تاریخ انتشار : یکشنبه 28 آگوست 2022 - 9:23
کد خبر : 505229

چرا در کوهنوردی از کپسول اکسیژن استفاده می شود؟

چرا در کوهنوردی از کپسول اکسیژن استفاده می شود؟

کوهنوردی یکی از ورزش های هیجان انگیز و محبوب می باشد که بیشتر افراد علاقه خاصی به این ورزش دارند، ولی شاید برای بسیاری از افراد سوال باشد که چرا در کوهنوردی از کپسول اکسیژن استفاده می شود؟ وقتی کوهنوردان در ارتفاع بالا قرار می گیرند، قطعاً میزان اکسیژن در هوا بسیار کم است و

کوهنوردی یکی از ورزش های هیجان انگیز و محبوب می باشد که بیشتر افراد علاقه خاصی به این ورزش دارند، ولی شاید برای بسیاری از افراد سوال باشد که چرا در کوهنوردی از کپسول اکسیژن استفاده می شود؟

وقتی کوهنوردان در ارتفاع بالا قرار می گیرند، قطعاً میزان اکسیژن در هوا بسیار کم است و آنها باید کپسول اکسیژن که وزن بسیار زیادی دارد را با خود حمل کنند تا در ارتفاعات بتوانند نفس بکشند. ساده ترین چیزی که به زنده بودن افراد کمک می کند، اکسیژن است و ارتفاع، تاثیر تنگاتنگی بر روی اکسیژن دارد و شما برای اینکه سیستم ایمنی بدن خود را در تعادل نگه دارید، باید از کپسول های اکسیژن استفاده کنید.

عامل دیگری که کوهنوردان در ارتفاعات از کپسول اکسیژن استفاده می‌کنند، این است که میزان نیتروژن هوا بسیار کم می شود و گرفتن اکسیژن کار بسیار سختی است و هر چقدر ارتفاع بیشتر باشد، فشار جو نیز کاهش می‌یابد و این امر باعث غلظت خون می شود.

تاثیرات ارتفاع بر بدن

افرادی که علاقه خاصی به کوهنوردی دارند سالانه چند بار به بالای کوه می روند که تاثیرات مثبتی از جمله نشاط و هیجان در آنها رو به افزایش است که ما در اینجا می خواهیم به تاثیرات ارتفاع بر بدن بپردازیم.

انجمن های پزشکی کوهستان ثابت کرده اند که ارتفاع می تواند در بدن بسیار نفوذپذیر باشد و علائم بیماری های زیادی از جمله حالت تهوع، خستگی، سرگیجه و بی اشتهایی را در افراد ایجاد کند.

تمام این موارد مشکل خاصی نمی باشند ولی به مرور زمان ممکن است بروز سکته های قلبی و عروقی در شما افزایش یابد. وقتی شما در ارتفاع قرار می گیرید تپش قلب شما بیشتر می‌شود و همچنین باعث می شود تا گلبول های قرمز خون شما افزایش یابد و باعث کند شدن گردش خون می شود.

شما برای پیشگیری از تمام این موارد باید مایعات زیادی را مصرف کنید تا تپش قلبتان را منظم و فشار خون خود را متوسط کنید. اثرات دیگری که ارتفاع بر روی بدن انسان می گذارد این است که وقتی در ارتفاع قرار می گیرید، اکسیژن بسیار کاهش می یابد و این امر باعث می‌شود که تنفس کشیدن برای شما دشوار باشد و خون به مغز شما نمی رسد و باعث اختلال در سیستم عصبی می شود.

انواع کپسول اکسیژن کوهنوردی

نوع اول کپسول اکسیژن همراه ، گاز فشرده شده می باشد که یکی از بهترین کپسول های اکسیژن برای کوهنوردی می باشد، چون وزن تقریبا متوسطی دارد و جابجایی این کپسول کار بسیار آسانی می باشد و از نظر استاندارد تمام موارد لازم در این کپسول رعایت شده است.

در درون این کپسول مقدار زیادی اکسیژن و نیتروژن خالص برای موارد الزامی ذخیره شده است.

کپسول اکسیژن مایع نوع دیگری از این کپسول ها می باشد که مخزن کوچکی دارد و بیشتر برای ارتفاعات کم استفاده می شود. جنس این کپسول از آلومینیوم است که به راحتی در پشت کوهنوردها قابل نصب می باشد.

کپسول کوهنوردی سرپایی نسبت به کپسول های دیگر بسیار سنگین می باشد و در اندازه های بزرگ و متوسط طراحی شده است. اگر شما نیاز به مجهزترین کپسول اکسیژن کوهنوردی دارید می توانید از این محصول استفاده کنید، چون مخزن بسیار بزرگی دارد و شما تا چند روز می توانید از اکسیژن درون آن استفاده کنید.

منبع : اکسیژن امیر

 

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.