تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 دسامبر 2021 - 5:59
کد خبر : 502171

چه انتظاراتی از گوشی ها در سال 2022 داریم؟

چه انتظاراتی از گوشی ها در سال 2022 داریم؟

چه انتظاراتی از گوشی ها در سال 2022 داریم؟ 2021 سال نسبتاً خوبی برای گوشی‌های هوشمند بود. شرکت‌ها در این سال گوشی‌های پرچمدار و اقتصادی مناسبی را به بازار عرضه کردند و مدت زمان پشتیبانی نرم‌افزاری از ..

چه انتظاراتی از گوشی ها در سال 2022 داریم؟

2021 سال نسبتاً خوبی برای گوشی‌های هوشمند بود. شرکت‌ها در این سال گوشی‌های پرچمدار و اقتصادی مناسبی را به بازار عرضه کردند و مدت زمان پشتیبانی نرم‌افزاری از گوشی‌های خود را نسبت به سال‌ قبل بیشتر کردند. با این حال، همیشه جای پیشرفت وجود داشته و ما مواردی را در سال 2021 شاهد بودیم که انتظار داریم تا در سال 2022 بار دیگر شاهد آن‌ها نباشیم.

پشتیبانی نرم‌افزاری بهتر و گسترده‌‌تر

سامسونگ گلکسی A52 ۲۰۲۲

سامسونگ در سال 2020 اعلام کرد که بسیاری از گوشی‌های این شرکت تا سه سال پشتیبانی نرم‌افزاری و تا چهار سال پشتیبانی امنیتی دریافت خواهند کرد. پشتیبانی قدرتمند سامسونگ از گوشی‌های خود تنها به پرچمداران این شرکت محدود نبود و گوشی‌های قدیمی‌تری مانند برخی از گوشی‌های سری گلکسی A و همچنین برخی از پرچمداران قدیمی‌تر را نیز شامل می‌شد.

پس از این اقدام سامسونگ، شرکت‌هایی مانند وان‌پلاس، نوکیا، اوپو، ویوو و شیائومی نیز از برنامه‌ی مشابهی برای پشتیبانی از گوشی‌های خود پرده برداشتند اما در واقعیت تنها پرچمداران این شرکت‌ها در لیست دستگاه‌های پشتیبانی‌شده قرار داشتند.

  • معرفی ویدیویی ۵ گوشی برتر ۲۰۲۱ سامسونگ

این موضوع به ویژه در خصوص شرکت‌های ویوو و شیائومی بسیار ناامید کننده بود چرا که تنها گوشی‌های عرضه‌شده در نیمه‌ی دوم سال 2022 این پشتیبانی را دریافت خواهند کرد. این یعنی گوشی‌هایی مانند سری ویوو X60 و شیائومی می 11 که در اوایل سال 2021 به بازار عرضه شده بودند، در برنامه‌ی پشتیبانی نرم‌افزاری این دو شرکت جایی ندارند.

از این رو انتظار می‌رود که شرکت‌ها در سال 2022 از پرچمداران قدیمی و همچنین گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی خود نیز پشتیبانی نرم‌افزاری و امنیتی بهتری داشته باشند.

همچنین انتظار می‌رود که شرکت‌ها، به‌روزرسانی‌های بدون باگ و بهینه‌تری را در سال جدید برای گوشی‌های خود عرضه کنند. به‌روزرسانی‌های نرم‌افزای عرضه‌شده برای گوشی‌های شرکت‌های شیائومی، وان‌پلاس، سامسونگ و گوگل در سال گذشته از مشکلات متعددی رنج می‌بردند و انتظار می‌رود که این مشکلات در سال جدید مشاهده نشود.

عرضه شارژر به همراه گوشی

شارژ گوگل پیکسل ۲۰۲۲

اپل در سال 2020 گوشی‌های سری آیفون 12 را بدون شارژر به بازار عرضه کرد و کاربران باید مبلغی اضافی را برای استفاده از این وسیله‌ی جانبی ضروری پرداخت می‌کردند.

