تاریخ انتشار : سه‌شنبه 2 فوریه 2021 - 7:30
کد خبر : 31643

فعالیت استودیوهای داخلی Google Stadia متوقف شد

فعالیت استودیوهای داخلی Google Stadia متوقف شد

کلاود گیمینگ و پردازش ابری سال گذشته از پشت ابرها خارج شد و شرکت‌های مختلف حاضر در صنعت بازی‌های ویدیویی، از پلتفرم‌های آنلاین رونمایی کردند. گوگل یکی از این شرکت‌ها بود که با دست‌پر و امید زیادی، Goo..

کلاود گیمینگ و پردازش ابری سال گذشته از پشت ابرها خارج شد و شرکت‌های مختلف حاضر در صنعت بازی‌های ویدیویی، از پلتفرم‌های آنلاین رونمایی کردند. گوگل یکی از این شرکت‌ها بود که با دست‌پر و امید زیادی، Google Stadia را بنیان نهاد. پلتفرم استادیا با جذب مدیران مشهور شرکت‌هایی مانند EA و برداشتن قدم‌های بزرگ، سریعاً به یک پلتفرم مورد انتظار بدل شد و نوید آینده‌ای روشن را به سران گوگل داد؛ این پلتفرم امروز قدمی به سمت عقب برداشت.

یکی از سیاست‌های گوگل، ساخت بازی توسط استودیوهای داخلی و انحصاری بود اما با توجه به مشکلات پیش‌آمده برای استادیا و عدم استقبال بازی بازها، تمامی استودیوهای داخلی استادیا تعطیل‌شده‌اند. تابه‌حال خبرهای اندکی از بازی‌های تحت توسعه گوگل منتشرشده و هیچ بازی از خروجی این شرکت بیرون نیامده و تعطیلی استودیوهای آن، اتفاق عجیبی نیست.

گوگل با انتشار بیانیه‌ای، دلیل تعطیلی استودیوهای داخلی را هزینه بالا اعلام کرده است. این شرکت باور دارد که استودیوها می‌توانستند به هدف در نظر گرفته‌شده برسند اما تمرکزها به سمت پشتیبانی از همکاران Stadia و کشاندن بازی‌های بیشتر به این سرویس چرخیده است.

ساخت بازی‌های درجه‌یک از صفر، نیاز به سالها توسعه و سرمایه گذری قابل‌توجهی دارد و البته، هزینه‌ها هم به‌صورت تصاعدی بالا می‌روند. با توجه به تمرکز ما روی ساخت و توسعه بیشتر فناوری استادیا و عمیق کردن روابط تجاری با شرکایمان؛ تصمیم بر توقف سرمایه‌گذاری روی استودیوهای داخلی گرفتیم. ما فرصت فوق‌العاده برای کار با شرکایمان داریم و به دنبال یک‌ راه‌حل برای صنعت بازی با استفاده از زیرساخت‌های فنی و پیشرفته Stadia هستیم. باور داریم که در بلندمدت، این بهترین مسیر برای استادیا خواهد بود و باعث رشد صنعت هم خواهد شد.

با تعطیلی استودیوهای داخلی گوگل، توسعه‌دهندگان و مدیران معروف آن مانند Jade Raymond به کار در پست‌های دیگری مشغول خواهند شد و گوگل کسی را از کار، برکنار نخواهد کرد. گوگل در انتهای بیانیه از تمرکز جدی روی آینده کلاود گیمینگ صحبت کرده و اینکه به رشد سرویس استادیا ادامه خواهد داد. نظر شما چیست؟

منبع: NintendoLife

نوشته فعالیت استودیوهای داخلی Google Stadia متوقف شد اولین بار در پارسی گیم پدیدار شد.

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.