جانبازان با هر میزان و هردرصدی از درجه جانبازی، گروه آزادگان بدون درنظر داشتن میزان زمان اسارت، خانواده شهدا اعم از همسر شهید و همچنین خواهران و برادران و فرزندان شهدا، فرزندان و همسران افراد آزاده با سابقه اسارت یک سال ویا بیشتر.

  • ایثارگران برخوردار از 5 درصد سهمیه شامل:

افراد رزمنده ای که به مدت حداقل شش ماه به صورت داوطلبانه در جبهه های جنگ حضور داشته اند، همچنین فرزندان و همسران رزمندگانی که به صورت داوطلبانه دارای حضور فعال در جبهه ها بوده اند، فرزندان تمامی جانبازان زیر 25 درصد درجه جانبازی، تمامی فرزندان آزادگانی که دارای سابقه اسارت به مدت کمتر از یک سال هستند.

همچنین بهتر است این نکته را نیز خاطر نشان نمود که علاوه بر کانون کارشناسان دادگستری، مرکز کارشناسان رسمی قوه قضاییه نیز جزء نهادهایی بوده که وظیفه برگزاری آزمون کارشناسی رسمی دادگستری را دارا میباشد البته شرایط و ضوابط جهت امر ثبت نام ،چگونگی برگزاری آزمون، کلیه دروس مربوط به امتحان  و همچنین چگونگی و تمامی مراحل گزینش داوطلب در این آزمون دارای درجه تفاوتهایی با آزمون کارشناسی رسمی دادگستری می باشد.

درادامه به ذکر چندین مورد دیگر از موارد مورد نیاز جهت قبولی و انتخاب در آزمون کارشناسی رسمی دادگستری سال 1401 می پردازیم:

برخورداری از میزان سن حداقل 25 سال تا روز آخر ثبت نام آزمون.

بومی بودن داوطلبان با شهری که قرار است در آن در آزمون شرکت نماید.

همانطور که گفتیم تمامی داوطلبان جهت گزینش باید دارای پنج سال سابقه فعالیت مرتبط با رشته تحصیلی خود باشند اما نکته مهم اینکه رد شدن یا نشدن بیمه هیچ مانعی برای این امر نمیباشد.

همچنین ثبت نام این آزمون به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش امکان پذیر میباشد.

مدارک مورد نیاز جهت داوطلبان آزمون کارشناسی رسمی دادگستری سال 1401:

عکس پرسنلی، شناسنامه، کارت ملی، گواهی پایان و یا معافیت از خدمت، گواهی سابقه کار، مدرک کارشناسی که داوطلبان حاضر باید اسکن تمامی این موارد را در فرمت jpg  ارسال نمایند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.