تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 4 آگوست 2022 - 7:24
کد خبر : 505033

مزایا و معایب باندینگ دندان

مزایا و معایب باندینگ دندان

باندینگ دندان چیست ؟ در علم دندانپزشکی راه های ترمیم دندان زیاد است.  اصولا  ترمیم دندان بیشتر برای پر کردن نواحی پوسیده دندان ، یا دندان هایی که بر اثر ضربه دارای شستگی یا پریدگی شده اند و یا درست کردن ردیف دندان هایی که دارای فاصله هستند کاربرد دارد. یکی از این روش های ترمیم دندان  باندینگ نام دارد.

باندینگ دندان چیست ؟

در علم دندانپزشکی راه های ترمیم دندان زیاد است.  اصولا  ترمیم دندان بیشتر برای پر کردن نواحی پوسیده دندان ، یا دندان هایی که بر اثر ضربه دارای شستگی یا پریدگی شده اند و یا درست کردن ردیف دندان هایی که دارای فاصله هستند کاربرد دارد. یکی از این روش های ترمیم دندان  باندینگ نام دارد. در این مقاله، ، به ترمیم دندان بوسیله  باندینگ و مزایا و معایب آن میپردازیم. با ما همراه باشید.

 قیمت باندینگ دندان، ارزانتر از سایر درمان ها است و به خاطر این موضوع بیشتر مورد توجه بیماران قرار میگیرد.  مدت زمانی که برای انجام باندینگ دندان میتوان در نظر گرفت یک جلسه میباشد،که بعد از آن میتوانید شاهد تغییرات گسترده‌ای را در لبخند خود باشید.

باندینگ دندان  موادی همرنگ دندان است ، که ترکیبات آن رزین‌های پلاستیکی و یک پرکننده‌ی شیشه‌ای می باشد. وجود مواد شیشه‌ای در ترکیبات باندینگ دندان، باعث استحکام و شفافیت میشود که  باعث میشود باندینگ شباهت زیادی به دندان طبیعی داشته باشد.

دندانپزشک برای انجام باندینگ دندان ابتدا اندکی از دندان را  سمباده میزند و و سطح دندان را زبر میکند تا مواد راحتر روی دندان بچسبد .، سپس مواد باندینگ را بر روی دندان قرار میدهد و به نحوی که این مواد شکاف‌های کوچکی که بوجود آمده است را پر کرده و به دندان متصل میکند.

باندینگ دندان دارای درجات تیرگی و روشنی متفاوتی است که با تشخیص پزشک و انتخاب بیمار بر روی دندان کار میشود. و این عمل باعث میشود تا نتایجی زیبا و طبیعی را ایجاد شود. ظاهر و کارکرد پایانی این مواد کاملاً شبیه به دندان اصلی خواهد بود.

بنابراین تا اینجا فهمیدیم که باندینگ دندان چیست؟ قیمت باندینگ دندان ارزان تر از سایر درمان هاست.در  ادامه به بررسی مزایا و معایب باندینگ دندان ،عوارض باندینگ وخرید باندینگ دندان خواهیم پرداخت.

مزایا و معایب باندینگ دندان

مزایا و معایب باندینگ دندان

با وجود اینکه باندینگ دندان مزایای زیادی دارد، اما مطمئنن استفاده از آن‌ها برای هر کسی، بهترین انتخاب نخواهد بود.بعضی از عمده‌ترین مزایا و معایب باندینگ دندان عبارتند از:

مزایای باندینگ

  • 1. هزینه کمتر: قیمت باندینگ دندان در مقایسه با دیگر درمان های ترمیمی دندانی، ارزانتر است.
  • 2.زمان کمتر: انجام درمان باندینگ دندان، در طی یک جلسه‌ی کاری انجام میگیرد ، انجام این درمان برای افرادی پر مشغله که وقت کافی برای انجام سایر راه های ترمیم دندان را ندارند، انتخابی مناسب خواهد بود.
  • 3. محافظت از مینای دندان:  هنگام استفاده از باندینگ دندان، به آماده‌سازی کمتری در  دندان نیاز است یعنی به دندان تراش زیاد داده نمیشود. نسبت به سایر گزینه‌های ترمیمی چون ونیرهای سرامیکی یا روکش‌های دندانی،  هنگام استفاده از باندینگ دندان، مینای طبیعی دندان حفظ خواهد شد و دندان اگر هم باندینگ برداشته شود قابل استفاده میباشد.
  • 4. ترمیم‌پذیری: هنگامی که روکش های سرامیکی آسیب‌دیده شود باید حتما تعویض شوند، اما در باندینگ دندان ،دندان آسیب‌دیده‌  را میتوان ترمیم کرد.به این صورت که  وابسته به آسیبی که به دندان واردشده ، دندانپزشک می‌تواند لکه‌های سطحی را تراش  داده  و در صورت نیاز مواد باندینگ جدیدی را برای ترمیم ترک یا لب‌پریدگی مورد استفاده قرار دهد.

معایب باندینگ

علاوه بر مزایای نام برده شده ،معایب باندینگ دندان به شرح زیر است:

  • 1. آسیب‌پذیری: باندینگ دندان کم تحمل در مقابل ضربه هستند و آسیب پذیری زیادی دارند. در صورت مراقبت و خودداری از جویدن یخ و یا شکستن آجیل‌های سخت با آن‌ها، برای چندین سال ماندگار خواهند بود، مواد باندینگ دندان، به اندازه‌ی دندان‌های طبیعی محکم نیستند. شما باید بسیار مراقب باشید تا این مواد به سبب عادت معمول مثل جویدن ناخن‌ها یا گاز زدن به خودکار یا مداد، دچار لب‌پریدگی و آسیب نشوند.
  • 2. طول عمر طبیعی: حتی در صورت مراقبت درست، باندینگ دندان پس از چندین سال، کارایی خود را از دست خواهند داد. این مدت زمان، از طول عمر روکش‌های دندانی و یا ونیرهای سرامیکی کوتاه‌تر است .
  • 3. تغییر رنگ: باندینگ دندان نسبت به روش های درمانی دیگر، بیشتر در معرض تغییر رنگ قرار دارند.باید در طول ۴۸ ساعت اول بعد از تمام شدن درمان ،باید از خوردن قهوه، کشیدن سیگار، نوشیدنی های رنگی و استعمال دخانیات پرهیز کنید. پس از آن هم بعد از مصرف غذاهایی که به احتمال زیاد منجر به تغییر رنگ دندان‌ها می‌شوند، سریعا دندان‌های خود را مسواک بزنید.

شرکت نماد گستر تاوریژ محصولات باندینگ دندان را با کیفیت عالی به فروش میرساند . قیمت باندینگ دندان ارزانتر از شرکت های دیگر است و میتوانید خریدی مطمئن داشته باشید.

برای اطلاعات بیشتر علاوه بر سایت نماد گستر تاوریژ میتوانید به سایت my.clevelandclinic.org هم مراجعه نمائید.

منبع : ngt-medical.com

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.