تاریخ انتشار : جمعه 21 می 2021 - 4:30
کد خبر : 41695

نقش تکنولوژی در آینده سلامت و ایمنی عمومی

نقش تکنولوژی در آینده سلامت و ایمنی عمومی

نقش تکنولوژی در آینده سلامت و ایمنی عمومی در چند دهه گذشته نو‌آوری‌های بسیار زیادی در عرصه تکنولوژی اتفاق افتاد و این پیشرفت‌ها و نوآوری‌ها باعث شدند خدمات درمانی و ایمنی عمومی و نقش تکنولوژی دچار تغی..

نقش تکنولوژی در آینده سلامت و ایمنی عمومی

در چند دهه گذشته نو‌آوری‌های بسیار زیادی در عرصه تکنولوژی اتفاق افتاد و این پیشرفت‌ها و نوآوری‌ها باعث شدند خدمات درمانی و ایمنی عمومی و نقش تکنولوژی دچار تغییر شوند. مهم‌ترینِ این تغییرات شامل درمان از راه دور، دیجیتالی شدن پروسه خدمات درمانی و افزایش راهکارها و تکنولوژی‌های هوشمند بودند که باعث افزایش اثرگذاری درمان، بالا بردن هوشیاری عمومی جامعه و کیفیت رسیدگی به بیمار شده‌اند.

با توجه به سرمایه‌گذاری‌های عظیم در زمینه خدمات درمانی تکنولوژی‌محور، به نظر می‌رسد به زودی شاهد خدمات درمانی باکیفیت در سراسر جهان باشیم. گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد تنها در ایالات متحده سرمایه‌گذاری در بخش امنیت عمومی به ۲۰۱ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۷ خواهد رسید؛ همچنین کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند سرمایه‌گذاری در بخش خدمات درمانی دیجیتال به ۳۹۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۴ خواهد رسید.

پیش‌بینی و پیش‌گیری

این روزها جهان با مشکلات بسیار زیادی دست و پنجه نرم می‌کند که باید به سرعت حل شوند. همه‌گیری جهانی ویروس کرونا جهان را کاملا تغییر داده است؛ آشفتگی جهانی و عدم دسترسی به خدمات درمانی در بسیاری از نقاط جهان مشکلاتی به وجود آورده و جهان نیاز شدیدی به توجه به سلامت و رفاه عمومی دارد.

در کنار چالش‌هایی که در مسیر رسیدن به سلامتی و امنیت پایدار قرار دارند مشکلات دیگری نیز وجود دارد؛ بلایای طبیعی مثل سیل و زلزله و تهدیدات دیجیتال مثل هک و جرایم سایبری که باید مورد توجه قرار گرفته و مدیریت شوند.

مبارزه با این چالش‌ها نیازمند قدرمندتر شدن سازمان‌های فعال در عرصه سلامت و امنیت عمومی با کمک تکنولوژی است. تکنولوژی می‌تواند مسیر این ارگان‌ها را از «تشخیص و درمان» به «پیش‌بینی و پیش‌گیری» تبدیل کند. همچنین این تکنولوژی‌ها می‌توانند شرایط را برای یک رویکرد مبتنی بر اطلاعات و بر بستر داده‌ها فراهم کنند تا دستیابی به امنیت سایبری، نیرو‌های دورکار کارآمد و ارتباطات ایمن راحت‌تر باشد.

در صورتی که این راه‌ها بر اساس روش «پرداخت به اندازه مصرف» برنامه‌ریزی و مدیریت شوند؛ با کمک تکنولوژی می‌توان هزینه‌ها را کاهش داد و به این سازمان‌ها برای ارائه خدماتی با کیفیت بالاتر کمک کرد.

پنج تکنولوژی قابل ستایش آینده

آینده سلامت و امنیت عمومی به چگونگی به‌کارگیری سازمان‌ها از این تکنولوژی‌ها، بالا بردن بازده عملی، همکاری‌های بین سازمانی و تصمیم‌گیری درست بستگی دارد.

در ادامه با پنج تکنولوژی که امنیت عمومی و سلامت را در آینده تغیبر خواهند داد بیشتر آشنا می‌شویم.

۱٫ اینترنت اشیاء

اینترنت اشیاء به کسب و کارها کمک کرده است تا منابع‌شان را افزایش داده و ارتباط بین مشتری و سرویس‌دهنده را تسهیل کنند. در رابطه با خدمات درمانی، نرم‌افزارهای مبتنی بر اینترنت اشیاء این توانایی را به ارائه‌دهندگان خدمات درمانی می‌دهند تا از راه دور وضعیت بیمار را زیر نظر داشته باشند. در رابطه با امنیت نیز دستگاه‌ها و نرم‌افزار‌های امنیت مبتنی بر اینترنت اشیاء می‌توانند سرعت تصمیم‌گیری را با به‌کارگیری ارتباطات قدرتمند، تعامل بین دستگاه‌های مختلف و دسترسی داده‌ها بهبود ببخشند.

