هر آنچه باید در مورد تأثیر حیاتی بیلبوردها بر تبلیغات و برندسازی بدانید!
برای شروع این مقاله، بیایید سوار ماشین شویم و به جاده برویم! البته نه جادههایی مثل جاده چالوس… متاسفانه یا خوشبختانه، باید فرض کنیم که در ترافیک سنگین، آزادراهها و بزرگراههای بسیار آلوده هستیم و تمام سرگرمیهایی که در حین عبور انجام میدهیم گوش دادن به موسیقی خستهکننده، خواندن و بیلبوردهای اطراف را تماشا کنید؛
برای شروع این مقاله، بیایید سوار ماشین شویم و به جاده برویم! البته نه جادههایی مثل جاده چالوس… متاسفانه یا خوشبختانه، باید فرض کنیم که در ترافیک سنگین، آزادراهها و بزرگراههای بسیار آلوده هستیم و تمام سرگرمیهایی که در حین عبور انجام میدهیم گوش دادن به موسیقی خستهکننده، خواندن و بیلبوردهای اطراف را تماشا کنید؛ اگر طراحان آنها کمی سلیقه به کار می بردند، کمی رنگ و طراوت به این خیابان های خاکستری شلوغ می پاشیدند. شکی نیست که چه شهر بزرگ باشد و چه شهر کوچک، به محض اینکه پا به خیابان می گذاریم با سیل اجاره بیلبوردها، بروشورها و بیلبوردها مواجه می شویم. حتی در جاده Chaluce!
سرمایه گذاری و استفاده از بیلبوردها در طول سالیان متمادی اولین صحبت شفاهی بسیاری از برندها و صاحبان مشاغل برای بازاریابی و برندسازی بوده است؛ سرمایه گذاری پول و زمان در تبلیغات محیطی یا محیطی مطمئناً نتایج بلندمدت و درخشانی را برای هر نوع کسب و کاری به همراه خواهد داشت. و این نوع بازاریابی سنتی است!
صرف نظر از پیشرفت تکنولوژی و رشد و تقاضای فضای مجازی، هنوز برندهای زیادی هستند که تبلیغات و بازاریابی سنتی آنها سودآورتر و نسبتاً کارآمدتر از بازاریابی دیجیتال است. در این قسمت، پیشنهاد میکنم قبل از ورود به اصل مقاله، از آیا بازاریابی سنتی هنوز کار میکند؟ کلیک کنید تا ادامه این مقاله برای شما واضح تر و البته موثرتر باشد.
تابلو تبلیغاتی
هر آنچه باید در مورد تأثیر حیاتی اجاره بیلبورد تبلیغاتی بر تبلیغات و برندسازی بدانید!
1 نظر در مورد “همه آنچه باید درباره تاثیر حیاتی بیلبوردها بر تبلیغات و برندسازی بدانید!”
نقش مهم بیلبوردها در تبلیغات و برندسازی
معرفی کنید
برای شروع این مقاله، بیایید سوار ماشین شویم و به جاده برویم! البته نه جادههایی مثل جاده چالوس… متاسفانه یا خوشبختانه، باید فرض کنیم که در ترافیک سنگین، آزادراهها و بزرگراههای بسیار آلوده هستیم و تمام سرگرمیهایی که در حین عبور انجام میدهیم گوش دادن به موسیقی خستهکننده، خواندن و بیلبوردهای اطراف را تماشا کنید؛ اگر طراحان آنها کمی سلیقه به کار می بردند، کمی رنگ و طراوت به این خیابان های خاکستری شلوغ می پاشیدند. شکی نیست که چه شهر بزرگ باشد و چه شهر کوچک، به محض اینکه پا به خیابان می گذاریم با سیل بیلبوردها، بروشورها و بیلبوردها مواجه می شویم. حتی در جاده Chaluce!
سرمایه گذاری و استفاده از بیلبوردها در طول سالیان متمادی اولین صحبت شفاهی بسیاری از برندها و صاحبان مشاغل برای بازاریابی و برندسازی بوده است؛ سرمایه گذاری پول و زمان در تبلیغات محیطی یا محیطی مطمئناً نتایج بلندمدت و درخشانی را برای هر نوع کسب و کاری به همراه خواهد داشت. و این نوع بازاریابی سنتی است!
