تاریخ انتشار : شنبه 7 ژانویه 2023 - 15:11
کد خبر : 506049

نیازمندیهای سفر با حیوان خانگی

نیازمندیهای سفر با حیوان خانگی

شاید برایتان جالب باشد که بدانید یکی از دغدغه‌های مهم و اساسی افراد در انجام سفرهای بین المللی و مهاجرت حمل و نقل حیوانات خانگی است. اکثر افراد به این حیوانات وابسته شده‌اند و جدایی از آنها برایشان سخت است و به همین جهت تصمیم می‌گیرند تا به شیوه ای قانونی حیوانات خانگی خود را

شاید برایتان جالب باشد که بدانید یکی از دغدغه‌های مهم و اساسی افراد در انجام سفرهای بین المللی و مهاجرت حمل و نقل حیوانات خانگی است. اکثر افراد به این حیوانات وابسته شده‌اند و جدایی از آنها برایشان سخت است و به همین جهت تصمیم می‌گیرند تا به شیوه ای قانونی حیوانات خانگی خود را به مقصد مورد نظرشان ببرند.

در همین ابتدای متن بد نیست که با ایران پت تراول آشنا شوید؛ این مجموعه به عنوان نخستین شرکت رسمی و اختصاصی ترانسفر بین المللی حیوانات خانگی هست که خدمات خود را در کشور ایران به شما عزیزان ارائه می‌کند و با استفاده از آن می توانید حیوانات خانگی تان را به شیوه قانونی بعد از انجام آزمایش های مربوطه و کارهای اداری به مقصد ببرید.

مدارک لازم برای حمل حیوانات خانگی

در خصوص حمل و نقل حیوانات خانگی شما تنها مجاز به انتقال برخی از حیوانات هستید و قبل از اینکه آماده سفر شوید حتماً باید پت پاسپورت داشته باشید. پاسپورت پت سندی که در آن اطلاعات مهمی نظیر اقدامات پزشکی و اطلاعاتی مثل واکسناسیون، شناسایی حیوان خانگی، مالکیت و… مشخص شده است و اگر که حیوان خانگی تان گذرنامه معتبری داشته باشد می توانید برای انتقال آن به کشورهای اتحادیه اروپا و کشورهایی که پت پاسپورت حیوانات خانگی را قبول دارند اقدام کنید و در این رابطه نیازی به ماندن حیوان در قرنطینه وجود ندارد و معمولا به منظور اهداف غیر تجاری از این روش استفاده می شود.

نیازمندیهای سفر با حیوان خانگی

  • گذرنامه حیوان خانگی برای حیواناتی که می ‌خواهند به اتحادیه اروپا و دیگر کشورها وارد شوند ضروری است و این سند به واسطه دامپزشک رسمی صادر می شود که بعد از معاینه و بررسی های اسنادی و موارد این چنینی خواهد بود. ( حمل و نقل حیوانات خانگی بدون وجود گواهی سلامت حیوانات خانگی امکان پذیر نخواهد بود).
  • میکروچیپ تحت عنوان نشانه گذاری نیز شناخته می‌شود و یک تراشه الکترونیکی بوده که دارای بارکد است و در زیر پوست حیوان خانگی قرار داده میشود. در واقع این بارکد با کدی که روی لیبل شناسنامه حیوان درج شده یکسان بوده و نشان دهنده این است که حیوان خانگی شناسنامه دارد.
  • تیتر هاری یا تست آنتی بادی هاری از دیگر موارد ضروری و لازم به منظور حمل و نقل حیوانات خانگی است. این نکته را به خاطر داشته باشید که واکسن های هاری باید حداقل از زمان آخرین واکسن ۲۸ روز سپری شده باشد و بین دو تایم واکسن هاری این تست اعتبار داشته است. البته باید مطمئن شوید که همزمان با آن میکروچیپ شده یا قبل از جراحت بوده است و در غیر این صورت نیاز به واکسیناسیون دوباره خواهد بود.
  • در خصوص گواهی سلامت حیوانات خانگی تنها یک هفته اعتبار دارند و برای افرادی که قصد سفر های بین المللی دارند بهتر است همزمان با خرید بلیط بوده یا ۴ روز پیش از اینکه سفر کنند این گواهی سلامت را برای حیوانات خانگی شان دریافت نمایند. برای دریافت گواهی سلامت حیوان خانگی شما می توانید مدارک لازم را تهیه کرده و به اداره دامپزشکی مراجعه کنید و گذرنامه و این گواهی را بگیرید.
  • یک تا سه ماه به منظور انجام تست آنتی بادی هاری یا تیتر هاری نیاز است. همچنین حیوانات دیگری ممکن است علاوه بر اینکه به این تست و گواهی ها نیاز داشته باشند و انجام روش های دیگری نیز برای حمل و نقل آنها ضروری باشد.

نیازمندیهای سفر با حیوان خانگی

برای خروج حیوان خانگی چه مدارکی نیاز است؟

به منظور حمل و نقل حیوانات خانگی مدارک مختلف مورد نیاز بوده است که می‌توان به کارت میکروچیپ، برگه واکسیناسیون حیوان، برگه گواهی سلامت دامپزشکی، اصل گذرنامه مسافر و یک کپی از آن، دفترچه بهداشتی و یک کپی از آن، ارائه فیش واریزی برای هر حیوان، واکسیناسیون هاری، انجام تست خون به منظور اندازه گیری تیتر آنتی بادی هاری، شناسنامه و گذرنامه حیوان اشاره نمود.

اگر شما برای حمل و نقل حیوانات خانگی خود به این موارد توجه نکرده باشید و مدارک شما ناقص باشد قطعاً نمی توانید حیوان خانگی را در مقصد مورد نظر داشته باشید و منجر به قرنطینه حیوان خواهد شد؛ البته فرایند های خاصی به منظور خروج حیوان خانگی از قرنطینه وجود دارد که باید در کشور مقصد آنها را به ترتیب پشت سر بگذارید و موفق به پس گرفتن حیوان تان شوید.

برای دریافت هر کدام از آزمایش ها، تیتر هاری، گواهی سلامت حیوان خانگی و… نیاز به پرداخت هزینه متغیری بوده و پیشنهاد می شود که شما در این رابطه حتماً مشورت های لازم را با دامپزشک داشته باشید. معمولاً زمان زیادی به منظور دریافت گذرنامه حیوان خانگی وجود ندارد و شما می‌توانید حدود ۶ ماه قبل از اینکه آماده سفر شوید اقدامات لازم را شروع کنید.

در آخر توصیه می‌شود برای اینکه در خصوص انجام تمام فرآیند ها و دریافت مدارکی مثل تیتر هاری، گواهی سلامت حیوانات خانگی و…. و همچنین در پروسه حمل و نقل حیوانات خانگی به مقصدتان دچار مشکل نشوید از شرکت‌های معتبر و شناخته شده نظیر ایران پت تراول استفاده نمایید.

 

 

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.