تاریخ انتشار : دوشنبه 10 می 2021 - 13:50
کد خبر : 36369

اپلیکیشن زوم از قابلیت ویژه‌ای روی تبلت های آیپد برخوردار شد

اپلیکیشن زوم از قابلیت ویژه‌ای روی تبلت های آیپد برخوردار شد

اپلیکیشن زوم از قابلیت ویژه‌ای روی تبلت های آیپد برخوردار شد سال گذشته سیستم‌عامل آیپد اواس (iPadOS) پشتیبانی از اپلیکیشن زوم را برای استفاده در وضعیت‌های چندکاره که حالت اسپیلیت ویو (Split View) دارن..

اپلیکیشن زوم از قابلیت ویژه‌ای روی تبلت های آیپد برخوردار شد

سال گذشته سیستم‌عامل آیپد اواس (iPadOS) پشتیبانی از اپلیکیشن زوم را برای استفاده در وضعیت‌های چندکاره که حالت اسپیلیت ویو (Split View) دارند ارایه نمود.

اما آن موقع یک مشکل کوچک در استفاده از این اپلیکیشن روی آیپدها وجود داشت: با وجود اینکه خود اپلیکیشن زوم در وضعیت چندکاره خیلی عالی کار می‌کرد، اما دوربین آیپد به‌محض استفاده از حالت اسپیلیت ویو، از کار می‌افتد. اما این مشکل حالا برطرف شده است و دوربین برنامه زوم در کنار سایر اپلیکیشن‌ها می‌تواند به کار خود ادامه دهد.

مطالب مرتبط:

  • زوم ممکن است سرویس ایمیل و تقویم خود را منتشر کند

  • تعداد دانلود اپلیکیشن زوم در پلی استور از مرز ۵۰۰ میلیون گذشت

این ویژگی، یک قابلیت عالی برای دانش‌آموزان یا کسانی است که در حین استفاده از دوربین آیپد در ویدیوکنفرانس‌ها نیاز به نوت‌برداری یا جستجوی رفرنس‌ها روی دستگاه خود دارند.

احتمالاً خیلی از شما متوجه شده‌اید که سایر اپلیکیشن‌های ویدیوکنفرانسی یا اپلیکیشن‌هایی که صرفاً از دوربین آیپد استفاده می‌کنند، به‌محض فعال کردن حالا اسپیلیت ویو، ارتباط خود را با دوربین دستگاه از دست می‌دهند.

حتی اپلیکیشن‌های پرطرفداری مانند اسکایپ و فیس بوک مسنجر هم فاقد قابلیت دوربین چندکاره هستند. مزیت زوم در این زمینه باعث شده تا افراد زیادی به این اپلیکیشن روی بیاورند. اما سوال اینجاست که چرا فقط برنامه زوم می‌تواند از چنین قابلیتی استفاده کند.

iPad Pro

پاسخ این سوال را باید در امتیازاتی جستجو کرد که اپل به اپلیکیشن‌های خاص می‌دهد. هفته پیش، یکی از توسعه‌دهندگان آی‌اواس به نام جرمی پروست (Jeremy Provost) در وبلاگ شخصی خود اطلاعاتی را درباره اینکه چرا فقط زوم امکان استفاده از دوربین در حالت اسپیلیت ویو را دارد فاش کرد.

پروست در حال حاضر اپلیکیشنی به نام “Participant for Zoom” عرضه کرده است که به‌عنوان کلاینت برنامه زوم عمل می‌کند و درواقع نسخه ساده‌شده‌ای از اپلیکیشن زوم با چندین قابلیت کاربردی است.

پروست در بررسی‌ها خود متوجه می‌شود که قابلیت دوربین در حالت اسپیلیت ویو، ظاهراً یکی از آن امتیازهای ویژه‌ای است که اپل فقط به اپلیکیشن‌هایی که فکر می‌کند ارزش‌اش را دارند اعطا می‌کند و تاکنون فقط اپلیکیشن زوم و فیس تایم قادر به استفاده از این امتیاز شده‌اند.

اما نکته عجیب این است که این امتیاز ویژه دوربین در حالت اسپیلیت ویو، برخلاف روال عادی سایر امتیازها که معمولا در معرض عموم قرار می‌گیرند تا توسعه‌دهندگان امکان ثبت درخواست برای آن‌ها را داشته باشند، ظاهراً یک پروسه سری دارد و فاقد هرگونه اسناد عمومی است. به نظر می‌رسد که اپل حتی نمی‌خواهد به توسعه‌دهندگان اجازه دهد تا چیزی درباره این قابلیت بدانند.

سوال دیگر این است که چرا فقط زوم توانسته این امتیاز ویژه را دریافت کند؟ این اپلیکیشن چگونه توانسته از قابلیت دوربین در حالت اسپیلیت ویو بهره ببرد، اما به سایر توسعه‌دهندگان و حتی فیس بوک امکان برخورداری از چنین امتیازی داده نشده است؟

ما در حال حاضر پاسخی برای این سوال نداریم، اما پروست برای بهره‌مندی از این قابلیت روی اپلیکیشن خودش، درخواست قرارداد با توسعه‌دهندگان اپل را داده است ولی هنوز پاسخی از طرف آن‌ها دریافت نکرده است.

منبع: PhoneArena

0منبع مقاله

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.