تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 می 2021 - 5:25
کد خبر : 40649

مشکل تامین نمایشگرهای مینی LED در مک بوک پروهای ۲۰۲۱ نیز ادامه خواهد داشت

مشکل تامین نمایشگرهای مینی LED در مک بوک پروهای ۲۰۲۱ نیز ادامه خواهد داشت

مشکل تامین نمایشگرهای مینی LED در مک بوک پروهای ۲۰۲۱ نیز ادامه خواهد داشت انتظار می‌رود که اپل استفاده از نمایشگرهای مینی LED را در محصولات مختلف خود از آیپد پروهای ۱۲.۹ اینچی تا مک بوک پروهای جدید سا..

مشکل تامین نمایشگرهای مینی LED در مک بوک پروهای ۲۰۲۱ نیز ادامه خواهد داشت

انتظار می‌رود که اپل استفاده از نمایشگرهای مینی LED را در محصولات مختلف خود از آیپد پروهای ۱۲.۹ اینچی تا مک بوک پروهای جدید سال جاری گسترش دهد. با این حال اگرچه احتمالاً شاهد معرفی و عرضه این لپ تاپ‌ها طبق برنامه‌ریزی‌های قبلی باشیم اما عرضه محدود آن‌ها در تعداد کم یکی از محتمل‌ترین حالت‌های ممکن است.

طبق گزارش Digitimes، تامین نمایشگرهای مینی LED برای مک بوک‌های جدید تحت تاثیر شیوع دوباره بیماری کرونا قرار خواهد گرفت. این بیماری با تاثیرگذاری روی کارخانه‌های Foxconn و Wistron در هند، تولید این نمایشگرها را با کمبود و مشکلات بسیاری مواجه خواهد کرد. براساس گزارش‌های قبلی، محدودیت‌های حال حاضر تامین این نمایشگرها برای آیپد پروهای ۱۲.۹ اینچی ۲۰۲۱ را با مشکل مواجه ساخته است.

مطالب مرتبط:

  • رندرهای جدید مک بوک ایر ۲۰۲۱ اپل را تماشا کنید

  • همه چیز درباره نبرد اپیک گیمز و اپل در دادگاه

با این اوصاف هنوز هم انتظار می‌رود که اپل طی برنامه‌ریزی‌های سالانه خود دست به معرفی مک بوک پروهای مبتنی بر پردازنده‌های سیلیکون بزند. احتمالاً تولید انبوه این محصولات پیش از سه‌ماهه چهارم سال جاری میلادی و یا حتی سه‌ماهه اول ۲۰۲۲ میسر نخواهد شد.

اپل ماه گذشته میلادی طی رویداد Spring Loaded دست به معرف آیمک ۲۴ اینچی مبتنی بر پردازنده M1 خود زد که مجموعاً در ۷ رنگ مختلف عرضه می‌شود. این رایانه‌های شخصی رومیزی به یک طراحی تماماً تخت جدید همراه با حاشیه‌های کمتر مجهز شده‌اند. حال جان پروسر (John Prosser) گزارش کرده که اپل دست از کار نکشیده است و طراحی مذکور درون سری لپ تاپ‌های مک بوک پرو نیز به کار گرفته خواهد شد.

برای اطلاع از وضعیت احتمالی مک بوک‌های سری جدید، ابتدا باید به طراحی مشابه با آیمک‌های این شرکت اشاره کنیم. آیمک‌های جدید اپل به یک نمایشگر ۲۴ اینچی با رزولوشن ۴٫۵K مجهز هستند که مجموعاً در یک قالب نازک‌تر قرار گرفته است. البته باید توجه داشت که هنوز هم حاشیه بزرگ زیر نمایشگر به قوت خود باقی است، اما قسمت پشتی دستگاه برخلاف گذشته، منحنی طراحی نشده و کاملاً تخت است.

اپل مک بوک پرو

اپل ادعا کرده که حجم این آیمک‌ها نسبت به مدل‌های پیشین حدود ۵۰ درصد کاهش داشته و همچنین از فناوری True Tone این شرکت برای تنظیم حرارت رنگ نمایشگر استفاده شده است.

در رابطه با میکروفون و وب‌کم این دستگاه‌های نام آشنا چه فکر می‌کنید؟ اپل اطمینان داده که ارتقاهای کاملاً مورد انتظاری روی دوربین و میکروفون این دستگاه اعمال شده است؛ بنابراین آیمک‌های جدید به دوربین با رزولوشن ۱۰۸۰p و لنزی بزرگ‌تر مجهز هستند.

آیمک ۲۰۲۱ دارای ضخامتی برابر با ۱۱.۵ میلی‌متر است اما اپل باور دارد که این دستگاه‌ها به لطف تراشه‌های M1 جدید خود از مدل‌های پیشین آرام‌تر و خنک‌تر باقی خواهند ماند. شرکت مذکور در ادامه افزوده که مدل جدید در عوض سیستم گرمایی بزرگ و ناکارآمد سابق، از ۲ عدد فن (خنک‌کننده) کوچک برای انجام عملیات خنک‌سازی استفاده می‌کند.

رندرهای جدیدی که براساس این گزارش منتشر شده‌اند، به دستگاهی اشاره دارند که احتمالاً یک مدل جدید از سری مک بوک ایر یا دنباله‌ای برای مک بوک‌های معمول خواهد بود. همان‌طور که درون تصاویر هم مشخص است، این سری جدید دقیقاً مانند آیمک‌های جدید اپل، در ۷ رنگ مختلف معرفی و عرضه خواهد شد. امضای مک بوک‌های ایر سال‌های گذشته یعنی لبه مخروطی‌مانند و نامتقارن آن‌ها نیز در این رندرهای جدید از بین رفته است.

منبع: GSM Arena

0منبع مقاله

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.