شرکت‌های سامسونگ و گوگل نیز به ترتیب در گوشی‌های سری گلکسی S21 و پیکسل 6 دوئو از رویکرد مشابهی استفاده کردند. اپل علت اصلی این اقدام را نگرانی‌های مربوط به محیط زیست اعلام کرد اما این دلیل با توجه‌ به نیاز گوشی‌ها به شارژ‌شدن چندان قابل قبول به‌نظر نمی‌رسد.

شرکت شیائومی در این زمینه عملکرد بهتری نسبت به رقبای خود داشت و گوشی‌های سری می 11 را در کشور چین در دو نسخه‌ی با شارژر و بدون شارژر و با قیمتی یکسان به بازار عرضه کرد. از این رو انتظار می‌رود که اپل، سامسونگ و گوگل نیز از این رویکرد پیروی کنند و یا حداقل شارژ گوشی را در ازای مبلغی کمتر در دسترس قرار دهند.

فست شارژ بهتر

شارژر اوپو 2022

بسیاری از گوشی‌های هوشمند عرضه‌‌شده در سال 2021 از تمام پروتکل‌هایی مانند پاور دلیوری (PD) و کوییک شارژ (QC) پشتیبانی می‌کنند اما برخی از استانداردهای شارژ کندتری بهره می‌برند.

از این رو انتظار می‌رود که شرکت‌های سازنده در گوشی‌های سال 2022 از استاندارهای مختلف فست شارژ در گوشی‌های بیشتری استفاده کنند. همچنین انتظار می‌رود که شرکت‌هایی مانند اپل و گوگل در گوشی‌های جدید خود، قابلیت شارژ 30 واتی و یا سریع‌تر را ارائه دهند.

گوشی‌های تاشوی بیشتر

اوپو فایند N 2022

2021 سالی بود که شرکت‌های شیائومی، هوآوی و اوپو برای رقابت با سامسونگ، گوشی‌های تاشوی خود را به بازار عرضه کردند. با این وجود، این گوشی‌ها تنها در کشور چین عرضه شده‌اند و در واقع سامسونگ در بازار جهانی بدون رقیب است. انتظار می‌رود که شیائومی و اوپو گوشی‌های تاشوی خود را در بازار جهانی عرضه کنند.

  • معرفی ویدیویی ۵ گوشی برتر ۲۰۲۱ شیائومی

در غیر این صورت، سامسونگ کماکان به سلطه‌ی خود بر بازار گوشی‌های تاشو ادامه خواهد داد و در نهایت با ورود اپل به این بازار، کار برای شرکت‌های دیگر دشوار خواهد شد. در حال حاضر شرکت اوپو اعلام کرده است که گوشی تاشوی فایند N در سال آینده در اروپا عرضه خواهد شد اما هنوز تاریخ دقیق عرضه‌ی این گوشی مشخص نشده است.

عدم استفاده از دوربین‌های 2 مگاپیکسلی

وان‌پلاس نورد N200 2022

یکی از موضوعات ناامیدکننده‌ای که در سال‌های اخیر شاهد آن بوده‌ایم، استفاده از دوربین‌های ماکروی 2 مگاپیکسلی در گوشی‌ها بوده است. این رویکرد صرفاً برای افزایش تعداد دوربین‌های گوشی‌ها بوده و دلیل خاص دیگری ندارد. گوشی‌هایی مانند وان‌پلاس نورد N200، ردمی نوت 10 و سامسونگ گلکسی A12 از جمله این گوشی‌ها می‌باشند.

از آن‌جایی که دوربین‌های 2 مگاپیکسلی عملاً کاربرد چندانی ندارند، انتظار می‌رود که شرکت‌ها در سال 2022 از این نوع دوربین‌ها در محصولات خود استفاده نکنند. در حال حاضر شرکت اوپو تایید کرده است که در گوشی‌ M4 پرو از دوربین 2 مگاپیکسلی استفاده نکرده و آن را به دو دوربین اصلی و فوق عریض مجهز کرده است.

شما از گوشی‌هایی که در سال 2022 عرضه می‌شوند چه انتظاراتی دارید؟ به‌نظر شما شرکت‌ها باید چه ویژگی‌هایی را به گوشی‌های جدید خود اضافه کنند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Android Authority

👍🏻 👎🏻منبع مقاله

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.