صرف نظر از پیشرفت تکنولوژی و رشد و تقاضای فضای مجازی، هنوز برندهای زیادی هستند که تبلیغات و بازاریابی سنتی آنها سودآورتر و نسبتاً کارآمدتر از بازاریابی دیجیتال است. در این قسمت، پیشنهاد میکنم قبل از ورود به اصل مقاله، از آیا بازاریابی سنتی هنوز کار میکند؟ کلیک کنید تا ادامه این مقاله برای شما واضح تر و البته موثرتر باشد.
آگهی حفاظت از محیط زیست
بررسی اثربخشی تبلیغات محیطی و بیلبوردها
در اصطلاح تبلیغات محیطی، هر تبلیغاتی که خارج از نقطه خرید نهایی مشتری یعنی POP صورت می گیرد. در اصول بازاریابی و فروش محصولات اغلب نقاط کوری وجود دارد که می توان از آنها به عنوان نقاط خارج از مرز برای تبلیغات مختلف استفاده کرد. با توجه به مزیت های تبلیغات محیطی معمولا شرکت ها و سازمان های مختلف از این نوع تبلیغات استفاده می کنند. در بسیاری از متون به این نوع تبلیغات، تبلیغات در فضای باز نیز گفته می شود. تبلیغات بیرونی در واقع به ابزار و روش های مورد استفاده در محیط هایی غیر از خانه (محیط و هدف اولیه برای فروش و ارائه خدمات و محصولات) اطلاق می شود. البته بسیاری از محققین بر این باورند که تبلیغات محیطی سابقه ای بسیار طولانی دارد و در واقع معتقدند که ریشه آن به قبل از انقلاب صنعتی و کشف مدرنیته برمی گردد.
هدف این نوع تبلیغات نیز مانند سایر اشکال بازاریابی، معرفی محصول به مشتریان است. اما استفاده از تبلیغات محیطی با برخی روش های دیگر تفاوت زیادی دارد، تفاوت این است که در تبلیغات محیطی قبل از مراجعه مشتری به مرکز خرید یا مرجع بازار، نام محصول خدماتی در ذهن او حک می شود.
این سوال می تواند اهمیت این گونه تبلیغات را بسیار افزایش دهد. در واقع زمانی که یک تبلیغ محیطی بر روی نیازهای مردم تمرکز می کند و ایده های خاصی را به ارمغان می آورد، می تواند در کمترین زمان ممکن ذهن مشتریان را به خود جلب کند. یک تبلیغ محیطی مناسب، مشتری را برای استفاده از آن محصول و خدمات کنجکاو می کند، اینجاست که باید از یک متخصص در این زمینه استفاده کنید تا در عین جذب مشتری، سهم خوبی از بازار رقیب به دست آورید. روش های مختلف این نوع تبلیغات با پیامی ساده و در عین حال واضح و قدرتمند، محصولات خود را به مخاطبان رهگذر منطقه معرفی می کند.
با انواع تبلیغات محیطی آشنا شوید و مزایا و معایب آنها را بررسی کنید
تبلیغات محیطی مانند بسیاری از روش های تبلیغاتی دیگر انواع و اقسام و مزایا و معایب مختلفی دارد که دانستن و درک آنها از ندانستن بهتر است. در این قسمت ابتدا به معرفی انواع تبلیغات محیطی می پردازیم و سپس به بررسی مزایا و معایب آنها می پردازیم.
انواع تبلیغات محیطی
تابلو تبلیغاتی
تبلیغات در محیط دیجیتال
آگهی حفاظت از محیط زیست حمل و نقل عمومی
آگهی حفاظت از محیط زیست روی پل
تبلیغات متحرک محیطی
مزایای تبلیغات محیطی
یکی از مهمترین مزیت های این روش تبلیغات، معرفی کالا و خدمات و افزایش فروش است. طبیعتا زمانی که بتوانید محصولات و خدمات خود را به بهترین شکل ممکن به مشتریان ارائه دهید و آنها را به خرید تشویق کنید، حاشیه فروش و سود شما نیز افزایش می یابد. از دیگر مزایای این نوع تبلیغات می توان به استفاده از آن برای هدف قرار دادن مشتریان در مرکز تصمیم گیری، اطلاع رسانی از ورود محصولات جدید به بازار، معرفی بهتر برند به مشتریان و … اشاره کرد. البته در صورت رعایت اصول و قواعد تبلیغات موثر می توان به تمامی این مزیت های این نوع تبلیغات دست یافت.
