تاریخ انتشار : دوشنبه 22 می 2023 - 20:04
کد خبر : 506394

قفسه های فلزی انباری را چطور انتخاب کنیم ؟

قفسه های فلزی انباری را چطور انتخاب کنیم ؟

در حوزه مدیریت انبار و فضای انبارداری، یکی از عوامل اساسی موفقیت، سازماندهی و بهینه سازی فضای انبار است. با توجه به این نکته، اهمیت قفسه‌ فلزی انبارداری برای نگهداری و جابجایی محصولات به صورت سالم و درست، قابل توجه است. در این مقاله، به معرفی انواع قفسه‌های انبارداری و نکاتی که باید در نظر

در حوزه مدیریت انبار و فضای انبارداری، یکی از عوامل اساسی موفقیت، سازماندهی و بهینه سازی فضای انبار است. با توجه به این نکته، اهمیت قفسه‌ فلزی انبارداری برای نگهداری و جابجایی محصولات به صورت سالم و درست، قابل توجه است. در این مقاله، به معرفی انواع قفسه‌های انبارداری و نکاتی که باید در نظر گرفت، پرداخته خواهد شد. با مطالعه این مقاله، مدیران و کارکنان فضای انبار، می‌توانند انتخابی درست و هوشمندانه برای قفسه‌های انبارداری خود داشته باشند که در نهایت، منجر به بهبود کارایی و بهره وری در فضای انبار خود شوند.

انواع قفسه‌های انبارداری

  1. قفسه‌های پالتی (Pallet Racking)
  2. قفسه‌های انبارداری سبک (Light-duty shelving)
  3. قفسه‌های انبارداری سنگین (Heavy-duty shelving)
  4. قفسه‌های انبارداری موبایل (Mobile shelving)
  5. قفسه‌های انبارداری درب دار (Closed shelving)
  6. قفسه‌های انبارداری باز (Open shelving)
  7. قفسه‌های انبارداری زاویه دار (Angle shelving)
  8. قفسه‌های انبارداری بسته بندی شده (Packaging shelving)
  9. قفسه‌های انبارداری فولادی (Steel shelving)
  10. قفسه‌های انبارداری آویزان (Hanging shelving)
  11. قفسه‌های انبارداری چند طبقه (Multi-level shelving)
  12. قفسه‌های انبارداری دیواری (Wall shelving)
  13. قفسه‌های انبارداری پیچ و مهره ای (Boltless shelving)
  14. قفسه‌های انبارداری ترولی (Trolley shelving)
  15. قفسه‌های انبارداری آبجکت (Object shelving)
  16. قفسه‌های انبارداری نیمه صنعتی (Semi-industrial shelving)
  17. قفسه‌های انبارداری صنعتی (Industrial shelving)
  18. قفسه‌های انبارداری خودرو (Automotive shelving)
  19. قفسه‌های انبارداری پروانه ای (Cantilever shelving)
  20. قفسه‌های انبارداری آهنی (Iron shelving)
  21. قفسه‌های انبارداری پیچیده (Complicated shelving)
  22. قفسه‌های انبارداری آرشیوی (Archive shelving)
  23. قفسه‌های انبارداری کنترل شده دما (Temperature-controlled shelving)
  24. قفسه‌های انبارداری شیشه ای (Glass shelving)
  25. قفسه‌های انبارداری بیمارستانی (Hospital shelving)

نکات دستورالعمل نصب قفسه‌های فلزی به عنوان تجهیزات فروشگاهی

نصب قفسه‌های فلزی به عنوان تجهیزات فروشگاهی، نیازمند رعایت دستورالعمل‌های ایمنی و توصیه‌های فنی است. در زیر تعدادی از این نکات را برای شما ذکر می‌کنم:

  1. رعایت شرایط ایمنی: قبل از نصب قفسه‌های فلزی، باید از ایمنی محیط اطمینان حاصل شود و اطمینان حاصل شود که قفسه‌ها به صورت ایمن و بدون خطر برای افراد نصب می‌شوند.
  2. محاسبه وزن و بار قابل تحمل: قبل از نصب قفسه‌ها باید وزن و بار قابل تحمل قفسه‌ها محاسبه شود و از طریق استفاده از الگوریتم‌های تحلیلی، اطمینان حاصل شود که قفسه‌ها قادر به تحمل بار موردنظر هستند.
  3. تهیه ابزار و تجهیزات لازم: برای نصب قفسه‌های فلزی، نیاز به تهیه ابزارهایی مانند مته، پیچ گوشتی، مواد بسته‌بندی و… دارید.
  4. زمینه بتنی: قبل از نصب قفسه‌های فلزی باید اطمینان حاصل شود که زمینه بتنی که قرار است قفسه‌ها بر روی آن نصب شوند، به دلیل قابلیت تحمل وزن مناسب است.
  5. رعایت دستورالعمل تولید کننده: باید دستورالعمل تولید کننده را برای نصب قفسه‌های فلزی به عنوان تجهیزات فروشگاهی به دقت مطالعه کرده و تمامی نکات فنی و ایمنی را رعایت کرد.
  6. استفاده از سیستم‌های پایه: برای ایجاد استحکام و بلندی بیشتر، باید از سیستم‌های پایه استفاده کرد.
  7. تراز کردن: باید قفسه‌ها را درست تراز کرد تا از ریزش

دستورالعمل نصب قفسه فلزی به عنوان تاسیسات انبارداری

نصب قفسه انباری به عنوان تاسیسات انبارداری به دقت و دانش فنی و ابزارهای مناسب نیاز دارد. این دستورالعمل برای نصب قفسه فلزی به عنوان تاسیسات انبارداری به شما کمک می‌کند تا به طور صحیح و ایمن این کار را انجام دهید.

مراحل نصب قفسه فلزی:

  1. پیش از هر چیز، مکانی را که قرار است در آن قفسه نصب شود، بررسی کنید. مطمئن شوید که محیط کافی برای نصب و استفاده از قفسه وجود دارد و هیچ مانعی برای نصب قفسه وجود ندارد.
  2. قفسه‌ها را بر اساس دستورالعمل سازنده مونتاژ کنید. معمولاً این شامل اتصال میله‌های عمودی و افقی به همراه مهره‌ها و پیچ‌ها است. برای این کار از ابزار مناسب استفاده کنید.
  3. برای نصب قفسه، ابتدا قفسه را در محل نصب تعیین کنید. سپس مطمئن شوید که قفسه کاملاً عمودی است و به طور دقیق در محل قرار گرفته است.
  4. قفسه را به دیوار یا ستون‌های ساختمان بچسبانید. برای این کار، از پیچ‌ها و گیره‌های مناسب استفاده کنید. معمولاً سازندگان قفسه‌ها به شما گیره‌های مناسب برای نصب قفسه را توصیه می‌کنند.
  5. اگر قفسه بر روی زمین نصب می‌شود، مطمئن شوید که آن را روی یک سطح صاف و بدون چین و چروک نصب کنید. همچنین، از رانده شدن قفسه جلوگیری کنید.

اهمیت قفسه بندی انبار و فروشگاه

قفسه بندی انبار و قفسه فروشگاهی به عنوان یکی از عوامل مهم در مدیریت موثر فضای انبار و فروشگاه شناخته شده است. با ایجاد قفسه‌های منظم و بهینه شده، فضای انبار و فروشگاه به صورت مرتب و بهینه سازی شده و این امر منجر به افزایش بهره وری، کاهش زمان صرف شده برای پیدا کردن محصولات و کاهش خطاهای احتمالی در جابجایی و نگهداری محصولات می‌شود. همچنین، با استفاده از قفسه بندی در فروشگاه، محصولات به صورت منظم و جذاب قرار می‌گیرند و به این ترتیب، بهبود تجربه خرید مشتریان و افزایش فروش کمک می‌کند. در کل، اهمیت قفسه بندی در انبار و فروشگاه برای بهبود عملکرد و بهره وری، افزایش رضایت مشتریان و افزایش سودآوری قابل توجه است.

 

منبع : https://www.ikea.com

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.