۲٫ کلان‌داده‌ و تحلیل

مقدار، سرعت و گوناگونی داده‌های خدمات درمانی با توجه به گسترش سرویس‌های درمانی حتی به دورافتاده‌ترین کشورهای جهان، در حال افزایش است. امروزه سازمان‌های فعال در حوزه امنیت عمومی در کنار به دست آوردن اطلاعات از راه‌های سنتی، از اطلاعات دیجیتال نیز استفاده می‌کنند. با استفاده از تحیل کلان‌داده‌ها سازمان‌های فعال در حوزه بهداشت می‌توانند مقدار عظیمی از اطلاعات که استفاده از آن‌ها سخت و حتی غیرممکن است را به اطلاعات قابل استفاده تبدیل کنند و فجایع و بیماری‌ها را کنترل کرده و با از بین ببرند.

۳٫ شبکه‌های ارتباطاتی

۴G و دیگر پروتکل‌های ارتباطی مدرن سرعت ارسال و دریافت اطلاعات بین اشخاص و ارائه‌دهندگان خدمات درمانی/ امنیتی را بسیار بالا برده‌اند. با بهینه‌سازی شبکه‌های ارتباطی، ارائه‌دهندگان خدمات می‌توانند راه‌های ارتباطی پیوسته و قدرتمندی ایجاد کنند که توانایی ایجاد تغییری عظیم در ارائه خدمات درمانی و امنیتی را دارند.

۴٫ هوش مصنوعی

بسیاری از ارائه‌دهندگان خدمات درمانی از هوش مصنوعی در اموری مثل برنامه‌ریزی زمان ویزیت پزشکان، اتوماسیون اداری و نگهداری پرونده‌ها استفاده می‌کنند ولی به زودی قلمروی هوش مصنوعی شامل مواردی مثل تشریح و نمونه‌برداری مجازی، تشخیص‌ بیماری به کمک نرم‌افزار و موارد مشابه دیگر خواهد شد. حتی در بخش امنیت عمومی نیز هوش مصنوعی به زودی کارآیی بیشتری در زمینه های پلیس پیشگیری، بررسی جرم، مدیریت حوادث و کنترل ترافیک خواهد داشت.

۵٫ فضای ابری

در بسیاری از صنایع این تکنولوژی به شرکت‌ها کمک کرده است تا پلتفرمی یکپارچه را برای فروش، پردازش و دیجیتالی کردن داده‌ها فراهم کنند. با توجه به افزایش داده‌های مرتبط با سلامت فردی، تکنولوژی‌هایی که در بستر فضای ابری فعالیت می‌کنند توان مدیریت این حجم عظیم از داده‌ها را خواهند داشت. شرکت‌های فعال در حوزه خدمات درمانی می‌توانند از این داده‌ها برای بهبود عملکرد، اثربخشی و اعتبار خدمات درمانی استفاده کنند. ابن داده‌ها همچنین توانایی بالا بردن امنیت عمومی جوامع را نیز دارند.

نتیجه‌گیری

تکنولوژی‌های مدرن کار بسیاری از کسب و کارها و شرکت‌ها را تا حد بسیار زیادی ساده و مؤثر کرده و منابع را به شکل بهینه‌ای مورد استفاده قرار داده‌اند. هرچند برای استفاده از حداکثر توان این تکنولوژی‌ها و دگرگونی کامل خدمات به سوی دیجیتالی شدن شرکت‌های فعال در حوزه سلامت و امنیت عمومی باید با کسب و کار‌های مجرب در زمینه تکنولوژی همکاری کنند.

خدمات درمانی و امنیت عمومی هر روز در حال تغییر هستند و شرکت‌ها و کسب و کارهای فعال در این دو زمینه باید به دنبال شرکایی با قابلیت‌های اثبات شده در حوزه تکنولوژی باشند. این شرکت‌ها باید توانایی استفاده از پیشرفت‌های عظیم تکنولوژی را در راه مؤثر‌تر کردن بازده و راندمان سازمان یا شرکت مورد نظر داشته باشند. یک شریک مناسب در بخش تکنولوژی می‌تواند با درک درستی که از دنیای دیجیتال دارد؛ به خوبی فرصت‌ها و تهدیدات رو به رشد دنیای امروز را شناسایی و مدیریت کند.‌

اینستاگرام تکفارستلگرام تکفارس0منبع مقاله

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.