معایب تبلیغات محیطی
در بسیاری از موارد پرهزینه
اخذ مجوزهای تبلیغاتی لازم و ارائه تبلیغات در سطح شهر اغلب با مسائل متعددی همراه است.
قدرت بالای رسانه های محیطی در عین محبوبیت این برند می تواند حالت عکس نیز داشته باشد.
اگر اصول تبلیغات به درستی اعمال نشود، می تواند منجر به کاهش آگاهی از برند شود.
اندازه گیری درصد بازدید در تبلیغات در محیط هایی مانند نوع اینترنتی و استفاده از ابزار دیجیتال مارکتینگ امکان پذیر نیست.
یکی از مهم ترین و مطمئناً یکی از پرطرفدارترین انواع تبلیغات محیطی استفاده از بیلبورد است که در ادامه به آن می پردازیم.
مزایای تبلیغات محیطی
یکی از مهمترین مزیت های این روش تبلیغات، معرفی کالا و خدمات و افزایش فروش است. طبیعتا زمانی که بتوانید محصولات و خدمات خود را به بهترین شکل ممکن به مشتریان ارائه دهید و آنها را به خرید تشویق کنید، حاشیه فروش و سود شما نیز افزایش می یابد. از دیگر مزایای این نوع تبلیغات می توان به استفاده از آن برای هدف قرار دادن مشتریان در مرکز تصمیم گیری، اطلاع رسانی از ورود محصولات جدید به بازار، معرفی بهتر برند به مشتریان و … اشاره کرد. البته در صورت رعایت اصول و قواعد تبلیغات موثر می توان به تمامی این مزیت های این نوع تبلیغات دست یافت.
معایب تبلیغات محیطی
در بسیاری از موارد پرهزینه
اخذ مجوزهای تبلیغاتی لازم و ارائه تبلیغات در سطح شهر اغلب با مسائل متعددی همراه است.
قدرت بالای رسانه های محیطی در عین محبوبیت این برند می تواند حالت عکس نیز داشته باشد.
اگر اصول تبلیغات به درستی اعمال نشود، می تواند منجر به کاهش آگاهی از برند شود.
اندازه گیری درصد بازدید در تبلیغات در محیط هایی مانند نوع اینترنتی و استفاده از ابزار دیجیتال مارکتینگ امکان پذیر نیست.
یکی از مهم ترین و مطمئناً یکی از پرطرفدارترین انواع تبلیغات محیطی استفاده از بیلبورد است که در ادامه به آن می پردازیم.
بیلبورد چیست؟
بیایید ابتدا به تعریف بیلبورد از دیدگاه آقای گوگل نگاه کنیم:
بیلبوردها بیلبوردهای بزرگی هستند که فضای مناسبی را در اختیار دولت ها، صنعت گران و تامین کنندگان محصولات قرار می دهند؛ اساساً به هر فضای خارجی اطلاق می شود که بتوان تبلیغات را در آن نصب کرد. اما امروزه بیشتر به تابلوهای نورانی بسیار بزرگی اطلاق می شود که بر روی پایه های بلند قرار می گیرند و از فواصل دور دیده می شوند.
در واقع بیلبوردها تابلوهای تبلیغاتی بزرگی هستند که در نزدیکی بزرگراه ها و خیابان ها نصب می شوند که برای مسافران خودرو و عابران پیاده قابل مشاهده هستند. یکی از ابزارها و رسانه های کمپین های بازاریابی، استفاده از المان های تبلیغاتی محیطی است که تابلوهای تبلیغاتی یکی از مهم ترین عناصر آن است. بیلبوردها در میدانها، مکانهای تجاری، روی بالنها، هواپیماها یا اتوبوسهای شهری وجود دارند و در دید عموم ظاهر میشوند.
بیلبوردها از کجا آمده اند؟
تاریخچه بیلبوردها را می توان به قدیمی ترین تمدن ها ردیابی کرد، ما در تاریخ مصر باستان با ستون های سنگی مواجه شده ایم، آنها منشورهای چهار وجهی با راس هرمی شکل هستند که از یک سنگ ساخته شده اند. این ستون ها نه تنها جنبه تزیینی دارند، بلکه برای ترویج باورهای مذهبی مصریان باستان نیز به کار می رفته اند و جملات مذهبی و دعاهای مختلف بر روی آنها حک شده است. اولین قدم های تبلیغات در سال 1450 بود که یوهان گوتنبرگ ماشین چاپ قابل حمل را اختراع کرد و با انتشار برگه تبلیغات به شکل امروزی به عموم معرفی شد. در سال 1796 با تکمیل روش لیتوگرافی اولین پوستر مصور متولد شد. تبلیغات کنار جاده برای اولین بار توسط تجار و مشاغل محلی آمریکایی استفاده شد. آنها تابلوها و اعلامیه ها را روی دیوارها و نرده ها نقاشی می کنند یا پوسترهایی را روی تیرهای برق، دیوارها و هر جا که ممکن است نصب می کنند.
