تاریخ انتشار : دوشنبه 10 می 2021 - 7:54
کد خبر : 36266

هر آنچه باید قبل از انتشار بازی Mass Effect Legendary Edition بدانید

هر آنچه باید قبل از انتشار بازی Mass Effect Legendary Edition بدانید

استودیو BioWare سال گذشته انتشار بازی Mass Effect Legendary Edition را برای پلتفرم PC تائید کرد. اخیراً اطلاعات زیادی از بازی منتشرشده و شاهد معرفی ویژگی‌های تازه چه در زمینه گرافیک و چه گیم پلی بوده‌..

استودیو BioWare سال گذشته انتشار بازی Mass Effect Legendary Edition را برای پلتفرم PC تائید کرد. اخیراً اطلاعات زیادی از بازی منتشرشده و شاهد معرفی ویژگی‌های تازه چه در زمینه گرافیک و چه گیم پلی بوده‌ایم. اخیرا فهمیدیم که روند ساخت بازی به اتمام رسیده است پس بیایید هر آنچه باید قبل از انتشار این بازی بدانیم را با هم دیگر بخوانیم.

پکیج Legendary بازی Mass Effect شامل چه محتوایی است؟

بازی Mass Effect Legendary Edition شامل سه‌گانه ریمستر شده به‌علاوه 40 بسته الحاقی و محتوای جانبی است که شامل پک سلاح‌های مختلف و آیتم‌های مخصوص هم می‌شود. البته خبری از حالت تمرینی هولوگرافیک و بسته الحاقی Pinnacle Station نیست زیرا که کد منبع آن‌ها گم‌شده است و استودیو باور دارد که این بخش‌ها ارزش کد نویسی دوباره را ندارند.

بازی Mass Effect Legendary Edition حالت مولتی پلیر Mass Effect 3 را هم در برندارد و تجربه‌ای کاملاً آفلاین است. استودیو برای گنجاندن سه بازی در یک نسخه، منو خاصی طراحی کرده و می‌توان ازآنجا بازی را انتخاب کرد و البته تمامی تصمیمات و فعالیت‌های شما هم به نسخه‌های بعدی بازی انتقال پیدا می‌کند.

بازی Mass Effect Legendary Edition معرفی شد

هر سه بازی به‌طور بصری ریمستر شده‌اند و ویژگی‌های تازه‌ای مانند پشتیبانی از رزولوشن 4K، قابلیت HDR و دایرکت ایکس 11 اضافه‌شده است. همچنین بافت‌های بازی و نورپردازی ازاین‌رو به آن رو شده‌اند و خوشبختانه پشتیبانی از مانیتورهای فوق پهن (21:9) هم اضافه‌شده و محدودیت فریم ریت هم روی PC برداشته‌شده است.

بازسازی یا ریمستر؟

جواب دادن به این سؤال اندکی پیچیده است. درواقع نسخه اول سری تغییرات بصری بیشتری نسبت به نسخه دوم و سوم دریافت کرده و به‌خصوص سیستم مبارزه و رابط کاربری آن به‌شدت تغییریافته است. این تغییرات منطقی است زیرا که نسخه اول بیشتر به یک بازی نقش‌آفرینی شبیه بود و سیستم مبارزه در نسخه‌های بعدی بهبود یافت. درنتیجه باید بگوییم که بیشتر توجه استودیو به بازی Mass Effect 1 بوده است.

Mass-Effect-Legendary-Edition-Comparison

رابط کاربری، مبارزات و گزدش در دنیای بازی به سطح نسخه‌های بعدی رسیده و شاهد نشانه‌گیری بهتر و کنترل مناسب هم‌تیمی‌ها هستیم. خوشبختانه وسیله نقلیه Mako هم فراموش نشده و نحوه حرکت عجیب‌وغریب آن رفع شده است. استودیو اگرچه تمامی تغییرات زیادی اعمال کرده اما به بخش ماجراجویی آن دست نزده است. مک والترز، مدیر پروژه در این مورد می‌گوید:

اولین سؤال این است که اگر ما این بازی را ریمستر می‌کنیم آنگاه باید گرافیک چطور باشد؟ پروژه ما سریعاً به یک برنامه باستان‌شناسی تبدیل شد و دقیقاً مانند آن‌ها در حال کنار زدن خاک کنار اتومبیل‌های موجود بودیم و هر بار چیزهای بیشتری کشف می‌کردیم. اوایل می‌خواستیم بازی را روی موتور آنریل 4 ببریم اما مشخص شد که این کار تمام بازی را به هم می‌ریزد و به همین دلیل پشیمان شدیم. بعدها به تغییر داستان و شخصیت‌ها فکر کردیم اما باور داشتیم که این می‌تواند خاطرات طرفداران را خراب کند و سریعاً آن را کنار گذاشتیم.

