تاریخ انتشار : سه‌شنبه 5 اکتبر 2021 - 11:25
کد خبر : 45302

کوالکام شرکت فناوری خودروی ویونیر را خریداری کرد

کوالکام شرکت فناوری خودروی ویونیر را خریداری کرد

کوالکام شرکت فناوری خودروی ویونیر را خریداری کرد کوالکام به همراه شرکت سرمایه‌گذاری SSW Partners توافق کرده‌اند تا شرکت فناوری خودروی سوئدی ویونیر (Veoneer) را با مبلغ 4.5 میلیارد دلار خریداری کنند. ک..

کوالکام شرکت فناوری خودروی ویونیر را خریداری کرد

کوالکام به همراه شرکت سرمایه‌گذاری SSW Partners توافق کرده‌اند تا شرکت فناوری خودروی سوئدی ویونیر (Veoneer) را با مبلغ 4.5 میلیارد دلار خریداری کنند. کوالکام در این راه شرکت مگنا اینترنشنال را شکست داده است. ویونیر در ماه جولای پیشنهاد 31.5 دلار به ازای هر سهم مگنا اینترنشال را پذیرفته بود اما حالا به‌نظر می‌رسد که این شرکت ترجیح داده تا پیشنهاد 37 دلار به ازای هر سهم کوالکام را قبول کند.

ارزش کلی شرکت مگنا اینترنشنال 25.3 میلیارد دلار بوده و این در حالی است که ارزش کوالکام 164.8 میلیارد دلار است. همین موضوع باعث شده تا مگنا اینترنشنال تلاشی برای رقابت با کوالکام نکند. قرار است که ویونیر مبلغ 110 میلیون دلار را به عنوان غرامت به این شرکت پرداخت کند.

SSW Partners اعلام کرده که فناوری Arriver شرکت ویونیر، که سیستم دستیار رانندگی پیشرفته‌ی این شرکت بوده و شامل چندین حسگر و نرم‌افزار می‌شود را در اختیار کوالکام قرار خواهد داد. این بزرگترین خرید شرکت کوالکام نبوده و این شرکت در دی‌ماه (ژانویه) نیز استارت‌آپ پردازشی نوویا (Nuvia) را با مبلغ 1.4 میلیارد دلار خریداری کرده بود.

کوالکام که به ساخت پردازنده‌های موبایلی شهرت دارد، تراشه‌های مخصوص سیستم‌های اطلاعات و سرگرمی بسیاری از خودروها را نیز تامین کرده و قصد دارد تا در بازارهای بیشتری سودآوری داشته باشد.

نظر شما در مورد خرید شرکت ویونیر توسط کوالکام چیست؟ آیا کوالکام در بازار فناوری‌های خودرویی نیز به موفقیت دست پیدا خواهد کرد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Gizmochina

منبع مقاله

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.