با گذشت زمان، افراد به دنبال مکان مناسب برای درج آگهی می گردند تا در بازه زمانی مشخصی بیشترین بازدید و بیشترین تاثیر را داشته باشد، بنابراین ستون ها و جعبه های اختصاصی برای نصب تبلیغات در نقاط پرتردد شهر راه اندازی می شود. .
امروزه بیلبوردها مجموعه ای از تصاویر بزرگ هستند؛ برخی از آنها خنده دار، برخی از آنها کمی عجیب و غریب و گاهی اوقات حتی طعنه آمیز هستند. اما در حال حاضر، بیلبوردها با استفاده از خلاقیت جدید، محبوبیت بیشتری دارند و در ذهن مردم می مانند. ما به عنوان بیننده میتوانیم نظرات متفاوتی در مورد هر تبلیغ داشته باشیم؛ اما واقعیت غیرقابل انکار این است که بیلبوردها نمادهای زندگی بی پایان هستند.
در دهه 1900 اتفاق بزرگی در صنعت بیلبورد افتاد. بیلبوردها به طور گسترده توسط صنایع و شرکت های بزرگ برای تبلیغ محصولات خود در بازار داخلی مورد استفاده قرار می گیرند و تصاویر بزرگ و موثری از خمیر دندان و صابون گرفته تا مواد غذایی و نوشیدنی های مختلف بر روی بیلبوردها به چشم می خورد. در زمان جنگ، تبلیغات بیلبوردها بر بسیج نیروها، دفاع از کشور و شعارهای میهن پرستانه متمرکز بود، در حالی که در زمان صلح بر بهبود سبک زندگی و ترویج آخرین دستاوردهای صنعتی متمرکز بود.
انواع بیلبورد را بشناسید
به طور کلی بیلبوردها به دسته های زیر تقسیم می شوند:
بیلبورد رایج
بیلبوردهایی هستند که بیشتر از هر نوع بیلبورد دیگری در نقاط مختلف شهر می بینیم. بیلبوردها به شکل پانل های مستطیل شکل غول پیکری هستند که روی یک پایه محکم نصب شده اند و در کنار خیابان و در دیگر مناطق پرتردد شهر نصب می شوند.
بیلبورد دیجیتال
بیلبوردهای دیجیتال نسل جدیدی از تلویزیون شهری هستند که به طور فزاینده ای محبوب هستند. در این نوع بیلبورد می توان تبلیغات را به صورت مستقیم تنظیم کرد و برای مدت زمان مشخصی اجرا کرد. در حالی که بیلبوردهای تبلیغاتی هنوز محبوب هستند، بیلبوردهای دیجیتالی محبوبیت بیشتری پیدا کرده اند زیرا مزایای زیادی نسبت به بیلبوردهای سنتی دارند.
با استفاده از بیلبوردهای دیجیتال و دانستن تعرفه اجاره بیلبورد می توان تبلیغات را به شکلی جذاب و منحصر به فرد اجرا کرد که با بیلبورد نمی توان این کار را انجام داد! شاید بتوان گفت مهم ترین مزیتی که ساینیج دیجیتال ارائه می دهد این است که می توانید کارهای بسیار خلاقانه ای با آن انجام دهید. با استفاده از بیلبوردهای دیجیتال می توانید تصاویر، ویدئو، صدا، متن و هر محتوای دیگری را برای بینندگان خود به
برچسب ها :AR ، Link ، Mi ، Zoom ، آمریکا ، افزایش فروش ، ایده ، اینترنت ، بازار ، برق ، تاریخچه ، تلویزیون ، تم ، خلاقانه ، خلاقیت ، خودرو ، رم ، سرمایه گذاری ، طلا ، عکس ، کسب و کار ، گوگل ، ماشین ، موس ، موسیقی ، نقاش ، نقاشی ، هند ، ورد
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
شما باید وارد شوید تا نظر بنویسید.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0