Mass-Effect-Legendary-Edition

بخش مولتی پلیر بازی Mass Effect 3 چه خواهد شد؟

مک والترز، مدیر پروژه، در ادامه صحبت‌هایش از حذف بخش مولتی پلیر نسخه سوم صحبت کرده است. او گفته که پرداختن به چنین بخشی دردسر بزرگی برای استودیو BioWare خواهد ساخت و باید مشکلات زیادی رفع شوند. او می‌گوید:

ما همان اوایل این گزینه را بررسی کردیم و باید بگوییم که خب باحالت کراس پلی چه‌کار خواهید کرد؟ با افرادی که حالا بخش مولتی پلیر را بازی می‌کنند چه؟ این باعث ایجاد یک شکاف می‌شود و این تازه چالش‌های اولیه است. اگر دقیق نگاه کنیم، کار و تلاش بسیار زیادی برای ریمستر آن بخش لازم است و من فکر می‌کنم که تمرکز ما روی تجربه داستانی است و اگرچه خودم عاشق بخش چند نفره هستم اما در آخر باید بگویم که بازی Mass Effect Legendary Edition معرفی بهتری برای سه‌گانه اصلی خواهد بود.

حالت فوتو مود چطور خواهد بود؟

ازآنجایی‌که کیفیت بصری سه‌گانه مس افکت در بازی Mass Effect Legendary Edition افزایش‌یافته است، وجود بخش فوتو مود یکی از الزامات به‌حساب می‌آید. طرفداران بازی‌های ویدیویی علاقه زیادی به تهیه تصاویر خیره‌کننده از بازی‌ها دارند و خوشبختانه این اثر هم باقابلیت Photo Mode همراه خواهد بود. در زیر می‌توانید نگاهی به چند اسکرین شات تهیه‌شده از بخش فوتو مود بیندازید.

Mass-Effect-Legendary-Edition-Photo-Mode Mass-Effect-Legendary-Edition-Photo-Mode Mass-Effect-Legendary-Edition-Photo-Mode Mass-Effect-Legendary-Edition-Photo-Mode

بر اساس تصاویر منتشرشده، باید بگوییم که حالت فوتو مود را می‌توان با متوقف کردن بازی و از طریق منو فعال کرد. گزینه‌های مختلفی مانند تنظیم عمق میدان، نورپردازی، فیلترهای مختلف، کنترل حرکات شخصیت‌ها و… در بازی حاضر هستند. پس خود را آماده دریافت یک پکیج کامل کنید.

گرافیک بازی چه اندازه تغییر کرده است؟

توسعه بازی Mass Effect Legendary Edition ابتدا توسط هوش مصنوعی جلو برده شد و سپس تیم‌های مختلف شروع به کار روی تک‌تک بافت‌های بازی کردند. استودیو به دنبال آن بود که رزولوشن تمامی بافت‌های گرافیکی را افزایش دهد و این با دو روش انجام شد: ابتدا محدودیتی که موتور گرافیکی برای حجم بافت‌ها ایجاد کرده بود، برداشته شد و هوش مصنوعی به‌منظور افزایش رزولوشن به‌کاربرده شد. این کار باعث شد تا رزولوشن بیش از 16 برابر افزایش یابد.

Mass-Effect-Legendary-Edition-Comparison

طراح‌های بازی در مرحله بعدی وارد شدند و تمامی صحنه‌ها را دوباره بررسی و در مورد تغییرات تصمیم‌گیری کردند. این‌طور بود که فرایند ارتقاء گرافیکی شروع شد. اگر به تریلرهای منتشرشده از بازی نگاه کنیم، می‌بینیم که شخصیت‌ها واقعی‌تر به نظر می‌رسند و نورپردازی هم به سطح بازی‌های امروزی نزدیک شده است. البته ازآنجایی‌که بازی از موتور آنریل 3 استفاده می‌کند، دست توسعه‌دهندگان برای تغییرات اساسی بسته بوده است.

خوشبختانه مدیر بخش طراحی بازی اصلی هم در فرایند ریمستر شرکت داشته و توانسته بخش طراحی را به خود مدیریت کند.

سیستم موردنیاز بازی Mass Effect Legendary Edition

خوشبختانه به‌منظور اجرای بازی نیازمند یک سیستم عجیب‌وغریب نیستید و تنها کافی است فضای خالی زیادی روی رایانه خود داشته باشید. درواقع حجم فایل اصلی بازی حدود 100 گیگابایت است و حدود 20 گیگابایت هم آپدیت روز اول خواهیم داشت، پس 120 گیگابایت فضای خالی روی سیستم داشته باشید.

حداقل سیستم مورد نیاز :

OS: 64-bit Windows 10
Processor: Intel Core i5 3570 or AMD FX-8350
Memory: 8 GB RAM
Graphics: GPU: NVIDIA GTX 760, AMD Radeon 7970 / R9280X GPU RAM: 2 GB Video Memory
DirectX: Version 11
Storage: 120GB available space

سیستم پیشنهادی :

OS: 64-bit Windows 10
Processor: Intel Core i7-7700 or AMD Ryzen 7 3700X
Memory: 16 GB RAM
Graphics: GPU: NVIDIA GTX 1070 / RTX 200, Radeon Vega 56, GPU RAM: 4 GB Video Memory
DirectX: Version 11
Storage: 120GB available space

تاریخ انتشار

بازی Mass Effect Legendary Edition روز 14 مه 2021 برابر با 24 اردیبهشت 1400 روی دو شبکه استیم و Origin عرضه خواهد شد.

منبع: PCGAMER

نوشته هر آنچه باید قبل از انتشار بازی Mass Effect Legendary Edition بدانید اولین بار در پارسی گیم پدیدار شد.

منبع خبر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.