تاریخ انتشار : دوشنبه 28 مارس 2022 - 8:46
کد خبر : 504377

پروژه فضاپیمای استارشیپ به تعویق افتاد

پروژه فضاپیمای استارشیپ به تعویق افتاد

پروژه فضاپیمای استارشیپ به تعویق افتاد ایلان ماسک امیدوار بود تا نسل بعدی فضاپیمای استارشیپ در ماه می پرواز خود را به سمت مدار شروع کند، اما ایرادی باعث تعویق این برنامه شده و اسپیس ایکس منتظر است تا ..

پروژه فضاپیمای استارشیپ به تعویق افتاد

ایلان ماسک امیدوار بود تا نسل بعدی فضاپیمای استارشیپ در ماه می پرواز خود را به سمت مدار شروع کند، اما ایرادی باعث تعویق این برنامه شده و اسپیس ایکس منتظر است تا اداره هوانوردی فدرال مجوز پرتاب را به پایگاه اسپیس ایکس در بوکاچیکا تگزاس صادر کند.

مطالب مرتبط:

  • اسپیس ایکس فضاپیمای استارشیپ را اردیبهشت ماه به فضا پرتاب می کند
  • ماجرای یک ماموریت فضایی چین که به نام اسپیس ایکس تمام شد

این اداره اظهار کرد که بازه زمانی برای تکمیل کارهای لازم طولانی‌تر از حد انتظار بوده و در نهایت این تاریخ را به فوریه و سپس به پایان ماه رساند. اکنون نیز اداره هوانوردی فدرال اظهار کرد که تصمیم خود را در ۲۹ آوریل منتشر خواهد کرد.

اداره هوانوردی فدرال اظهار کرده است که برای بررسی مسائل مختلف مرتبط به پرتاب این فضاپیما به زمان بیشتری احتیاج دارد و مواردی مانند؛ پرواز بالای مناطق پرجمعیت، محتویات بار، اثرات زیست‌محیطی، الزامات بیمه برای اپراتور و پرتاب، نگرانی امنیت ملی و سیاست‌های خارجی از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

 استارشیپ  اسپیس ایکس

مطابق با قوانین فدرال، این بررسی‌ها از مردم دعوت می‌کند تا نظرات خود را ارائه کنند و به دلیل واکنش‌های بسیاری از مردم، اداره هوانوردی فدرال به زمان بیشتری برای ارزیابی نظرات و رایزنی‌های مختلف نیاز دارد. اگر سازمان فدرال مجوز پرتاب فضاپیمای استارشیپ را در پایان آوریل صادر کند، این امکان وجود دارد تا این شرکت بتواند بر زمان ارائه شده مبنی بر پرتاب موشک پایبند باشد.

در صورت عدم ارسال مجوز پرتاب، اسپیس ایکس مجبور است تا استار شیپ را در مرکز فلوریدا مستقر کند و این اقدام منجر به تعویق این پروژه در بعد از ماه می ‌خواهد شد. فضاپیمای استار شیپ تقویت‌کننده قدرتمندی دارد که می‌تواند نسبت به هر سفینه‌ای که تابه‌حال ساخته شده رانش بیشتری داشته باشد، و ناسا امیدوار است تا از این سفینه برای سفر به مریخ، ماه و فراتر از آنها استفاده کند.

منبع: Digital trends

منبع مقاله

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.