تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 سپتامبر 2022 - 9:15
کد خبر : 505303

چگونه یک کیک خوشمزه در آشپزخانه خود بپزیم؟

چگونه یک کیک خوشمزه در آشپزخانه خود بپزیم؟

پختن یک کیک خوشمزه کار چندان سختی هم نیست، فقط باید برخی نکات را مد نظر قرار دهید تا بتوانید به نتیجه نهایی دلخواه خود برسید. در این مطلب ما به بیان 5 نکته بسیار مهم پرداخته ایم که در تهیه یک کیک خانگی به شما کمک خواهند کرد. با ما همراه باشید تا این

پختن یک کیک خوشمزه کار چندان سختی هم نیست، فقط باید برخی نکات را مد نظر قرار دهید تا بتوانید به نتیجه نهایی دلخواه خود برسید. در این مطلب ما به بیان 5 نکته بسیار مهم پرداخته ایم که در تهیه یک کیک خانگی به شما کمک خواهند کرد. با ما همراه باشید تا این نکات مهم آشپزی را برای شما شرح دهیم.

نکته 1: خمیر را بیش از حد مخلوط نکنید

وقتی مواد خشک را به مواد مرطوب اضافه می‌کنید، می‌خواهید آنقدر مخلوط کنید تا ترکیب شوند اما نه خیلی طولانی. مخلوط کردن بیش از حد خمیر باعث کار بیش از حد گلوتن در آرد می شود که باعث می شود کیک شما متراکم با بافتی سفت و جویدنی شود.

در اکثر دستور العمل های کیک، قبل از اینکه مواد خشک را به مواد مرطوب اضافه کنید، آنها را مخلوط کنید. حتی اگر به دو کاسه نیاز دارد (من می دانم، ظروف بیشتر!) مهم است که این دستورالعمل ها را دنبال کنید. مخلوط کردن مواد خشک ابتدا باعث می شود که بدون نیاز به هم زدن زیاد، آنها را به طور کامل در کره و تخم مرغ مخلوط کنید.

مخلوط کردن خمیر تا زمانی که “فقط ترکیب شود” به این معنی است که وقتی آرد یا مواد خشک قابل مشاهده نیست باید هم زدن را متوقف کنید. در این مرحله است که آنها جذب مواد مرطوب شده اند.

چگونه یک کیک خوشمزه در آشپزخانه خود بپزیم؟

نکته 2: فر را از قبل گرم کنید

هنگامی که خمیر کیک شما در قالب کیک قرار گرفت، می خواهید بلافاصله آن را در فر قرار دهید، به خصوص اگر خمیر شما جوش شیرین داشته باشد. اگر خمیر به مدت طولانی بیرون بماند، جوش شیرین کارایی خود را از دست می دهد.

بنابراین، مطمئن شوید که فر شما از قبل با دمای مناسب گرم شده است. در بیشتر موارد، قبل از درست کردن خمیر باید فر خود را روشن کنید تا زمان زیادی برای رسیدن به درجه حرارت داشته باشد.

نکته 3: به کیک ها فضایی آزادتر در فر بدهید

اگر کیک لایه ای درست می کنید، لایه ها را درست کنار هم در فر نپزید. اگر این کار را انجام دهید، در حین پخت به سمت یکدیگر بلند می شوند که باعث می شود لایه های بدشکل یا دو کیک که در یکدیگر پخته شده اند، باقی بماند بسته به اندازه فر، ممکن است لازم باشد لایه ها را جداگانه بپزید.

پختن کاپ کیک کوچک می تواند بسیار سریع تر و خشمزه تر باشد و همچنین برای پخت این نوع کیک مواد غذایی زیادی را به هدر نخواهید داد!

نکته 4: درب فر را بسته نگه دارید

هر چقدر هم که وسوسه انگیز است، در هنگام پخت پای سیب، در مقابل تمایل به باز کردن درب فر مقاومت کنید. وقتی آن را باز می کنید، حرارت از فر خارج می شود و دمای فر را پایین می آورد. این نه تنها مدت زمان مورد نیاز برای پخت کیک را تغییر می دهد، بلکه تغییر دما نیز می تواند باعث فرو ریختن یا فرو رفتن کیک شود.

چگونه یک کیک خوشمزه در آشپزخانه خود بپزیم؟

نکته 5: تست خلال دندان را انجام دهید

من فکر می کنم ساده ترین و موثرترین راه برای بررسی اینکه آیا کیک درست شده است، خلال دندان است. یک خلال دندان را در مرکز کیک فرو کنید. اگر تمیز بیرون بیاید کیک آماده است. اگر با خمیر چسبیده بیرون بیاید، کیک به زمان بیشتری نیاز دارد.

امیدوارم این نکات برای شما مفید بوده باشد! هیچ چیز بهتر از یک کیک خانگی نیست، بنابراین امیدوارم الهام بگیرید که فر را روشن کنید و یک کیک خوشمزه و سبک و لطیف درست کنید!

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.